Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohybové aktivity a podpora učební činnosti ve vyučovacích procesech
Název práce v češtině: Pohybové aktivity a podpora učební činnosti ve vyučovacích procesech
Název v anglickém jazyce: PHYSICAL ACTIVITIES AND THEIR SUPPORT IN LEARNING PROCESS
Klíčová slova: výuka|komplexní učení|mozek|hemisféra|pozornost|sebeovládání|pohyb|cvičení
Klíčová slova anglicky: teaching|complex learning|brain|hemisphere|attention|self-control|locomotion|exercise
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.11.2018
Datum zadání: 19.11.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.01.2019
Datum a čas obhajoby: 13.06.2019 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Markéta Pelzová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku udržení pozornosti ve vyučovacích procesech. Cílem práce je popsat a názorně čtenáři představit pohybové aktivity, které podporují učební činnost. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části se práce zaměřuje na popis výuky a některých faktorů, které ji ovlivňují, jako jsou mozek a pozornost. Dále popisuje faktory, které ovlivňují mozek. V praktické části práce představí sborník pohybových činností podporujících učební činnost ve výuce, které budou názorně popsané a vysvětlené.
Seznam odborné literatury
VALIŠOVÁ, Alena. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Editor Hana KASÍKOVÁ. Praha: Grada Publishing, 2011, 456 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3357-9.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces : učivo a jeho výběr : metody : organizační formy vyučování. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 322 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1821-7.
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Portál, 2016, 157 s. ISBN 978-80-262-0983-6.
EYSENCK, Michael W. a Mark T. KEANE. Kognitivní psychologie. Praha: Academia, 2008, 748 s. ISBN 978-80-200-1559-4.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. (2001). Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 655 s. ISBN 80–7178–463-X.
CHALUPA, B. (1981). Pozornost a její úloha v psychické regulaci činnosti. Bratislava: SPN. 1.vyd. ISBN 80–85947–80–3.
LOKŠOVÁ I., LOKŠA J. (1999). Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha, Portál. ISBN 80–7178–205-X.
VÁGNEROVÁ M, VALENTOVÁ L. (1992) Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. Praha: UK. ISBN 80–7066–384–7.
VGNEROVÁ M. (2005). Vývojová psychologie. Praha: Karolinum. ISBN 80–246–0956–8.
CARTER, Philip J. a Kenneth A. RUSSELL. Efektivní využití mozku. Autor úvodu Christopher N. MARTYN. Čestlice: Rebo, 2002, 160 s. ISBN 80-7234-252-5.
PERLMUTTER, David a Alberto VILLOLDO. Posilovna pro mozek: neurověda osvícení. V Praze: Metafora, 2012, 245 s. ISBN 978-80-7359-312-4.
GAMON, David a Allen D. BRAGDON. Mozek a jak ho cvičit. 2. opr. vyd. Praha: Portál, 2002, 284 s. ISBN 80-7178-680-2.
HANCOCK, Jonathan. Skryté síly mozku: průvodce systémem využití mozku k zásadnímu zlepšení paměti : [cizí jazyky, čísla, jména, slova, fakta, schůzky]. Šternberk: Fiesta, c2002, 254 s. ISBN 80-901840-3-0.
FERNANDES, Evaristo. Učení a jeho problémy: mozek, emoce, mysl a činnost. 2004. ISBN 80-239-2797-3.
KISCHNICK, Rudolf. Tělesná cvičení a rozvoj vědomí. Svatý Kopeček: Sophia, 2000, 149 s. ISBN 80-968045-3-7.
GOLEMAN, Daniel. Pozornost: skrytá cesta k dokonalosti. V Brně: Jan Melvil, 2014, 312 s. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-94-3.
MIKULAS, William L. Jak zkrotit roztěkanost: jak se zbavit nesoustředěnosti a zlepšit celkové zdraví i výkonnost. Přeložil Ivana NUHLÍČKOVÁ. Praha: Ikar, 2015, 230 s. ISBN 978-80-249-2794-7.
BRAGDON, Allen D. a Leonard FELLOWS. Trénink obou polovin mozku. Vyd. 3. Praha: Portál, 2009, 127 s. ISBN 978-80-7367-631-5
ČINKA, Libor. Ovládněte svůj mozek: poslední kniha o mozku a zrychleném učení, kterou budete potřebovat. Brno: BizBooks, 2012, 319 s. ISBN 978-80-265-0022-3.
BERAN, Vít a Hana KASÍKOVÁ, ed. Raadce učitele. 3. Praha: Raabe, 2000-. ISBN 80-86307-06-9. ISSN 1801-8289.
KOUKOLÍK, František. Mozek a jeho duše. Praha: Makropulos (nakladatelství), 1995. ISBN 80-901776-1-1.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK