Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Measuring lexical complexity in L2 speech with word frequency lists
Název práce v češtině: Měření lexikální komplexnosti projevu L2 mluvčích pomocí frekvenčních seznamů slov
Název v anglickém jazyce: Measuring lexical complexity in L2 speech with word frequency lists
Klíčová slova: CAF|komplexnost|lexikální komplexnost|L2 mluvčí|mluvený projev|korpus LINDSEI|lexikální propracovanost|frekvenční seznamy slov|COCA|EVP|Text Inspector
Klíčová slova anglicky: CAF|complexity|lexical complexity|L2 speakers|oral speech|LINDSEI corpus|lexical sophistication|lexical frequency wordlists|COCA|EVP|Text Inspector
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.10.2019
Datum zadání: 30.10.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.11.2019
Datum a čas obhajoby: 17.06.2020 08:40
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Kateřina Vašků, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem diplomové práce je měření lexikální komplexnosti u nerodilých mluvčích anglického jazyka pomocí srovnání slov užitých těmito nerodilými mluvčími v mluveném projevu se seznamy slov seřazených dle frekvence užití (tzv. high frequency wordlists). Lexikální komplexnost tvoří spolu se syntaktickou komplexností dvě základní úrovně jazykové komplexnosti; jazyková komplexnost, společně s plynulostí a s přesností jazykové promluvy (complexity, fluency and accuracy, tj. CAF) se využívá při popisu složitosti projevu a určování úrovně pokročilosti jazyka, a to nejen v mateřském jazyce mluvčích (L1) ale i v jazycích, jež si tito mluvčí osvojili jako svůj cizí jazyk (L2); tato práce se konkrétně zaměřuje na anglicky mluvící L2 mluvčí.
Studie zaměřené na komplexnost se povětšinou zabývají písemným projevem L2 mluvčích, protože analýza mluveného projevu je v mnoha ohledech komplikovanější a složitější, tato práce však bude pracovat s mluveným korpusem LINDSEI. Práce si klade za cíl zjistit rozdíly mezi různými úrovněmi pokročilosti L2 mluvčích angličtiny pomocí měření lexikální komplexnosti dle frekvenčních seznamů slov, srovnávány budou i rozdíly mezi mluvčími samotnými v rámci jedné úrovně. Základní hypotézou práce je předpoklad, že mluvčí vyšších úrovní budou mít lexikální komplexitu vyšší než mluvčí úrovní nižších.

Práce bude vypracována v anglickém jazyce.
Seznam odborné literatury
Bulté, B., Housen, A., 2014. Conceptualizing and measuring short-term changes in L2 writing complexity. J. Second Lang. Writ. 26, 42–65. https://doi.org/10.1016/j.jslw.2014.09.005

Housen, A., Kuiken, F., 2009. Complexity, Accuracy, and Fluency in Second Language Acquisition. Appl. Linguist. 30, 461–473. https://doi.org/10.1093/applin/amp048

Housen, A., Kuiken, F., Vedder, I. (Eds.), 2012. Dimensions of L2 performance and proficiency: complexity, accuracy and fluency in SLA, Language learning & language teaching; v. 32. John Benjamins Pub. Co, Amsterdam ; Philadelphia.

Jarvis, S., Daller, H. (Eds.), 2013. Vocabulary knowledge: human ratings and automated measures, Studies in bilingualism. John Benjamins Publishing Company, Amsterdam.

Lambert, C., Kormos, J., 2014. Complexity, Accuracy, and Fluency in Task-based L2 Research: Toward More Developmentally Based Measures of Second Language Acquisition. Appl. Linguist. 35, 607–614. https://doi.org/10.1093/applin/amu047

Milton, J., 2009. Measuring second language vocabulary acquisition, Second language acquisition. Multiligual Matters, Bristol, UK ; Buffalo [N.Y.].

Pallotti, G., 2015. A simple view of linguistic complexity. Second Lang. Res. 31, 117–134. https://doi.org/10.1177/0267658314536435

Pallotti, G., 2009. CAF: Defining, Refining and Differentiating Constructs. Appl. Linguist. 30, 590–601. https://doi.org/10.1093/applin/amp045

Polat, B., Kim, Y., 2014. Dynamics of Complexity and Accuracy: A Longitudinal Case Study of Advanced Untutored Development. Appl. Linguist. 35, 184–207. https://doi.org/10.1093/applin/amt013

Schmitt, N., 2010. Researching Vocabulary: A Vocabulary Research Manual. Palgrave Macmillian.

Szubko-Sitarek, W., Salski, Ł., Stalmaszczyk, P. (Eds.), 2013. Language learning, discourse and communication. Springer, New York.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK