Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Demand Management in Smart Grids
Název práce v češtině: Řízení spotřeby v chytrých energetických sítích
Název v anglickém jazyce: Demand Management in Smart Grids
Klíčová slova: řízení spotřeby, chytré sítě, optimalizace
Klíčová slova anglicky: demand management, smart grid, optimization
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Pilát, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.02.2019
Datum zadání: 04.02.2019
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.02.2019
Datum a čas obhajoby: 16.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2019
Datum odevzdání tištěné podoby:17.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2019
Oponenti: prof. RNDr. Milan Vlach, DrSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Rozvoj chytrých energetických sítí (smart grids) nabízí možnosti lépe plánovat a řídit spotřebu elektrické energie -- je například možné plánovat nabíjení elektrických vozidel nebo ohřev vody tak, aby se optimalizovalo využití energie (např. pro minimalizaci ceny nebo minimalizaci ztrát v síti). Většina přístupů pro takové plánování se omezuje na jeden druh spotřebiče. Cílem práce je navrhnout a otestovat algoritmy, které jsou takovou optimalizaci schopny řešit pro více druhů spotřebičů současně.

Student se nejprve seznámí s používanými algoritmy pro řízení spotřeby ve smart gridech. Následně vytvoří simulátor chytré sítě, který by umožňoval vyhodnocení různých řídících algoritmů za různých podmínek. S pomocí tohoto simulátoru nakonec navrhne nové algoritmy, které budou schopně řešit problém optimálního plánování ve smart gridech.
Seznam odborné literatury
[1] Pilát M.: "Evolving Controllers for Electric Vehicle Charging". In K. Sim et al. (eds.), Applications of Evolutionary Computation - 21st International Conference EvoApplications 2018. Lecture Notes in Computer Science, vol. 10784. Springer, 2018. ISBN: 978-3-319-77537-1 (in print)
[2] Ma, Z., Callaway, D.S. and Hiskens, I.A.: Decentralized charging control of large populations of plug-in electric vehicles. IEEE Transactions on Control Systems Technology 21(1), 67-78 (2013), DOI: 10.1109/TCST.2011.2174059
[3] Rigas, E. S., Ramchurn, S. D. and Bassiliades, N.: Managing Electric Vehicles in the Smart Grid Using Artificial Intelligence: A Survey. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems 16(4), 1619–1635 (2015), 10.1109/TITS.2014.2376873
[4] Ahn, C., Li, C.T. and Peng, H.: Decentralized charging algorithm for electrified vehicles connected to smart grid. Proceedings of the 2011 American Control Conference, 3924-3929 (2011), DOI: 10.1109/ACC.2011.5990895
[5] Moreau, A.: Control Strategy for Domestic Water Heaters during Peak Periods and its Impact on the Demand for Electricity. Energy Procedia 12, 1074-1082 (2011), DOI: 10.1016/j.egypro.2011.10.140
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK