Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
The Impact of Student Employment on Educational Outcomes: A Meta-Analysis
Název práce v češtině: Vliv zaměstnání studenta na akademické výsledky: meta-analýza
Název v anglickém jazyce: The Impact of Student Employment on Educational Outcomes: A Meta-Analysis
Klíčová slova: zaměstnání studenta a akademické výsledky, práce studentů, studijní úspěchy, meta-analýza, publikační selektivita, Bayesovské průměrování modelů
Klíčová slova anglicky: student employment and educational outcomes, student work, academic performance, meta-analysis, publication bias, Bayesian Model Averaging
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Institut ekonomických studií (23-IES)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Tomáš Havránek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.01.2020
Datum zadání: 07.01.2020
Datum a čas obhajoby: 03.02.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2021
Datum proběhlé obhajoby: 03.02.2021
Oponenti: PhDr. Jiří Schwarz, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Zásady pro vypracování
See https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/joes.12301
Seznam odborné literatury
Buscha, F., Maurel, A., Page, L., & Speckesser, S. (2012). The effect of employment while in high school on educational attainment: A conditional difference‐in‐differences approach. Oxford Bulletin of Economics and Statistics, 74(3), 380-396.

Cazachevici, A., Havranek, T., & Horvath, R. (2019). Remittances and Economic Growth: A Meta-Analysis (No. 2019/35). Charles University Prague, Faculty of Social Sciences, Institute of Economic Studies.

Darolia, R. (2014). Working (and studying) day and night: Heterogeneous effects of working on the academic performance of full-time and part-time students. Economics of Education Review, 38, 38-50.

Eckstein, Z., & Wolpin, K. I. (1999). Why youths drop out of high school: The impact of preferences, opportunities, and abilities. Econometrica, 67(6), 1295-1339.

Gechert, S., Havránek, T., Havránková, Z., & Kolcunova, D. (2019). Death to the Cobb-Douglas production function (No. 201). IMK Working Paper.

Groot, W., & Van Den Brink, H. M. (2000). Overeducation in the labour market: a meta-analysis. Economics of education review, 19(2), 149-158.

Havranek, T., Irsova, Z., & Zeynalova, O. (2018). Tuition fees and university enrolment: A meta‐regression analysis. Oxford Bulletin of Economics and Statistics, 80(6), 1145-1184.

Jeffreys, H. (1961). Theory of Probability, 3rd Edn Oxford: Oxford University Press.

Kalenkoski, C. M., & Pabilonia, S. W. (2009). Does working while in high school reduce US study time?. Social Indicators Research, 93(1), 117-121.

Manthei, R. J., & Gilmore, A. (2005). The effect of paid employment on university students' lives. Education+ Training, 47(3), 202-215.

Montmarquette, C., Viennot-Briot, N., & Dagenais, M. (2007). Dropout, school performance, and working while in school. The Review of Economics and Statistics, 89(4), 752-760.

Moulin, S., Doray, P., Laplante, B., & Street, M. C. (2013). Work intensity and non-completion of university: longitudinal approach and causal inference. Journal of Education and Work, 26(3), 333-356.

Neyt, B., Omey, E., Verhaest, D., & Baert, S. (2019). Does student work really affect educational outcomes? A review of the literature. Journal of Economic Surveys, 33(3), 896-921.

Oettinger, G. S. (1999). Does high school employment affect high school academic performance?. ILR Review, 53(1), 136-151.

Quirk, K. J., Keith, T. Z., & Quirk, J. T. (2001). Employment during high school and student achievement: Longitudinal analysis of national data. The Journal of Educational Research, 95(1), 4-10.

Riggert, S. C., Boyle, M., Petrosko, J. M., Ash, D., & Rude-Parkins, C. (2006). Student employment and higher education: Empiricism and contradiction. Review of educational research, 76(1), 63-92.

Rothstein, D. S. (2007). High school employment and youths' academic achievement. Journal of Human Resources, 42(1), 194-213.

Ruhm, C. J. (1997). Is high school employment consumption or investment?. Journal of labor economics, 15(4), 735-776.

Salamonson, Y., Everett, B., Koch, J., Andrew, S., & Davidson, P. M. (2012). The impact of term-time paid work on academic performance in nursing students: A longitudinal study. International journal of nursing studies, 49(5), 579-585.

Stanley, T. D., & Doucouliagos, H. (2010). Picture this: a simple graph that reveals much ado about research. Journal of Economic Surveys, 24(1), 170-191.

Stanley, T. D., Doucouliagos, C., & Jarrell, S. B. (2008). Meta-regression analysis as the socio-economics of economics research. The Journal of Socio-Economics, 37(1), 276-292.
Předběžná náplň práce
Dosavadní vědecké poznatky nenabízejí jednoznačnou odpověď na otázku, zdali zaměstnání studentů má na jejich studijní výsledky pozitivní či negativní dopad. Cílem této diplomové práce je za použití metody meta-analýzy kvantitativně přezkoumat 861 odhadů, které pocházejí z 69 empirických studií popisujících vztah mezi prací studentů a jejich akademickými výsledky. Po představení teorie a metodologických problémů při odhadování tohoto efektu, zkoumáme přítomnost publikační selektivity. Z naší analýzy vyplývá, že negativní odhady jsou reportovány častěji než pozitivní odhady. Pokud se však zaměříme na odhady ze studií, které uvažují možnou endogeneitu rozhodnutí studentů zapojit se do pracovního procesu, toto nadměrné publikování negativních odhadů (negativní publikační selektivita) zmizí. Kromě negativní publikační selektivity ukazují výsledky naší analýzy, že když očistíme efekt od této odchylky, výsledný průměrný odhad je téměř nulový. Za pomoci Bayesovského průměrování modelů dále zkoumáme, které aspekty primárních studií, ze kterých jsme odhady v našem vzorku sbírali, způsobují rozdílnost těchto odhadů. Na základě výsledků této analýzy víme, že mezi hlavní faktory způsobující rozdílnost mezi odhady patří intenzita zaměstnání, tedy kolik hodin týdně student tráví v práci a vlastnosti studentů. Pokud student věnuje pracovním povinnostem hodně času, jeho studijní výsledky jsou systematicky horší, než když nepracuje anebo pracuje méně. Naopak studie, které ve svých analýzách berou v potaz charakteristiky studentů jako je například jejich studijní způsobilost, vykazují systematicky pozitivní efekt zaměstnání studenta na jeho akademické výsledky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Despite the extensive body of empirical research, the discussion on whether student employment impedes or improves educational outcomes has not been resolved. Using meta-analytic methods, we conduct a quantitative review of 861 estimates of the relationship between student work experience and academic performance collected from 69 studies. After outlining the theoretical mechanisms and methodological challenges of estimating the effect, we test for the presence of publication bias. We find that researchers report negative estimates more often than they should. However, this negative publication is not present in a subset of studies controlling for endogeneity of student decision to take up employment. Furthermore, after correcting for the negative publication bias, we find that the student employment-education relationship is close to zero. We additionally examine heterogeneity of the estimates, using Bayesian Model Averaging. Our analysis suggests that employment intensity and controlling for student permanent characteristics are the most important factors in explaining the heterogeneity. In particular, working long hours results in systematically more negative effect estimates. In contrast, studies accounting for student pre-existing characteristics such as ability, yield consistently positive estimates.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK