Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika komunikace v komunitě vodních dýmek na sociální sítích Facebook
Název práce v češtině: Specifika komunikace v komunitě vodních dýmek na sociální sítích Facebook
Název v anglickém jazyce: The specifics of communication in hookah community on Facebook
Klíčová slova: Nová média, sociální sítě, virtuální komunity, dýmkařská komunita, komunikace na sociálních sítích, Facebook, komerční komunikace, vodní dýmky.
Klíčová slova anglicky: New media, social networks, virtual communities, hookah community, communication on social networks, Facebook, commercial communication, water pipes.
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Závozda
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.07.2019
Datum zadání: 02.07.2019
Datum a čas obhajoby: 21.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2020
Oponenti: doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
FUCHS, Christian. Social media: A critical introduciton. 2017. 381 s. Sage Publications. ISBN 978-1-4738-6682-6
Kniha nabízí odborný pohled na sociální média. Autor vysvětluje základní koncepty související s danou tématikou a nabízí jejich kritické zhodnocení. Součástí publikace je i přesah sociálních médií do byznysu, médií a masové komunikace. Tyto poznatky přispějí k teoretickému ukotvení této práce.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
Autor se s velkou znalostí oboru zabývá všemi aspekty kvalitativního výzkumu, který je součástí i této práce. Kniha shrnuje základní informace o metodách sběru dat, jejich kódování, vyhodnocování a interpretaci. Pro lepší orientaci autor ilustruje popsané metody na řadě konkrétních výzkumů z nejrůznějších oblastí.

KOPÁČEK, Jakub. Dýmkařská bichle: o vodní dýmce na plné plíce. Brno: CPress, 2018. ISBN 978-802-6423-034.
Kniha komplexně pojednává o vodních dýmkách, jejich historii, kultuře a dýmkařské komunitě. Z této knihy budu čerpat informace o analyzované komunitě a povaze dýmkaření v České republice.

KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
Tato kniha funguje jako komplexní učebnice marketingového řízení a komunikace. S ohledem na digitální věk přináší aktualizovaná verze pohled na změny v marketingovém prostředí a zaměřuje se nově i na oblast sociálních sítí. Nechybí zde klasické marketingové teorie, tvorba strategií a řada případových studií.

PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
Publikace se zabývá tématikou nových médií, webu druhé generace a sociálních sítí. Rozebírá teoretické koncepty a diskutuje také jejich praktické aplikace. Zároveň slouží jako skripta studentům mediálních studií.

REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8926-7.
Autorčin slovník nabízí široký vhled do terminologie mediální komunikace v kontextu psychologie, sociologie, sémiotiky a komunikace. Obsahuje více než 200 hesel týkajících se žurnalistiky, teorií komunikace a fenoménů souvisejících s masovými sdělovacími prostředky. Konkrétní hesla budou využita při tvorbě teoretických východisek práce.

RHEINGOLD, Howard. The virtual community: homesteading on the electronic frontier. Rev. ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. ISBN 02-626-8121-8.
V aktualizovaném vydání kniha přináší sérii poznatků o virtuálních komunitách, jejich komunikaci a vzájemném propojení. Analyzuje taktéž chování členů komunity v porovnání s reálným, off-line světem.

WEBER, Robert Philip. Basic content analysis. 2nd ed. Newbury Park, Calif.: Sage Publications, c1990. ISBN 978-080-3938-632.
Ústředním tématem této knihy jsou metody obsahové analýzy v kontextu sociologie, jejich specifika, omezení a praktické využití. Z této knihy budu čerpat poznatky pro analytickou část práce.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce „Specifika komunikace v komunitě vodních dýmek na sociální síti Facebook“ se zabývá komunikací členů virtuální komunity kuřáků vodních dýmek neboli dýmkařské komunity. Předmětem práce je analýza obsahu publikovaného ve třech komunitních skupinách na sociální síti Facebook, který je zkoumán metodou kvantitativní obsahové analýzy. Výsledná zjištění jsou doplněna o poznatky z polostrukturovaných rozhovorů se sedmi členy dýmkařské komunity, které byly získány metodou kvalitativní tematické analýzy.
První část práce se věnuje vymezení nových médií, seznamuje se základními pojmy a koncepty sociálních sítí a marketingové komunikace, uvádí do problematiky virtuálních komunit a pojednává o vodních dýmkách, dýmkařské komunitě a komerčních subjektech dýmkařského průmyslu. Druhá část práce se věnuje výkladu metodologie kvantitativního i kvalitativního výzkumu, dále prezentaci výsledků práce a jejich shrnutí s využitím poznatků získaných v teoretické části práce.
Cílem práce je popsat a zhodnotit současný stav komunikace dýmkařské komunity v tematických skupinách na sociální síti Facebook a zmapovat výskyt komerční komunikace v analyzovaném obsahu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the topic of how the members of online community of hookah smokers (hookah community) communicate. The core of the thesis lies in the quantitative content analysis of the content published in three hookah community Facebook groups. The results of the analysis are complemented with insight gained through semi-structured interviews conducted with seven members of the hookah community, using qualitative analysis.
The first part of the thesis outlines the new media, describes basic terminology and concepts of social networks and marketing communication, provides an introduction into the topic of online communities, and describes hookahs, the hookah community, and the commercial entities involved in the hookah industry. The second part of the thesis describes the methodology of quantitative and qualitative research, presents the obtained findings, and provides their summary utilizing the knowledge presented in the theoretical part of the thesis.
The thesis aims to describe and evaluate the current state of communication within the hookah community Facebook groups and map the presence of commercial communication in the analyzed content.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK