Probační a mediační služba, její vznik, vývoj, právní zakotvení a její role při převýchově nezletilých a mladistvých delikventů ve spolupráci se základními školami
Název práce v češtině: | Probační a mediační služba, její vznik, vývoj, právní zakotvení a její role při převýchově nezletilých a mladistvých delikventů ve spolupráci se základními školami |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The probation and Mediation Service, its creation, development, legislation and role in reeducation of minor and juvenile offenders in cooperation with Primary schools |
Klíčová slova: | Probační a mediační služby, základní školy, vzdělávací a výchovný proces, protiprávní chování dětí, spolupráce, resocializace, probace, mediace |
Klíčová slova anglicky: | The probation and Mediation Service, its creation, development, legislation and role in reeducation of minor and juvenile offenders in cooperation with Primary schools |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.11.2019 |
Datum zadání: | 21.07.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2021 14:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu BP.
II.fáze: realizovat projekt BP dle stanovených metod. III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu BP, dokončit BP dle stanovených formálních požadavků. |
Seznam odborné literatury |
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ŠČERBA, Filip a Bronislava COUFALOVÁ. Efektivita sankcionování mladistvých. Praha: Leges, 2016. Teoretik. ISBN 978-80-7502-131-1. MAHDALÍČKOVÁ, Jana. Trestní odpovědnost pedagogů a žáků v praxi. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2011. ISBN 978-80-903823-5-0. JŮZL, Miloslav. Penitenciaristia jako věda žalářní. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2017. ISBN 978-80-7452-131-7. Zákon o soudnictví ve věcech mládeže: komentář. 3. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2011. Beckova edice komentované zákony. ISBN 978-80-7400-350-9. ŠÁMAL, Pavel. Trestní řád: komentář. 7., dopl. a přeprac. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2013. Velké komentáře. ISBN 978-80-7400-465-0. ŠÁMAL, Pavel. Trestní zákoník: komentář. Praha: C.H. Beck, 2010. Velké komentáře. ISBN 978-80-7400-109-3. |
Předběžná náplň práce |
Má charakter převážně empirické povahy, je založena na metodě kvalitativního šetření. Práce si dává za cíl zmapovat stávající vztah Probační a mediační služby se základními školami a navrhnout změny, které by mohly přispět ke zlepšení komunikace mezi těmito složkami. |