Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Standardy koncepce rozvoje střední školy
Název práce v češtině: Standardy koncepce rozvoje střední školy
Název v anglickém jazyce: Standards of the concept of developing high school
Klíčová slova: Koncepce rozvoje školy, analýza školy, strategie
Klíčová slova anglicky: the conception of shool development, school analysis, strategy
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jindřich Kitzberger
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.06.2018
Datum zadání: 27.10.2018
Datum a čas obhajoby: 20.05.2019 10:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je nalézt společná kritéria úspěšných koncepcí rozvoje středních škol a porovnat je s parametry koncepce rozvoje
Výzkumné otázky: Které oblasti rozvoje vybíral autor do Koncepce rozvoje školy? O co se opírají? Proč vybíral autor právě tyto oblasti rozvoje školy? Jak s nimi nakládá, na co odkazuje? + Které oblasti rozvoje sdílejí úspěšné koncepce rozvoje „obdobných“ škol? Jak je pravděpodobná úspěšnost koncepce rozvoje SŠ
Bakalářská práce zahrne manažerské metody využitelné při sestavování strategického dokumentu „Koncepce rozvoje školy“. Pomocí analýzy aktuálních odborných informačních zdrojů poukáže na využití obecných manažerských analýz v oboru školského managementu a oblasti jedné z hlavních manažerských funkcí – plánování, do jehož podstaty lze právě Koncepci rozvoje školy zahrnout. Praktická část práce se bude zabývat obsahovou analýzou úspěšných koncepcí rozvoje a jejich společných znaků, dále případovou studií Koncepce rozvoje SŠ a predikcí úspěchu/neúspěchu této koncepce vzhledem ke kompilaci s výsledky obsahové analýzy. Cílem této práce je nalézt společná kritéria úspěšných koncepcí rozvoje středních škol a porovnat je s parametry koncepce rozvoje konkrétní nově vznikající SŠ.
Seznam odborné literatury
TROJAN, Václav. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: WoltersKluwer, 2014. Řízení školy (WoltersKluwer). ISBN 978-80-7478-539-9
TROJAN, Václav, Irena TROJANOVÁ a Jiří TRUNDA. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-868-4.
TROJANOVÁ, Irena, Ivana ŠNÝDROVÁ a Michaela TURECKIOVÁ. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. Praha: WoltersKluwer Česká republika, 2013. Řízení školy (WoltersKluwer). ISBN 978-80-7478-349-4.
TROJANOVÁ, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: WoltersKluwer, 2014. Řízení školy (WoltersKluwer). ISBN 978-80-7478-656-3.
TROJANOVÁ, Irena. Ředitel a střední management školy: průvodce pro ředitele a střední management ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0591-3.
KUCHAŘ, Filip, Pavel SCHNEIDER, Václav TROJAN, Jan URBAN a Pavel ZEMAN. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Praha: Raabe, 2014. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-168-7.
PISOŇOVÁ, Mária a kol., Školský manažment pre študijné obory učitelstva a prípravu vedúcích pedagogických zamestnancov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2014. ISBN 978-80-223-3621-5.
Předběžná náplň práce
Úvod (účel koncepce rozvoje)
1.1 stanovení vize
2.1 analýza současného stavu (situace)
2.2 vymezení oblastí analýz (s větším důrazem na zaměření na školství obecně)
2.3 analýza vnějšího prostředí (využití konkrétních manažerských metod z oblasti strategického managementu, např.: PEST, Porterův model 5F, možná Bostonská matice)
2.4 analýza vnitřního prostředí (využití analýzy SWOT, metoda identifikace klíčových kompetencí,metoda nejlepších praktik „bestpractices“ – dle délky a rozsahu SWOT)
3.1 strategické plánování (obecnější popis manažerské funkce)
3.2 stanovení cíle (stanovování cílů metodou SMART, případně SMARTER – dle délky a rozsahu dosud napsaného textu)
3.2 oblasti stanovení cílů (zaměření SMART(ER) metody konkrétně na vytyčování cílů v rámci Koncepce školy)
3.2.1 oblast výchovně vzdělávací (oblasti prozatím jmenované v bodech 3.2.1 – 3.2.6 budu pravděpodobně upravovat dle dalšího zkoumání tohoto tématu v odborné literatuře)
3.2.2 oblast personální
3.2.3 oblast materiálních a finančních zdrojů
3.2.4 oblast plánování, řízení a organizace práce školy
3.2.5 oblast utváření pozitivního klima školy
3.2.6 oblast rozvoje vztahů a spolupráce (tvorba vztahové sítě, posílení
komunitní role školy, public relations)
4.1 vymezení zkoumaných oblastí
4.2 případová studie (obsahová analýza existující Koncepce rozvoje, interwiew s autorem koncepce, rozbor údajů, ze kterých Koncepce vychází)
4.3 Kritéria Koncepcí úspěšných škol
4.4 Vyhodnocení výzkumu
Závěr
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK