Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Náplň práce třídního učitele v současné základní škole
Název práce v češtině: Náplň práce třídního učitele v současné základní škole
Název v anglickém jazyce: Responsibilities of a form master at a contemporary lower secondary school
Klíčová slova: Třídní učitel, třída, náplň práce, činnosti třídního učitele, 2. stupeň základní školy
Klíčová slova anglicky: Form master, class, responsibilities, form master’s activities, lower secondary school
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.02.2019
Datum zadání: 17.04.2020
Datum a čas obhajoby: 03.06.2020 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:24.04.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu DP.
II.fáze: realizovat projekt DP dle stanovených metod.
III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu DP, dokončit DP dle stanovených formálních požadavků.
Seznam odborné literatury
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
HOPF, Arnulf. Sociální pedagogika pro učitele: pomoc pro každý všední den ve škole. Praha: Univerzita Karlova, 2001. ISBN 80-729-0053-6.
Jak být dobrý učitel: [tipy a náměty pro třídní učitele]. Praha: Raabe, c2012. Třídní učitel. ISBN 978-80-87553-39-8.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. [i.e. Vyd. 5.]. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-416-8.
SPOUSTA, Vladimír. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: Masarykova univerzita, 1993. ISBN 80-210-0552-1.
ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce má charakter převážně empirické povahy, je založena na metodě kvalitativního šetření. Zabývá se vymezením činností třídního učitele na 2. stupni základní školy. V teoretické části popisuje vymezení třídního učitele na 2. stupni základní školy a náplň jeho práce dle odborné literatury, zmíněna je rovněž historie činnosti třídního učitele na základní škole. Pomocí strukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli popsat povinnosti TU na základní škole. Porovnáním s teoretickými poznatky, popsat rozdíly ve znalosti či realitě vykonávání.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK