Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývojová souvislost pregramotnostních dovedností a krátkodobé slovní paměti
Název práce v češtině: Vývojová souvislost pregramotnostních dovedností a krátkodobé slovní paměti
Název v anglickém jazyce: Developmental relationship of preliteracy skills and a short term memory
Klíčová slova: fonematické povědomí, znalost písmen, krátkodobá slovní paměť. předškolní děti
Klíčová slova anglicky: phoneme awareness, letter knowledge,verbal short term memory, preschool children
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.12.2018
Datum zadání: 24.04.2020
Datum a čas obhajoby: 03.06.2020 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je plánována jako práce empirická se zahrnutím vlastního výzkumu studentky. Tématem výzkumu je studium a popis vývojového obrazu pregramotnostních dovedností dětí v posledním ročníku mateřské školy. Práce usiluje akcentovat roli krátkodobé slovní paměti v počátcích rozvoje gramotnostních dovedností. Bakalářské práce ve svých teoretických východiscích vychází z tradice psycholingvistického výzkumu gramotnosti, kognitivně a psycholingvisticky orientované vývojové psychologie.
Z hlediska metodologického zpracování textu se práce opírá o kvantifikující a popisné analytické postupy
Seznam odborné literatury
CARAVOLAS, M., LERVAG, A., DEFIOR, S., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G., & HULME, CH. (2013). Different patterns, but equivalent predictors, of growth in reading in consistent and inconsistent orthographies. Psychological Science 24(9). doi: 10.1177/0956797612473122 (http://pss.sagepub.com/content/early/2013/06/06/0956797612473122.full). (IF = 5,667)
CARAVOLAS, M., LERVAG, A., MOUSIKOU, P., EFRIM, C., LITAVSKÝ, M., ONOCHIE-QUANTILLAS, E., SALAS, N., SCHOFFELOVA, M., DEFIOR, S., MIKULAJOVA, M., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G., & HULME, CH. (2012). Common patterns of prediction of literacy development in different alphabetic orthographies. Psychological Science, 23(5). doi 10.1177/0956797611434536.
SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. (2015). Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Praha: Togga. ISBN 978-80-7476-093-8.
SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G., & SMOLÍK, F. (2014). Diagnostika jazykových schopností. Diagnostická baterie pro posouzení vývoje jazykových znalostí a dovedností dětí předškolního věku. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4239-7.
SMOLÍK, F., & SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. (2014). Vývoj jazykových schopností dítěte předškolního věku. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4240-3.ce, 24(8), 1398-1407.
SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G., & CARAVOLAS, M. (2016). The development of phoneme awareness and letter-sound knowledge: A training study of Czech preschool children. In M.-F. Morin, D. Alamargot, C. Gonçalves (Eds.), Perspectives actuelles sur l’apprentissage de la lecture et de l’écriture [Contributions about learning to read and write]. Éditions de l’Université de Sherbrooke.(50%); http://savoirs.usherbrooke.ca/bitstream/handle/11143/10227/04_SILE2015_Seidlova_Malkova.pdf?sequence=3
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK