The development of Czech pupils' L2 phonology assessed with a reading task
Název práce v češtině: | Vývoj fonologie angličtiny jako cizího jazyka u českých žáků, hodnocený dle úlohy k přečtení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The development of Czech pupils' L2 phonology assessed with a reading task |
Klíčová slova: | bilingvismus|český jazyk|anglický jazyk|jazyková akvizice u dětí|fonémy|raně sekvenční bilingvismus|pozdně sekvenční bilingvismus|výslovnost|doba působení druhého jazyka|fonologie|studující angličtiny|čeští mluvčí angličtiny |
Klíčová slova anglicky: | bilingualism|age of onset|Czech language|English language|language acquisition in children|phonemes|early sequential bilinguals|late sequential bilinguals|pronunciation|phonology|English learners|Czech speakers of English |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | doc. Luca Cilibrasi, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.09.2019 |
Datum zadání: | 09.09.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.09.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2020 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.08.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Dr. phil. Eva Maria Luef, Mag. phil. |
Zásady pro vypracování |
This thesis aims at investigating the pronunciation of English phonemes in Czech primary school children, assessed with a standardised reading task (YARC - York Assessment of Reading and Comprehension). The thesis will consist of the following steps: Introduction presenting current research on the acquisition of phonology in sequential bilingual children, experimental part describing data collection completed in schools, data analysis and results, discussion of the results in relation to the literature on the acquisition of phonology and reading skills in bilinguals. This thesis will be written in English. |
Seznam odborné literatury |
Ambridge, B., & Lieven, E. V. (2011). Child language acquisition: Contrasting theoretical approaches. Cambridge University Press. Guasti, M. T. (2017). Language acquisition: The growth of grammar. MIT press. Kovelman, I., Baker, S. A., & Petitto, L. A. (2008). Age of first bilingual language exposure as a new window into bilingual reading development. Bilingualism: Language and Cognition, 11(2), 203-223. Paradis, J. (2001). Do bilingual two-year-olds have separate phonological systems?. International journal of bilingualism, 5(1), 19-38. Sebastián-Gallés, N., & Bosch, L. (2005). Phonology and bilingualism. Handbook of bilingualism: Psycholinguistic approaches, 68-87. Snowling, M. J., Stothard, S. E., Clarke, P., Bowyer-Crane, C., Harrington, A., Truelove, E., ... & Hulme, C. (2009). YARC York Assessment of Reading for Comprehension Passage Reading. |