Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj řeči v MŠ se speciální třídou pro děti s vadami řeči
Název práce v češtině: Vývoj řeči v MŠ se speciální třídou pro děti s vadami řeči
Název v anglickém jazyce: The Development of a Speech at Kindergarten for Kids with Specific Diffikulties
Klíčová slova: Logopedie, opožděný vývoj řeči, řeč, předškolní vzdělávání, komunikace, speciální třída pro děti s vadami řeči
Klíčová slova anglicky: Speech therapy, delayed progression of speech, speech, preschool education, communication, a speech at kindergarten for kids with specific difficulties
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. RNDr. Marie Vágnerová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.11.2018
Datum zadání: 06.11.2018
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.11.2018
Datum a čas obhajoby: 24.06.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2019
Oponenti: doc. Pavlína Janošová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce s názvem „Vývoj řeči v MŠ se speciální třídou pro děti s vadami řeči“ se zabývá vývojem dětské řeči ve speciální třídě. Je zaměřena na dva konkrétní chlapce s odlišnou vadou řeči. Práce se věnuje také logopedické prevenci a postupům v této třídě. V praktické části práce jsou doloženy kazuistiky chlapců, v nichž je popsán postupný vývoj chlapců, od jejich nástupu do MŠ a po dobu mého pozorování, metodické listy, jimi vypracované a kresby chlapců při jejich nástupu do MŠ a aktuální kresba postavy.
The bachelor thesis called „Development of Speech in Kindergarten with Special Class for Children with Speech Disorders“ deals with the development of children's speech in a special class. It focuses on two specific boys with different speech defects. The thesis also deals with speech therapy prevention and procedures in this class. There are casuistries of boys in the practical part of the thesis. There is described the gradual development of boys, from their coming to kindergarten and during my observation, methodical sheets, their drawings and current drawing of the character.
Seznam odborné literatury
· BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 2. vydání. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-0793-9
· BYTEŠNÍKOVÁ, I. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno: MU PF, 2007
· DLOUHÁ, Olga. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén, [2017]. ISBN 978-80-7492-314-2
· DLOUHÁ, Olga., ref.2
· KLENKOVÁ, J. Logopedie. Havlíčkův Brod: Grada publishing, 2006
· KLENKOVÁ, Jiřina a Helena KOLBÁBKOVÁ. Diagnostika předškoláka: správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství, 2003. ISBN 80-239-0082-X
· KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-1110-9
· KUTÁLKOVÁ, Dana. Logopedická prevence: průvodce vývojem dětské řeči. Vyd. 4. Praha: Portál, 2005. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 8073670569
· KUTÁLKOVÁ, Dana. Vývoj dětské řeči krok za krokem. Praha: Grada, 2005. Pro rodiče. ISBN 80-247-1026-9
· LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 3., dopl. a přeprac. Přeložil Jana KŘÍŽOVÁ. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4
· LIPNICKÁ, Milena. Logopedická prevence v mateřské škole. Ilustroval Patricie KOUBSKÁ. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0381-0
· LIPNICKÁ, Milena. Logopedická prevence v mateřské škole. Ilustroval Patricie KOUBSKÁ. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0381-0
· MATĚJČEK, Z.; DYTRYCH, Z. Děti, rodina a stres. Praha : Galén 1994. 214 s. ISBN 80-85824-06-X
· MUSIL, Roman. Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium, 2014. ISBN 978-80-7333-107-8
· SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1733-3
· VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. 528 s. ISBN 80-7178-308-0
Odborné časopisy
· Informatorium. Časopis po výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD. Praha: Portál, 2004, ročník XI, č. 2
· KŘIVKOVÁ, HRUBÍNOVÁ ; [Redaktor] TĚTHALOVÁ. Jak se vyvíjí dětská řeč. Informatorium 3-8 : časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách, 2015, roč. 22, č. 8
· KUTÁLKOVÁ, D. Rozvoj komunikačních schopností u předškolních dětí, Informatorium 3-8, 1995/96, roč.

Internetové články
· JASPERS, Karl. Sociální komunikace pode Karla Jasperse. Inflow Journal [online]. 2010, [cit. 2010-06-01]. Dostupné z:http://www.inflow.cz/socialni-komunikace-podle-karla-jasperse
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK