Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními potřebami na základní škole
Název práce v češtině: Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními potřebami na základní škole
Název v anglickém jazyce: Inclusive education of pupils with special educational needs at the elementary school
Klíčová slova: Inkluze, žák, vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, školský zákon, zdravotní postižení, asistent pedagoga, základní škola
Klíčová slova anglicky: Inclusion, pupil, education, special educational needs, school law, disability, assistant teacher, elementary school
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Jabok (27-J)
Vedoucí / školitel: RNDr. Mgr. Ivana Čihánková
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.05.2019
Datum zadání: 10.05.2019
Datum a čas obhajoby: 26.06.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2019
Oponenti: Pavel Kuchař, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá, jak napovídá název, inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se v první kapitole věnuje pojmu inkluzivní vzdělávání. Popisuje vývoj inkluzivního vzdělávání, rozdíly v pojmech integrace a inkluze a také se věnuje legislativním dokumentům. Druhá kapitola popisuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Kapitola zprostředkovává pohled na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na podpůrná opatření. Následující kapitola se věnuje inkluzivnímu vzdělávání na základní škole. Uvádí podmínky inkluzivního vzdělávání a představuje pojem asistent pedagoga. Praktická část bakalářské práce se věnuje vybrané základní škole ve středočeském kraji. Je zde popsána samotná škola a její pohled na inkluzivní vzdělávání. Dále jsou pak v praktické části popsána a vysvětlena opatření, kterými škola zajišťuje společné vzdělávání. Poslední část se věnuje krátkému dotazníkovému šetření, které nám pomáhá získat pohled na inkluzivní vzdělávání.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis deals with the inclusive education of pupils with special educational needs at the elementary school, as the title suggests. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part in the first chapter is dedicated to the concept of the inclusive education. It clearly describes the development in the inclusive education, conceptual differences between integration and inclusion, and furthermore, it deals with the legislative documentation. The second chapter describes the education of pupils with special educational needs. This chapter provides a preview at pupils with special educational needs and supportive measures. The third chapter deals with the inclusive education at the elementary school. It sets out the conditions for the inclusive education and it introduces the term of an assistant teacher. The practical part of the bachelor thesis is dedicated to the selected elementary school in the Central Bohemian Region. The selected school and its perspective at the inclusive education are described here. In addition, pupils with special educational needs and supportive measures provided by the school for their education are detailed in the practical part. The last part focuses on a short questionnaire survey that helps to gain insight into the inclusive education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK