Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Ředitel v roli manažera, komparace situace v ČR a Bělorusku
Název práce v češtině: Ředitel v roli manažera, komparace situace v ČR a Bělorusku
Název v anglickém jazyce: Headmaster in the role of manager, comparation of the situation in the Czech Republic and Republic Belarus
Klíčová slova: Manažer, řízení, ředitel, role ředitele, manažerské funkce, komunikační dovednosti
Klíčová slova anglicky: Manager, management, headmaster, role of the headmaster, managerial functions, communication skills
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.03.2018
Datum zadání: 17.04.2019
Datum a čas obhajoby: 05.09.2019 09:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4429-2.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
LHOTKOVÁ, I. a kol. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-899-2.
LOJDA, Jan. Manažerské dovednosti. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3902-1.
MAXA R., 2011. Management pro střední školy a vyšší odborné školy. Praha: Fortuna. ISBN 978-80-7373-111-3
OBST, Otto a Michaela PRÁŠILOVÁ. Základy školského managementu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0558-X.
PRŮCHA, Jan, Eliška, WALTEROVÁ a Jiří, MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualizované. Praha : Portál, 2013. ISBN 80-7178-772-8.
TROJAN, Václav, Irena TROJANOVÁ a Jiří TRUNDA. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-868-4.
TROJAN, Václav. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Wolters Kluwer, 2014. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-539-9.
TROJAN, Václav, Michaela TURECKIOVÁ, Jiří TRUNDA a Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Přístupy k managementu vzdělávání v kontextu České republiky. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-867-7.
TROJANOVÁ, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. 2. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2017. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7552-842-1.
TROJANOVÁ, Irena. Ředitel a střední management školy: průvodce pro ředitele a střední management ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0591-3.
TRUNDA, J., BŘÍZA, K. Řízení školy ve znalostní společnosti. Praha: Univerzita Kar- lova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, 88 s. Školský management. ISBN 978-80-7290- 541-6. VEBER, Jaromír. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: Grada Publishing,a. s., 2008. ISBN 978-80-247-2614-4.
Мацкевич С.А. Менеджмент в системе образования: теория и практика инновационной подготовки профессионалов / С.А.Мацкевич; науч. ред.
А.Н.Мирошниченко. – Минск : И.П.Логвинов, 2011. ISBN 978-985-6991-65-6.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá tématem implementace teoretických poznatků v každodenním rozhodovacím procesu ředitele školy v ČR a Bělorusku. Zkoumá osobnostní profil ředitele v roli manažera se všemi aspekty manažerské práce a determinuje práci manažera s lidskými zdroji v prostředí základní obou zemí. Teoretická část práce shrnuje poznatky týkající se práce ředitele v českém i běloruském prostředí a ověřuje teoretický model výzkumem ve školském terénu. Předmětem výzkumného šetření je zmapovat a popsat, jakým způsobem vedoucí pracovníci samostatných škol uplatňují manažerské dovednosti v konkrétních činnostech managementu školy s přihlédnutím k podmínkám uvedených zemí. Výstupy této práce jsou určeny pro ředitele škol, především pro začínající ředitele nebo ředitele nastupující na školu s mezinárodní účastí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis deals with the implementation of the theoretical knowledge in the day-to-day decision-making process of the headmaster in the Czech Republic and Belarus. It examines the personality profile of the headmaster as a manager with all aspects of managerial work and determines the work of the manager with human resources in the environment of elementary schools of both countries. The theoretical part summarizes the knowledge about the work of the headmaster in the Czech and Belarusian environment and verifies the theoretical model by research in school field. The subject of the research is to describe how managers of independent schools apply managerial skills in specific school management activities, taking into account the conditions of these countries. The outputs of this work are intended for headmasters, especially for beginner headmaster or headmaster entering the school with international participation.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK