Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Portfolio profesního rozvoje Michaely Imrové
Název práce v češtině: Portfolio profesního rozvoje Michaely Imrové
Název v anglickém jazyce: Portfolio of professional development Michaela Imrová
Klíčová slova: profesní rozvoj učitele, zahraniční stáž, odborný výcvik, cizí jazyk, odborná praxe v zahraničí, požadavky pracovního trhu, evropský trh práce
Klíčová slova anglicky: teacher's professional development, internship abroad, vocational training, foreign language, professional experience abroad, labor market requirements, European labor market
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.09.2019
Datum zadání: 01.12.2019
Datum a čas obhajoby: 15.01.2020 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:03.12.2019
Datum proběhlé obhajoby: 15.01.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Smyslem bakalářské práce koncipované jako portfolio profesního rozvoje je dokladovat profesní rozvoj studenta a jeho odborný růst v průběhu studia, který se mj. odráží v jeho schopnosti tvůrčí reflexe nabývání profesních kompetencí, práce s textem a informačními zdroji. Na bakalářskou práci tohoto typu se vztahují veškerá ustanovení opatření děkana č. 22/2014 platná pro bakalářské práce.
Seznam odborné literatury
Stake, R. Qualitative Case Studies. In Denzin, N., Lincoln, Y. (eds.). The Sage Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks: Sage Publications, 2005.
Sedláková, R., Výzkum médií. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 80-247-3568-7.
Světlík, J., Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, 2006, ISBN 80-7357-176-5
LMC, [cit. 20.8.2019]. Dostupné z URL: https://www.lmc.eu/cs/magazin/clanky/co-ceske-firmy-skutecne-ocenuji-na-spolupraci-se-skolami/
Idnes, [cit. 20.8.2019]. Dostupné z URL: https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/zednik-tesar-skoly-studenti-mladi-ruseni-oboru.A180312_141745_liberec-zpravy_jape
ESOC, [cit. 20.8.2019]. Dostupné z URL: http://www.esoz.cz/
Výroční zprávy ESOZ, [cit. 20.8.2019]. Dostupné z URL: http://www.esoz.cz/#
HANZALOVÁ, Jana. Profesiografie a profesiografické rozbory [online]. 2008 [cit. 15.8.2019]. Dostupné z: https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2008/01/17.pdf
Charakteristika UPVOV [online]. [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: http://pages.pedf.cuni.cz/kssp/charakteristika-ucitelstvi-praktickeho-vyucovani-a-odborneho-vycviku/
KOHOUTEK, Rudolf. Profesiogramy – odborné popisy práce [online]. 4.1.2009 [cit. 15.8.2019]. Dostupné z: http://rudolfkohoutek.blog.cz/0901/profesiogramy-vyber-a-rozmistovani-pracovniku
Kritéria pro studijní a pracovní podmínky [online]. 2018 [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/eqavet/kriteria-kvality
KURELOVÁ, Milena. Profesiografie učitele. In: Pedagogická orientace: vědecký časopis České pedagogické společnosti. Brno: Česká pedagogická společnost, 1996, s. 39-48. ISSN 1211-4669.
Nově koncipovaný studijní program Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku [online]. [cit. 15.8.2019]. Dostupné z: https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/katedry/ktiv/Studijni_obory/2018_nove_obory/Letak_UPOV_Bc.pdf
PALÁN, Zdeněk. Praktické vyučování [online]. [cit. 16.8.2019]. Dostupné z: http://www.andromedia.cz/andragogicky-slovnik/prakticke-vyucovani
PECINA, Pavel. Pedagogická a odborná způsobilost učitele praktického vyučování. In: Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2018. ISBN 978-80-7481-201-9.
PECINA, Pavel. Pedagogická a odborná způsobilost učitele praktického vyučování [online]. 30.11.2017 [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/03._PECINA_PAVEL.pdf
Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování [online]. 30.11.-1.12.2017 [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/Sbornik_TTnet_final18_1_1_.pdf

Praktické vyučování žáků – Průvodce pro malé a střední podniky [online]. [cit. 16.8.2019]. Dostupné z: https://www.komora.cz/files/uploads/2017/02/PRIRUCKA_pro_male_a_stredni_podniky.pdf
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
Učitel praktického vyučování SŠ textilní [online]. [cit. 22.8.2019]. Dostupné z: https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-b4d9
Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů [online]. 12.1.2016 [cit. 15.8.2019]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-563
Předběžná náplň práce
Závazná struktura povinné části:
1. Předmluva.
2. Profesní strukturovaný životopis.
3. Odborná esej na zvolené téma (téma se musí vztahovat ke studijnímu oboru).
4. Seznam prostudované odborné literatury vážící se obsahově k předmětům studia.
5. Konspekt knihy, která studenta ovlivnila či formovala po profesní stránce.
6. Profesiografický rozbor učitele praktického vyučování nebo učitele odborného výcviku.
7. Případová studie školy či školského zařízení.
8. Písemná příprava na vyučovací jednotku praktického vyučování nebo odborného výcviku.
9. Závěrečná reflektivní úvaha o vlastním studiu.
10. Soupis použité literatury a pramenů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK