Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Informovanost studentek střední školy o vybraných aspektech vlivu pohybových aktivit v těhotenství a mateřství
Název práce v češtině: Informovanost studentek střední školy o vybraných aspektech vlivu pohybových aktivit v těhotenství a mateřství
Název v anglickém jazyce: Awarenes of high school students about selected aspects of the influence of physical activities in pregnancy and maternity
Klíčová slova: kojení, mateřství, pohybové aktivity, školní projekt, těhotenství
Klíčová slova anglicky: breastfeeding, maternity, physical activity, school project, pregnancy
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Vedoucí / školitel: Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.09.2018
Datum zadání: 20.09.2018
Datum a čas obhajoby: 16.01.2019 08:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R306, 306, laboratoř biologie, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:05.12.2018
Datum proběhlé obhajoby: 16.01.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. RNDr. Václav Vančata, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou informovanosti studentek
střední odborné školy o vhodných pohybových aktivitách během těhotenství a v době
mateřství. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Cílem této je
zjistit úroveň znalostí a celkového povědomí studentek o možných pohybových
aktivitách v těhotenství a po porodu, zmapovat jejich připravenost na těhotenství
a mateřství a zvýšit jejich zájem o tělesnou výchovu s přesahem.
Teoretická východiska práce se zabývají nejen pohybovými aktivitami v obecné
rovině, doporučeným cvičením v těhotenství a po porodu, ale rozebírají také jednotlivé
fáze těhotenství, fyziologické změny u ženy v těhotenství, období kojení, pojednává
o vhodném a nevhodném cvičení pro daná období ženy. V neposlední řadě je nutné
zmínit psychickou stránku dívek v adolescenci, jelikož předmětem zkoumání nejsou
těhotné ženy, nýbrž dívky ve velmi bouřlivém hormonálním vývoji.
Výzkumná část se věnuje projektu, při kterém autorka zjišťuje míru znalostí
studentek k dané problematice, aplikují se pohybové aktivity v praxi a doplňují se
o výklad. Účelem daného výzkumu je pomocí školního projektu předat studentkám
faktické a praktické informace k dané problematice. Autorce se osvědčila pilotáž
projektu, která umožnila znalost prekonceptu a zefektivnila tak celou práci. Mezi
metody práce, které byly v projektu použity, patří frontální brainstorming, zúčastněné
pozorování, skupinová diskuse a výklad. Výzkum autorka shledává jako pozitivní nejen
velkou angažovaností a zájmem studentek v průběhu projektu, ale taktéž jejich pozitivní
zpětnou vazbou s dotazováním na další informace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis focuses on the topic of awareness of the secondary vocational school female
students about suitable physical activities before and during the pregnancy and
maternity period. The thesis is composed of theoretical and practical research part. The
aim is to determine the level of the students’ knowledge and general awareness of the
possible physical activities during pregnancy and postpartum, to map their readiness for
pregnancy and motherhood, and to increase their interest in a overall physical education.
The theoretical part examines the physical activities in general, recommended
exercises in pregnancy and postpartum. It describes all pregnancy stages, physiological
changes of women during pregnancy and nursing, including appropriate and
inappropriate workouts for all the stages. Last but not least,as the subject matter is not
pregnant women but girls in a stormy hormonal development, it is necessary to mention
the psychological aspects of adolescent girls.
The research part is carried out by a school project in which the author discovers
the level of students’ knowledge about the given subject matter, applies the physical
activities in practice and supplements it with explanation. The purpose of the research is
to provide students with factual and practical information on the subject through the
school project. A pilot of the project made it possible for the author to know the
preconceptions and to make the whole work more efficient. The methods of work that
were applied in the project include frontal brainstorming, observation, group discussion
and interpretation. The author finds the research positive, not only because of the great
engagement and interest of the students during the project but also their positive
feedback with inquiries for further information.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK