Reprezentace úspěchu v českých televizních seriálech po roce 1989
Název práce v češtině: | Reprezentace úspěchu v českých televizních seriálech po roce 1989 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Representation of the succes in czech television serials after 1989 |
Klíčová slova: | fenomén úspěchu, obraz mediální reprezentace, české seriály, televizní studia |
Klíčová slova anglicky: | success as a social phenomenon, media representation, Czech serials, television studies |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 03.07.2019 |
Datum zadání: | 03.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 30.06.2020 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.06.2020 |
Oponenti: | PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
BÍLEK, Petr A., David SKALICKÝ a Veronika VEBEROVÁ. Jazyky reprezentace. Akropolis, 2012. ISBN 978-80-87481-67-7.
FISKE, John. Television Culture: Studies in communication. Methuen, 1987. ISBN 9780416924305. MARSHALL, Jill − WERNDLY, Angela: The Language of Television. Routledge, London 2002. CASEY, Bernadette (eds.): Television Studies Key Concepts (2nd edition). Routledge 2008. ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Akademie múzických umění, 2007. ISBN 9788073312466. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 1. vydání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-262-0743-6. |
Předběžná náplň práce |
Téma ukazuje, jak byl v rámci české televizní scény prezentován úspěch v seriálech po roce 1989. O tom, jak média zobrazují úspěch, bylo zpracováno velké množství knih, článků i výzkumných prací. Žádná z nich se však nezabývá tímto vymezením časového období a konkrétními seriály, které jsou voleny z pohledu popularity, ale i různého prostředí, do kterého jsou zasazeny, tak aby byly zastřešeny pohledy na úspěch v různých pracovních i společenských aspektech. V rámci období 30let televizní seriálové tvorby se tento pohled vyvíjel. Během svého výzkumu budu prokazovat souvislosti, zdali vývoj obrazu úspěchu v seriálech reflektuje i vývoj naší společnosti. Výsledkem této práce bude přesná forma toho, jak se tato prezentace vyvíjela až do současnosti.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The topic shows how the success was presented in the series in the Czech television scene after 1989.A large number of books, articles and research papers about the media portraying the success have been issued. However, none of them deals with this definition in this time period and specific series, which are chosen in terms of popularity, but also the different environment in which they are set up to cover the perspectives on success in various work and social aspects. This view has developed over a period of 30 years of television series. During my research I will prove the context, whether the development of the image of success in the series reflects the development of our company. The result of this work will be the exact form of how this presentation has evolved to the present. |