Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Porovnání mediálního obrazu Zuzany Čaputové na nejčtenějších českých a slovenských zpravodajských serverech v období půl roku až roku od jejího zvolení slovenskou prezidentkou
Název práce v češtině: Porovnání mediálního obrazu Zuzany Čaputové na nejčtenějších českých a slovenských zpravodajských serverech v období půl roku až roku od jejího zvolení slovenskou prezidentkou
Název v anglickém jazyce: Comparison of Zuzana Čaputová´s media image on the most popular Czech and Slovak news servers in a half year to one year since she was elected Slovak President
Klíčová slova: Mediální obraz, Zuzana Čaputová, prezidentka, kvalitativní analýza, kvantitativní analýza, framingová analýza, zpravodajský server, komparace
Klíčová slova anglicky: Media image, Zuzana Čaputová, president, qualitative analysis, quantitative analysis, framing analysis, news website, comparison
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.07.2019
Datum zadání: 03.07.2019
Datum a čas obhajoby: 22.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 22.09.2020
Oponenti: PhDr. Jan Cebe, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BUREŠ, Jan. Česká demokracie po roce 1989: institucionální základy českého politického systému. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4283-0.
BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister, 2001. Studium. ISBN 80- 85947-67-6.
ČERMÁK, Petr a Dana ČERMÁKOVÁ. Pani prezidentka Zuzana Čaputová: Neuveriteľný príbeh. Imagination of People, 2019. ISBN 978-80-87685-80-8.
ČERVENKA, Jan. Agenda-setting: teoretické přístupy. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2008. ISBN 978-80-7330-151-4.
CRESWELL, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks: Sage publications, Inc., 2014. ISBN: 978-1-4522-2609-5.
DYER, Richard. The Matter of Images : Essays on Representation. second edition. London and New York: Routledge, 2002. ISBN 0-415-25494-9.
GOFFMAN, Erving. Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience. Boston: Northeastern University Press edition, 1986. ISBN: 0-930350-91-X.
HALL, Stuart. Representation : Cultural Representations and Signifying Practices. London: Sage Publications & Open University, 1997. ISBN 0-7619-5431-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
JIRÁK, Jan a Barbora KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
JIRÁK, Jan a Barbora KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
JIRÁK, Jan a Blanka ŘÍCHOVÁ. Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80- 246-0182-6.
LIPPMANN, Walter. Public Opinion. 2. vyd. New Brunswick and London: Transaction Publishers, 1998. ISBN 1-56000-999-3.
MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-840-6.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3093-9.
NEUENDORF, Kimberly A. The Content Analysis Guidebook. Thousand Oaks: Sage Publications, Inc., 2002. ISBN 978-0-7619-1977-3.
REESE, S. D., Oscar H. GANDY and August E. GRANT. Framing public life: perspectives on media and our understanding of the social world. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 2001. ISBN 0-8058-3653-5.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0827-8.
STRAUSS, Anselm a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu. Vyd. 1. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978–80–7367-683-4.
ENTMAN, Robert. M. Framing: Toward clarification of a fractured paradigm. Journal of Communication, 1993, vol. 43, no. 4, 51–58. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.1993.tb01304.x. Dostupné z: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.495.2893.
KALVAS, František. Rámcování a nastolování agendy: dva paralelní procesy v interakci. Sociologický časopis. 2012, 48(1), 3-37. ISSN 0038-0288. Dostupné z: http://dlib.lib.cas.cz:8080/3190/1/ramcovani_a_nastolovani_agendy.pdf
MORGAN, William. Balance and Related Concepts: A Few Thoughts. Canadian Journal of Communication [online]. 1992, 17(1). DOI: 10.22230/cjc.1992v17n1a652. ISSN 1499-6642. Dostupné z: http://www.cjc-online.ca/index.php/journal/article/view/652
VOLEK, Jaromír. Mediální obraz ve volební kampani In: 22. konference Člověk a média: Mediální obraz politiky(a) [online]. Praha: 18. 4. 2013. Dostupné z: http://www.clovekamedia.cz/konference/sborniky/cm_2013_jaro.pdf.
Předběžná náplň práce
V březnu 2019 proběhly v pořadí páté přímé volby prezidenta Slovenské republiky. O funkci se v prvním kole ucházelo celkem 13 kandidátů. Po druhém kole 30. března 2019 ve volbách zvítězila Zuzana Čaputová, která získala 58,4 % platných hlasů a 15. června se tak stala historicky první ženou ve funkci prezidentky Slovenské republiky.
Předkládaná diplomová práce se zabývá porovnáním mediálního obrazu Zuzany Čaputové v období půl roku až roku od jejího zvolení na nejčtenějších zpravodajských serverech v České republice a na Slovensku. Cílem diplomové práce je komparace obsahu a kvantity informací zveřejněných v obou zmiňovaných zemích a sledování případných proměn mediálního narativu, zdůvodnění těchto proměn a sledování klesajícího, stagnujícího či vzrůstajícího mediálního zájmu o osobnost Zuzany Čaputové ve zvoleném časovém úseku prostřednictvím kvantitativní obsahové a kvalitativní framingové analýzy relevantních článků zveřejněných na zpravodajských serverech Novinky.cz a Aktuality.sk, jež napomohou přiblížit charakter mediálního obrazu prezidentky na české i slovenské mediální scéně. Příslušné články jsou přiloženy k diplomové práci.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In March 2019 the 5th direct presidential elections were held in Slovakia. In the first round there were 13 candidates running for the office. The winner after the second round held on March 30th was Zuzana Čaputová. With 58,4 percent of all valid votes she became the first female president of The Slovak republic on June 15.
This thesis goes into the comparison of Zuzana Čaputová‘s media image since being elected on the most visited news web sites in The Czech republic and Slovakia. The goal of the thesis is to compare the quantity and content of information published in both countries and to track possible changes in the media narrative and what has caused them. Using the quantitative method of content analysis and qualitative method of frame analysis of relevant articles published on news websites Novinky.cz and Aktuality.sk I want to monitor the decline, stagnation or rise of media interest in the persona of Zuzana Čaputová in the selected time period. This will help to describe the media image of the president on the Czech and Slovak media scene. The source articles are attached to the thesis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK