Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická práce s žákem s PAS v běžné školní praxi
Název práce v češtině: Pedagogická práce s žákem s PAS v běžné školní praxi
Název v anglickém jazyce: Pedagogic work with PAS pupil in common school practise
Klíčová slova: Poruchy autistického spektra|inkluze|vzdělávání
Klíčová slova anglicky: Autism spectrum disorders|inclusion|education
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.09.2019
Datum zadání: 23.09.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.12.2020
Datum a čas obhajoby: 03.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.12.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce představuje inkluzivní vzdělávání žáka s PAS na základní škole běžného typu. Zabývá se vymezením pojmu poruchy autistického spektra v souvislosti s problematikou vzdělávání žáků s touto diagnózou. Práce popisuje úpravu podmínek vzdělávání a možné odlišnosti v přístupu pedagogických pracovníků k těmto žákům. Pozornost je dále věnována inkluzi a jejím specifikům.
Praktická část diplomové práce zjišťuje názory pedagogických pracovníků školy ke vzdělávání žáka s PAS a strategie, které při jeho vzdělávání tito pracovníci uplatňují. Kvalitativní výzkum je uskutečňován prostřednictvím zkoumání pedagogické dokumentace a individuálních rozhovorů s účastníky edukačního procesu, především pedagogy a asistenty pedagoga.
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké názory zaujímají pedagogičtí pracovníci školy běžného typu ke vzdělávání žáka s PAS a jaké strategie při práci s ním uplatňují. Dílčím cílem tedy je zmapování názorů na vzdělávání žáka s PAS mezi vedoucími pracovníky základních škol, učiteli a mezi pedagogickými asistenty. Těžiště práce představují rozhovory s pedagogy a jejich analýza.
Seznam odborné literatury
ADAMUS, Petr. Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra. Ostrava: Montanex, 2016. 75 s. ISBN 978-807-2254-361.
BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. 207 s. ISBN 978-802-6211-952.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. 493 s. ISBN 978-802-6207-689.
VOSMIK, Miroslav a Lucie BĚLOHLÁVKOVÁ. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010. 197 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3676-872.
ŽAMPACHOVÁ, Zuzana a Věra ČADILOVÁ. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s poruchami autistického spektra. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 80 s. ISBN 978-802-4433-776.
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Praha: Portál, 2008. 405 s. ISBN 978-80-7367-475-5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK