Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kyberšikana a chování na sociálních sítích u žáků druhého stupně základních škol
Název práce v češtině: Kyberšikana a chování na sociálních sítích u žáků druhého stupně základních škol
Název v anglickém jazyce: Cyberbullying and behaviour on social networks among pupils of the second grade of elementary schools
Klíčová slova: kyberšikana|sociální sítě|Facebook|Instagram|komunikace na internetu|adolescence
Klíčová slova anglicky: Cyberbullying|Social networking sites|Facebook|Instagram|Internet communication|Adolescence
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.10.2018
Datum zadání: 30.10.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.11.2018
Datum a čas obhajoby: 27.05.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 27.05.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat fenoménem kyberšikany ve školním prostředí. Konkrétně se autor zaměří na vztah mezi chováním žáků druhého stupně základních škol na sociálních sítích a souvislostí tohoto chování s rizikem být obětí kyberšikany. V práci budou shrnuty současné výzkumné poznatky o kyberšikaně, rizicích spojených s užíváním sociálních sítí a psychologických fenoménech do této problematiky zasahujících. Součástí práce bude smíšený výzkum zaměřený na podrobnou kvalitativní analýzu chování žáků na sociálních sítích, spojený s dotazníkem zjišťujícím zkušenosti dětí s kyberšikanou.

Cílem práce bude zmapovat současnou situaci ohledně kyberšikany na druhém stupni základních škol a zjistit nejčastější vzorce chování dospívajících na sociálních sítích. Vyústěním práce by mělo být doporučení, jaké chování dnešních dětí na sociálních sítích je vhodné podpořit a kterému je naopak vhodné se vyhnout.
Seznam odborné literatury
Černá, A., Dědková, L., Macháčková, H., & Ševčíková, A. (2013). Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada.

Dredge, R., Gleeson, J., & de la Piedad Garcia, X. (2014). Presentation on Facebook and risk of cyberbullying victimisation [Online]. Computers In Human Behavior, 40, 16-22. https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.07.035

Gámez-Guadix, M., Gini, G., & Calvete, E. (2015). Full Length Article: Stability of cyberbullying victimization among adolescents [Online]. Computers In Human Behavior, 53, 140-148.https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.07.007

Hulanová, L. (2012). Internetová kriminalita páchaná na dětech. Praha: Triton.

Kožíšek, M., & Písecký, V. (2016). Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing.

Ševčíková, A. (2015). Děti a dospívající online - Vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK