M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:
12.07.2019
Datum proběhlé obhajoby:
04.09.2019
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti:
PhDr. Petra Vallin, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřená na zmapování kvality spolupráce mezi rodinou a školou v předškolním vzdělávání. Teoretická část se na základě odborné literatury a kritérií RVP a ČŠI zabývá vymezením problémů a pojmů, které se této problematiky týkají. Popisuje současnou situaci a představuje možné formy spolupráce. Empirická část se zabývá výzkumem mapujícím spokojenost rodičů s aktuální formou kooperace a navrhuje model kvalitní spolupráce pro rodinu a školu v porovnání současného stavu na základě teorie i praxe. Výzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření a doplňujících rozhovorů. Vrcholem práce je model kvalitní spolupráce, který je tvořen na základě odborné literatury a vyplývá z šetření.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce na téma Kvalitní formy spolupráce rodiny a mateřské školy pojednává o efektivitě vedení tripartit na dané mateřské škole. V teoretické části shrnuje pojmy jako spolupráce, komunikace, zastoupení spolupráce s rodinou v rámcových vzdělávacích programech pro předškolní a základní vzdělávání nebo portfolio. Praktickou část tvoří výzkum uskutečněný na konkrétní škole, který se zabývá popisem vedení tripartit, zmapování efektivity vedení tripartit za účasti dítěte a jeho portfolia a v samém závěru nabízí další možnosti k zapojení daných aktivit do tripartit s podporou portfolia.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis named Quality forms of family and kindergarten cooperation deals with the effectiveness leadership of tripartite meetings at a given kindergarten. The theoretical part summarizes subjects such as cooperation, communication, representation of coopration with the family in Framework Education Programme for pre-school and primary education or the portfolio. The practical part consists of the research carried out at a particular school that describes the tripartite leadership, mapping the effectiveness of tripartite meeting with the participation of the child and its portfolio, and at the very end offers further opportunities to engage the activities in tripartite meetings with the support of the portfolio.