Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj metod ve výuce cizích jazyků od poloviny 19. století do současnosti
Název práce v češtině: Vývoj metod ve výuce cizích jazyků od poloviny 19. století do současnosti
Název v anglickém jazyce: The development of methods in foreign language teaching from the mid 19th century until present
Klíčová slova: Výuka cizího jazyka; didaktika cizího jazyka; cizí jazyk; metodika; vyučovací metody; alternativní metody; vyučovací techniky; vývoj metod.
Klíčová slova anglicky: Foreign language teaching; didactics of foreign language; foreign language; methodology; teaching methods; alternative methods; teaching techniques; development of methods.
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra germanistiky (41-KG)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Dagmar Švermová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.04.2021
Datum zadání: 24.06.2021
Datum a čas obhajoby: 19.05.2022 09:30
Místo konání obhajoby: Celetná 13, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Bausch, K.R et al. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke Verlag, 1991
Beneš, E. et al. Metodika cizích jazyků. Praha: SPN, 1970
Brinitzer, M. et al. DaF unterrichten. Basiswissen Didaktik Deutsch als Frem- und Zweitsprache. Stuttgart: Klett Verlag, 2016
Choděra, Radomír. Moderní výuka cizích jazyků (didaktika cizích jazyků jako vědní obor). Praha: APRA, 1993
Choděra, R. et all. Výuka cizích jazyků na prahu nového století I a II. Ostrava: Ostravská univerzita 2000
Janíková, Věra. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2011
Jelínek, Stanislav. Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980
Larsen-Freeman, Diane. Techniques and principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press, 1986
PaedDr. Dagmar Švermová, PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.. LINGUODIDAKTIK DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE - AUSGEWÄHLTE THEMEN (SPRACHLICHE MITTEL). Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2019
Podrapská, K. Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka. Liberec: Technická univerzita, 2008
Richards, Jack C. a Theodore S. Rodgers. Approaches and Methods in Language Teaching: A description and analysis. Cambridge: Cambridge University Press, 1986
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce důkladně zkoumá vývoj metod ve výuce cizích jazyků, jejich koncepty a využití. Cílem práce je poskytnout komplexní vhled do problematiky. Teoretická část se orientuje vysvětlení všech metod a didaktických přístupů ve výuce cizího jazyka, které jsou řazeny chronologicky podle doby vzniku. Praktická část zkoumá, které techniky typické pro konkrétní metody jsou zapojovány do současné výuky, potažmo v jaké frekvenci.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis scrutinizes development of foreign language teaching methods as well as their conceptions and usage. The aim of this thesis is to provide a complex insight into the issue. The theoretical part is focused on explanation and clarification of all the methods and didactic approaches existing in foreign language teaching, which are presented chronologically. The practical part explores which techniques, typical for particular methods, prevail in contemporary teaching.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK