Náplň práce třídního učitele v současné základní škole
Název práce v češtině: | Náplň práce třídního učitele v současné základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Responsibilities of a form master at a contemporary lower secondary school |
Klíčová slova: | Třídní učitel, třída, náplň práce, činnosti třídního učitele, 2. stupeň základní školy |
Klíčová slova anglicky: | Form master, class, responsibilities, form master’s activities, lower secondary school |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 07.02.2019 |
Datum zadání: | 17.04.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 03.06.2020 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.04.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.06.2020 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu DP.
II.fáze: realizovat projekt DP dle stanovených metod. III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu DP, dokončit DP dle stanovených formálních požadavků. |
Seznam odborné literatury |
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
HOPF, Arnulf. Sociální pedagogika pro učitele: pomoc pro každý všední den ve škole. Praha: Univerzita Karlova, 2001. ISBN 80-729-0053-6. Jak být dobrý učitel: [tipy a náměty pro třídní učitele]. Praha: Raabe, c2012. Třídní učitel. ISBN 978-80-87553-39-8. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. [i.e. Vyd. 5.]. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-416-8. SPOUSTA, Vladimír. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: Masarykova univerzita, 1993. ISBN 80-210-0552-1. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce má charakter převážně empirické povahy, je založena na metodě kvalitativního šetření. Zabývá se vymezením činností třídního učitele na 2. stupni základní školy. V teoretické části popisuje vymezení třídního učitele na 2. stupni základní školy a náplň jeho práce dle odborné literatury, zmíněna je rovněž historie činnosti třídního učitele na základní škole. Pomocí strukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli popsat povinnosti TU na základní škole. Porovnáním s teoretickými poznatky, popsat rozdíly ve znalosti či realitě vykonávání. |