Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Povinné předškolní vzdělávání
Název práce v češtině: Povinné předškolní vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Compulsory pre-school education
Klíčová slova: mateřská škola, povinné vzdělávání, předškolní vzdělávání, dítě
Klíčová slova anglicky: kindergarten, compulsory education, pre-school education, child
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.11.2018
Datum zadání: 14.10.2019
Datum a čas obhajoby: 10.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: doc. PhDr. Jana Marie Šafránková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretickou a praktickou část bakalářské práce. Výsledky vyhodnoťte a navrhněte doporučení pro praxi.
Seznam odborné literatury
Anon., 2017. Regionální školství: školský zákon, vyhlášky, předškolní, základní, střední, vyšší odborné a jiné vzdělávání, školy a školská zařízení, dotace, školní stravování, maturity, výkon ústavní a ochranné výchovy; Pedagogičtí pracovníci: redakční uzávěrka, Ostrava: Sagit
Dandová, E. et al., [2018]. Školní zralost a odklady školní docházky, Praha: Raabe
Opravilová, E., 2016. Předškolní pedagogika, Praha: Grada
Otevřelová, H., 2016. Školní zralost a připravenost, Praha: Portál
Šmelová, E. & Prášilová, M., 2018. Didaktika předškolního vzdělávání, Praha: Portál
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce je zaměřena na novelu školského zákona v oblasti předškolního vzdělávání ze dne 20. dubna 2016. Tato novela zavedla povinnost předškolního vzdělávání. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit dopady změn školského zákona týkající se zavedení povinného předškolního vzdělávání na provoz mateřských škol. Jejich pozitiva a negativa, jakou přinesly administrativní zátěž a jaký je rozdíl mezi povinným a nepovinným vzděláváním. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je teoretická, obsahuje základní informace o tom, co je to předškolní vzdělávání, jak funguje u nás v České republice, jaké je jeho pojetí, cíle, obsah a instituce, ve kterých probíhá. Pro porovnání je zařazeno
i předškolní vzdělávání ve světě. Má poukázat na rozdíly předškolního vzdělávání v České republice a jiných zemích, neboť právě v zahraničí vznikaly základy předškolního vzdělávání. Druhá kapitola je také teoretická, v ní je uvedeno znění novely školského zákona a informace, které s povinným předškolním vzděláváním souvisí, zápisy do mateřské školy, co je to spádová oblast, jaké jsou podmínky docházky, povinnost očkování v mateřské škole a další možnosti plnění předškolního vzdělávání. Třetí kapitola je praktická, zkoumá situaci předškolního vzdělávání v Ústeckém kraji. Pro sběr dat bylo realizováno dotazníkové šetření, na které odpovídali ředitelé veřejných a soukromých mateřských škol v Ústeckém kraji.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor’s thesis is focused on amendment to the education act in area of pre-school education from 20th April 2016. This amendment to the education act introduced compulsory pre-school education. The main aim of this bachelor’s thesis is to detect
the impact of changes to the education act concerning the introduction of compulsory
pre-school education on the operation of kindergartens. Its positives and negatives,
the administrative burden it has brought and what the difference is between compulsory
and nonobligatory education. The thesis is divided to three chapters. First chapter is theoretical and contains of basic information about what pre-school education is, how it works in the Czech Republic, what its concept is, the objectives, content and institution in which it takes place. For comparison a pre-school education in the world is subsumed. It is supposed to point out differences in pre-school education in the Czech Republic and other countries as it is abroad that the foundations of pre-school education have been established. Second chapter is also theoretical, in this chapter is stated the wording of amendment
of the education act and information which relate with compulsory pre-school education, enrollment to kindergarten, what the catchment area is, what are the conditions
of attendance, commitment to vaccination in kindergarten and other possibilities to fulfil pre-school education. Third chapter is practical, it examines the situation in pre-school education in Ustecky region. For data capture was realized a questionaire to which directors of public and private kindergartens in Ustecky region were answering.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK