Rozvoj pohybových dovedností u předškolních dětí
Název práce v češtině: | Rozvoj pohybových dovedností u předškolních dětí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motor Skills of Preschoolers |
Klíčová slova: | Mateřská škola, motorika, pohyb, pohybová průprava, pohybové schopnosti, předškolní věk, růst a vývoj dětí, volný čas, zájmové kroužky |
Klíčová slova anglicky: | Kindergarten, motor skills, movement, physical training, physical abilities, preschool age, growth and development of children, free time, hobbies |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program Historická sociologie (24-HS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lucie Cviklová, M.A., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.11.2018 |
Datum zadání: | 26.11.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.11.2018 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.01.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.02.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj pohybových dovedností u dětí předškolního věku a obsahuje teoretickou a praktickou část.
V teoretické části se věnuji pohybovému vývoji dítěte a obecně pohybovým schopnostem a dovednostem dětí předškolního věku. Nejprve definuji obecné pojmy jako pohyb, předškolní věk či pohybové schopnosti a dovednosti. Následně se věnuji podrobnějšímu rozboru pohybového vývoje dítěte předškolního věku a dále rozdělení pohybových schopností a popisu pohybových dovedností. Dále se zaměřuji na organizaci tělesné výchovy a jiných pohybových aktivit v mateřské škole. V praktické části zjišťuji, jak moc a jakým způsobem se v mateřských školách věnují rozvoji pohybových dovedností dětí. Rozhodla jsem se využít dva způsoby, jak se tomuto tématu věnovat. Nejprve se věnuji rozboru zúčastněného pozorování na základě týdne stráveného v mateřské škole v Černilově. Následně se zaměřuji na rozbor 5 rozhovorů s osobami pohybujícími se v oblasti předškolního vzdělávání. Ke konci praktické části mé bakalářské práce je sepsán závěr a zhodnocení výzkumu. Klíčová slova Mateřská škola, motorika, pohyb, pohybová průprava, pohybové schopnosti, předškolní věk, růst a vývoj dětí, volný čas, zájmové kroužky |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis is focused on development of physical skills of preschool children and includes both theoretical and practical parts. In theoretical part I deal with development of movement of children and in general physical skills and abilities of preschool children. Firstly, I define general terms such as movement, pre-school age or physical skills and abilities. Consequently, I deal with more detailed analysis of the development of motor skills of preschool children and then I deal with division of physical skills and physical abilities. I also focus on the organization of the physical education and other physical activities in kindergarten. In the practical part I find out how much and how kindergartens are involved in developing children’s motor skills. I have decided to use two forms to deal with this topic. Firstly, I deal with analysis of attendance observations based on the week spent at kindergarten in Černilov. Consequently, I focus on the analysis of 5 interviews with people in the field of preschool education. At the end of the practical part of my bachelor thesis is the conclusion and the evaluation of the research. |