Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj pohybových dovedností u předškolních dětí
Název práce v češtině: Rozvoj pohybových dovedností u předškolních dětí
Název v anglickém jazyce: Motor Skills of Preschoolers
Klíčová slova: Mateřská škola, motorika, pohyb, pohybová průprava, pohybové schopnosti, předškolní věk, růst a vývoj dětí, volný čas, zájmové kroužky
Klíčová slova anglicky: Kindergarten, motor skills, movement, physical training, physical abilities, preschool age, growth and development of children, free time, hobbies
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Historická sociologie (24-HS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Lucie Cviklová, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.11.2018
Datum zadání: 26.11.2018
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.11.2018
Datum odevzdání elektronické podoby:08.01.2020
Datum proběhlé obhajoby: 13.02.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YAK47005)
Oponenti: PhDr. Dana Bittnerová, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj pohybových dovedností u dětí předškolního věku a obsahuje teoretickou a praktickou část.

V teoretické části se věnuji pohybovému vývoji dítěte a obecně pohybovým schopnostem a dovednostem dětí předškolního věku. Nejprve definuji obecné pojmy jako pohyb, předškolní věk či pohybové schopnosti a dovednosti. Následně se věnuji podrobnějšímu rozboru pohybového vývoje dítěte předškolního věku a dále rozdělení pohybových schopností a popisu pohybových dovedností. Dále se zaměřuji na organizaci tělesné výchovy a jiných pohybových aktivit v mateřské škole.

V praktické části zjišťuji, jak moc a jakým způsobem se v mateřských školách věnují rozvoji pohybových dovedností dětí. Rozhodla jsem se využít dva způsoby, jak se tomuto tématu věnovat. Nejprve se věnuji rozboru zúčastněného pozorování na základě týdne stráveného v mateřské škole v Černilově. Následně se zaměřuji na rozbor 5 rozhovorů s osobami pohybujícími se v oblasti předškolního vzdělávání. Ke konci praktické části mé bakalářské práce je sepsán závěr a zhodnocení výzkumu.

Klíčová slova

Mateřská škola, motorika, pohyb, pohybová průprava, pohybové schopnosti, předškolní věk, růst a vývoj dětí, volný čas, zájmové kroužky
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce

The bachelor thesis is focused on development of physical skills of preschool children and includes both theoretical and practical parts.

In theoretical part I deal with development of movement of children and in general physical skills and abilities of preschool children. Firstly, I define general terms such as movement, pre-school age or physical skills and abilities. Consequently, I deal with more detailed analysis of the development of motor skills of preschool children and then I deal with division of physical skills and physical abilities. I also focus on the organization of the physical education and other physical activities in kindergarten.

In the practical part I find out how much and how kindergartens are involved in developing children’s motor skills. I have decided to use two forms to deal with this topic. Firstly, I deal with analysis of attendance observations based on the week spent at kindergarten in Černilov. Consequently, I focus on the analysis of 5 interviews with people in the field of preschool education. At the end of the practical part of my bachelor thesis is the conclusion and the evaluation of the research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK