Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kompetenční profil trenérky (trenéra) moderní gymnastiky
Název práce v češtině: Kompetenční profil trenérky (trenéra) moderní gymnastiky
Název v anglickém jazyce: Competency profile of rhythmic gymnastic coach
Klíčová slova: kompetenční model, kompetence, profil trenéra, osobnost trenéra, gymnastika, moderní gymnastika, estetické sporty
Klíčová slova anglicky: competency model, competence, coach profile, coach personality, gymnastics, rhythmic gymnastics, aesthetic sports
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Management (51-400110)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Ruda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.10.2019
Datum zadání: 22.10.2019
Datum a čas obhajoby: 02.09.2020 08:30
Místo konání obhajoby: FTVS UK, José Martího 269/31, Praha 6, U20, H246, Zasedací místnost katedry managementu
Datum odevzdání elektronické podoby:13.07.2020
Datum odevzdání tištěné podoby:14.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2020
Oponenti: Mgr. Markéta Pecinová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Hlavním cílem této diplomové práce je sestavit kompetenční profil trenérky moderní gymnastiky na základě identifikace důležitých kompetencí, které z pohledu moderních gymnastek postrádají české trenérky. Práce používá metody kvalitativního i kvantitativního charakteru. Podle studia odborné literatury, výzkumných studií a rozhovorů s kvalifikovanými trenérkami moderní gymnastiky byl zhotoven seznam se čtyřmi skupinami kompetencí, které by měly být potřebné pro kvalitní práci trenérky moderní gymnastiky. Současné a bývalé moderní gymnastky kategorie seniorek poté zhodnotily prostřednictvím elektronického dotazování důležitost jednotlivých kompetencí a posoudily existenci těchto kompetencí u svých trenérek moderní gymnastiky. V práci jsou sestavené dva teoretické kompetenční profily trenérky moderní gymnastiky zahrnující kompetence ze všech kompetenčních skupin: osobnostní charakteristiky, schopnosti a dovednosti, vzdělání a znalost v oboru, jiné specifické kompetence. První kompetenční profil je sestaven z 23 kompetencí, které podle většiny moderních gymnastek české trenérky postrádají, ale pokládají je u trenérek za důležité. Druhý kompetenční profil je složený z 21 nejdůležitějších kompetencí zaměřených na ideální trenérku moderní gymnastiky. Tyto profily identifikovaly osm klíčových kompetencí trenérky moderní gymnastiky: důvěryhodná, psychicky odolná, pozitivní, spravedlivá, motivování, individuální přístup, důraz na zdraví, budování sebedůvěry sportovce a schopnosti sebekontroly. Jedná se o klíčové kompetence, které jsou podle moderních gymnastek důležité a zároveň jimi české trenérky často nedisponují.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main aim of this thesis is to create the competency profile of the rhythmic gymnastics coach from the perspective of current and former rhythmic gymnasts, based on the identification of important competencies that Czech rhythmic gymnastics coaches lack. The thesis uses qualitative and quantitative methods. According to the expert literature studies, researches and interviews with the qualified rhythmic gymnastics coaches was created a list of four competency groups that should be needed for quality work of rhythmic gymnastics coach. After that current and former rhythmic gymnasts of the senior age category evaluated the importance of individual competencies and assessed the existence of these competencies in their rhythmic gymnastics coaches by electronic questioning. Two theoretical competency profiles of the rhythmic gymnastics coach are created in the thesis, including competencies from all competency groups: personal characteristics, abilities and skills, education and knowledge, other specific competencies. The first profile includes 23 competencies that Czech coaches lack but the competencies are considered as important ones by the most rhythmic gymnasts. The second profile focuses on ideal rhythmic gymnastics coach and includes 21 competencies that were evaluated by rhythmic gymnasts as the most important ones. These two profiles identified eight key competencies of rhythmic gymnastics coach: trustworthy, mentally resistant, positive, righteous, motivational, having an individual approach, building the athlete’s self-confidence and self-control skills. According to the rhythmic gymnasts these key competencies are important however Czech coaches often do not have them.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK