Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Název práce v češtině: Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Název v anglickém jazyce: Education of pupils with different mother tongue
Klíčová slova: žák s odlišným mateřským jazykem|integrace|žák-cizinec|inkluze|bilingvismus|jazykové bariéry|rodina|vzdělávání|čeština jako druhý jazyk
Klíčová slova anglicky: pupil with a different mother tongue|integration|pupil-foreigner|inclusion|bilingualism|language barriers|family|education|Czech language as a second language
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.11.2019
Datum zadání: 07.11.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.11.2019
Datum a čas obhajoby: 15.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat vzděláváním žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Bude mít teoreticko-empirický charakter.
Cílem práce je popsat a charakterizovat, jakými způsoby žáci s OMJ získávají podporu a s čím se rodiny potýkají v souvislosti s jejich vzděláváním a začleňováním.
Teoretická část podá informace o začleňování žáků s OMJ, základních pojmech, legislativě a aktuálních koncepčních dokumentech. Dále popíše bariéry, které znesnadňují integraci a inkluzi žáka s OMJ. Nabídne přehled strategií podpory pro dítě i rodinu.
Praktickou část bakalářské práce pak budou tvořit případové studie několika dětí s OMJ. Analyzuji a interpretuji data získaná polostrukturovanými rozhovory s dětmi i jejich rodinami.
Seznam odborné literatury
RADOSTNÝ, Lukáš. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1.
TITĚROVÁ, Kristýna, Lukáš RADOSTNÝ, Zuzana BRUMLICHOVÁ, Klára HORÁČKOVÁ a Petra VÁVROVÁ. Vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem: systémová doporučení. Praha: Meta - Společnost pro příležitosti mladých migrantů, [2014]. ISBN 978-80-270-2568-8.
KOLDINSKÁ, Kristina, SCHEU, Harald Christian a Martin ŠTEFKO, ed. Sociální integrace cizinců. Praha: Auditorium, 2016. ISBN 978-80-87284-60-5.
KOSTELECKÁ, Yvona. Žáci-cizinci v základních školách: fakta, analýzy, diagnostika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-630-7.
JARKOVSKÁ, Lucie. Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0792-4
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK