Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zlý Brusel! Proč česká média vypouštějí euromýty
Název práce v češtině: Zlý Brusel! Proč česká média vypouštějí euromýty
Název v anglickém jazyce: Evil Called Brussels! Why Czech Media Release Euromyths
Klíčová slova: euromýtus, Evropská unie, mýtus, obsahová analýza, dezinformace
Klíčová slova anglicky: euromyth, European Union, Myth, Content Analysis, Dezinformation
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.07.2019
Datum zadání: 31.07.2019
Datum a čas obhajoby: 24.09.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2019
Oponenti: PhDr. Mgr. Ludmila Trunečková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Diplomová práce Zlý Brusel! Proč česká media vypouštějí euromýty se zabývá problematikou euromýtů. Cílem práce je zjistit, jaké společné prvky vykazují články, které se takto dají označit. Práce zkoumá deset případů z českých médií se zaměřením na to, čím se vyznačují a jak promlouvají ke čtenáři. Práce se zabývá definicí slova euromýtus a jeho teoretickým rámcováním. Na jednotlivých případech je v diplomové práci ukázáno, kde novináři dělají největší chyby. Diplomová práce přináší popis fungování práce zahraničního zpravodaje a také doporučení, jak zlepšit české referování o EU. Analytická část práce potvrzuje, že existují jednoduché zpravodajské postupy, které by výrazně pomohly při referování o Evropské unii.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis Evil Called Brussels! Why Czech Media Release Euromyths deals with the issue of euromyths. The aim of the thesis is to find out which common elements have the articles that are considered euromyths. The paper examines twenty cases of misinformation or inaccurate information about the European Union and consequently determines what the main issues are. The thesis deals with the definition of the word euromyth and its theoretical framing. The thesis shows on individual media articles where the journalists make the biggest mistakes and how to prevent those mistakes. The thesis describes the functioning of the work of the foreign rapporteur with advice on how to improve the Czech referencing on the EU. The theoretical part sets the boundaries of content analysis. The analytical part confirms that there are simple intelligence procedures that would greatly improve the journalist reporting on the EU.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK