Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza vzdělávacích potřeb učitelů na vybrané základní škole
Název práce v češtině: Analýza vzdělávacích potřeb učitelů na vybrané základní škole
Název v anglickém jazyce: Educational needs analysis of teachers at selected elementary school
Klíčová slova: Učitel, vzdělávací potřeby, základní škola, vzdělávací program, osobnostní rozvoj
Klíčová slova anglicky: Teacher, educational needs, primary school, educational program, personal development
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.11.2018
Datum zadání: 20.06.2019
Datum a čas obhajoby: 08.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN)
Oponenti: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
BEDRNOVÁ, Eva a Daniela PAUKNEROVÁ. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-381-6.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4748-4.
PRŮCHA, Jan. Učitel. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 156 s. ISBN 80-7178-621-7
SPILKOVÁ, Vladimíra. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.
STROUHAL, Martin, ed. Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3465-4.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9.
VOBOŘILOVÁ, Jarmila. Duševní hygiena a stres. Praha: České vysoké učení technické, 2015. ISBN 978-80-01-05724-7.
Předběžná náplň práce
Anotace:
Diplomová práce se věnuje vzdělávacím potřebám učitelů na vybrané základní škole. V teoretické části jsou provedena terminologická vymezení oblastí, kterým se téma diplomové práce věnuje. Praktická část pak zabředává do výzkumu, který se snaží identifikovat vzdělávací potřeby učitelů v rámci jejich profesní dráhy na vybrané základní škole, na jehož základě bude možno koncipovat vzdělávací program pro učitele ze základní školy, na jejíž půdě výzkum probíhal.

Cíl práce:
Cílem práce je identifikace a analýza vzdělávacích potřeb učitelů vybrané základní školy, na jejímž základě bude stanoven adekvátní vzdělávací program.

Metody výzkumu:
Rozhovor

Návrh osnovy:
Úvod
TEORETICKÁ ČÁST
1.1. Rozvoj zaměstnanců
1.2. Další vzdělávání učitelů
1.2.1. Terminologické vymezení pojmu „vzdělávání učitelů“
1.2.2. Vzdělávání učitelů v kontextu legislativního rámce
1.2.3. Účel dalšího vzdělávání učitelů
1.2.4. Formy a oblasti dalšího vzdělávání učitelů
1.3. Učitel základní školy
1.3.1. Učitel v procesu dalšího vzdělávání
1.3.2. Vzdělávací potřeby učitelů
1.3.3. Motivace a bariéru učitelů v kontextu dalšího vzdělávání
1.4. Role vedoucích pracovníků v rámci dalšího vzdělávání učitelů
2. VÝZKUMNÁ ČÁST
2.1. Cíl výzkumu
2.2. Vlastní výzkum
2.2.1. Výzkumný nástroj
2.2.2. Charakteristika respondentů
2.2.3. Sběr dat
2.3. Výsledky výzkumu
2.3.1. Zpracování výsledků
2.3.2. Analýza výsledných dat
2.3.3. Interpretace zjištěných výsledků
2.3.4. Rozhovor
2.4. Závěr
2.5. Seznam použité literatury
2.6. Ostatní přílohy
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK