Inovace chemického kurikula: koncept velkých myšlenek jako budoucnost přírodovědného vzdělávání?
Název práce v češtině: | Inovace chemického kurikula: koncept velkých myšlenek jako budoucnost přírodovědného vzdělávání? |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Innovation of chemical curricula: the concept of big ideas in future science education? |
Klíčová slova: | chemické kurikulum, inovace, velké myšlenky |
Klíčová slova anglicky: | chemical curriculum, innovation, big ideas |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. |
Řešitel: |
Seznam odborné literatury |
Harlen, W. (Ed) (2010). Principles and Big Ideas of Science Education with the contribution of Derek Bell, Rosa Devés, Hubert Dyasi, Guillermo Fernández de la Garza, Pierre Léna, Robin Millar, Michael Reiss, Patricia Rowell and Wei Yu. Published by the Association for Science Education, 2010. ISBN 978 0 86357 4 313. Millar, R. and Osborne, J. (1998) Beyond 2000. Science Education for the Future. London: King’s College School of Education. |
Předběžná náplň práce |
Tématem práce jsou tzv. big ideas, koncept velkých myšlenek, které by mohly nahradit současné pojetí chemického vzdělávání založené na jednotlivých oborech chemie (obecná, anorganická, organická, analytická, biochemie). Big ideas odráží mezipředmětovost přírodních věd (biologie, chemie, fyzika, zeměpis) a odpovídaly by tak integrovanému předmětu přírodní vědy (science). Bakalářská práce je teoreticky zaměřena, založená na rešerši současného stavu, převážně v zahraniční literatuře. |