Tematický celek Afrika v činnostním pojetí
Název práce v češtině: | Tematický celek Afrika v činnostním pojetí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teaching Africa using activity-based methods |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | závěrečná práce CŽV |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 17.07.2019 |
Datum zadání: | 17.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2019 |
Oponenti: | RNDr. Tereza Cimová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Hlavním cílem závěrečné práce DPS je přispět k inovaci způsobů výuky geografie na ZŠ, ukázat na vybraném geografickém tématu inovativní metody a učební činnosti a v provázanosti na zvolené výukové cíle navrhnout další výukové aktivity. Práce je zaměřena na profesní dovednost učitelů plánovat výuku, stanovit cíle, navrhnout cestu (metody a učební činnosti), způsob hodnocení žáků a reflektovat navržené postupy. Práce má aplikační charakter. Obsahově je zaměřena na výuku tematického celku Afrika. Je členěna na 3 části: a) Úvodní obecná část objasňuje význam plánování ve výuce, zacílení výuky na rozvoj znalostí, specifických oborových dovedností, podporu rozvoje dovedností (kompetencí) obecného charakteru, formování hodnot a postojů žáků k tématu. b) Soubor metod a učebních činností částečně ověřených ve výuce 7. ročníku v ZŠ Nečín (metody respektují různé učební styly žáků, jejich možnosti a potřeby, jsou zaměřeny na práci ve skupinách a nové formy hodnocení výsledků učení). c) Praktická ukázka výuky tematického celku Afriky (cíle, aktivity, hodnocení učebních výsledků žáků, závěrečná reflexe). d) Soubor námětů pro další návazné učební aktivity (integraci tématu do dalších výukových předmětů). |