Portfolio profesního rozvoje Michaely Imrové
Název práce v češtině: | Portfolio profesního rozvoje Michaely Imrové |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Portfolio of professional development Michaela Imrová |
Klíčová slova: | profesní rozvoj učitele, zahraniční stáž, odborný výcvik, cizí jazyk, odborná praxe v zahraničí, požadavky pracovního trhu, evropský trh práce |
Klíčová slova anglicky: | teacher's professional development, internship abroad, vocational training, foreign language, professional experience abroad, labor market requirements, European labor market |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 12.09.2019 |
Datum zadání: | 01.12.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 15.01.2020 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.12.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.01.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Smyslem bakalářské práce koncipované jako portfolio profesního rozvoje je dokladovat profesní rozvoj studenta a jeho odborný růst v průběhu studia, který se mj. odráží v jeho schopnosti tvůrčí reflexe nabývání profesních kompetencí, práce s textem a informačními zdroji. Na bakalářskou práci tohoto typu se vztahují veškerá ustanovení opatření děkana č. 22/2014 platná pro bakalářské práce. |
Seznam odborné literatury |
Stake, R. Qualitative Case Studies. In Denzin, N., Lincoln, Y. (eds.). The Sage Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks: Sage Publications, 2005.
Sedláková, R., Výzkum médií. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 80-247-3568-7. Světlík, J., Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, 2006, ISBN 80-7357-176-5 LMC, [cit. 20.8.2019]. Dostupné z URL: https://www.lmc.eu/cs/magazin/clanky/co-ceske-firmy-skutecne-ocenuji-na-spolupraci-se-skolami/ Idnes, [cit. 20.8.2019]. Dostupné z URL: https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/zednik-tesar-skoly-studenti-mladi-ruseni-oboru.A180312_141745_liberec-zpravy_jape ESOC, [cit. 20.8.2019]. Dostupné z URL: http://www.esoz.cz/ Výroční zprávy ESOZ, [cit. 20.8.2019]. Dostupné z URL: http://www.esoz.cz/# HANZALOVÁ, Jana. Profesiografie a profesiografické rozbory [online]. 2008 [cit. 15.8.2019]. Dostupné z: https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2008/01/17.pdf Charakteristika UPVOV [online]. [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: http://pages.pedf.cuni.cz/kssp/charakteristika-ucitelstvi-praktickeho-vyucovani-a-odborneho-vycviku/ KOHOUTEK, Rudolf. Profesiogramy – odborné popisy práce [online]. 4.1.2009 [cit. 15.8.2019]. Dostupné z: http://rudolfkohoutek.blog.cz/0901/profesiogramy-vyber-a-rozmistovani-pracovniku Kritéria pro studijní a pracovní podmínky [online]. 2018 [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/eqavet/kriteria-kvality KURELOVÁ, Milena. Profesiografie učitele. In: Pedagogická orientace: vědecký časopis České pedagogické společnosti. Brno: Česká pedagogická společnost, 1996, s. 39-48. ISSN 1211-4669. Nově koncipovaný studijní program Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku [online]. [cit. 15.8.2019]. Dostupné z: https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/katedry/ktiv/Studijni_obory/2018_nove_obory/Letak_UPOV_Bc.pdf PALÁN, Zdeněk. Praktické vyučování [online]. [cit. 16.8.2019]. Dostupné z: http://www.andromedia.cz/andragogicky-slovnik/prakticke-vyucovani PECINA, Pavel. Pedagogická a odborná způsobilost učitele praktického vyučování. In: Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2018. ISBN 978-80-7481-201-9. PECINA, Pavel. Pedagogická a odborná způsobilost učitele praktického vyučování [online]. 30.11.2017 [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/03._PECINA_PAVEL.pdf Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování [online]. 30.11.-1.12.2017 [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/Sbornik_TTnet_final18_1_1_.pdf Praktické vyučování žáků – Průvodce pro malé a střední podniky [online]. [cit. 16.8.2019]. Dostupné z: https://www.komora.cz/files/uploads/2017/02/PRIRUCKA_pro_male_a_stredni_podniky.pdf PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5. Učitel praktického vyučování SŠ textilní [online]. [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-b4d9 Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů [online]. 12.1.2016 [cit. 15.8.2019]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-563 |
Předběžná náplň práce |
Závazná struktura povinné části:
1. Předmluva. 2. Profesní strukturovaný životopis. 3. Odborná esej na zvolené téma (téma se musí vztahovat ke studijnímu oboru). 4. Seznam prostudované odborné literatury vážící se obsahově k předmětům studia. 5. Konspekt knihy, která studenta ovlivnila či formovala po profesní stránce. 6. Profesiografický rozbor učitele praktického vyučování nebo učitele odborného výcviku. 7. Případová studie školy či školského zařízení. 8. Písemná příprava na vyučovací jednotku praktického vyučování nebo odborného výcviku. 9. Závěrečná reflektivní úvaha o vlastním studiu. 10. Soupis použité literatury a pramenů. |