Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Nová média ve vztahu k depresivitě a suicidalitě u adolescentů
Název práce v češtině: Nová média ve vztahu k depresivitě a suicidalitě u adolescentů
Název v anglickém jazyce: New Media in Relation to Depressiveness and Suicidality in Adolescents
Klíčová slova: sebevražda|depresivita|adolescence|nová média|závislost na internetu
Klíčová slova anglicky: suicide|depressiveness|adolescence|new media|internet addiction
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Katarína Loneková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.10.2018
Datum zadání: 10.10.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.10.2018
Datum a čas obhajoby: 04.09.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: MUDr. Gabriela Šivicová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce si klade za cíl zmapovat roli nových médií ve vztahu k depresivitě a suicidalitě v adolescentní populaci. Obsahem literárně přehledové části bude vymezení základních pojmů souvisejících se suicidalitou, depresí a novými médii. V práci bude prozkoumáno rizikové užívání nových médií a jeho vztah k depresi a suicidálnímu chování u adolescentů. V empirické části bude použita testová baterie skládající se z dotazníkových metod. Použita bude Škála depresivity Dolejš, Skopal a Suchá (SDDSS), dotazník mapující závislost na internetu (IAT) a dotazník mapující suicidální riziko Questionnaire for Determination of Suicide Risk. Výzkumný vzorek se bude skládat ze studentů předposledních a posledních ročníků gymnázií a středních odborných škol. Tyto skupiny budou vzájemně porovnány. Cílem empirické práce je zjistit, zda existuje vztah mezi depresivitou, suicidalitou a rizikovým užíváním internetu u adolescentů a zda existuje rozdíl mezi studenty gymnázií a studenty středních odborných škol. Data budou statisticky zpracována a výsledky diplomového projektu mohou sloužit jako podklad pro další výzkumnou práci orientovanou na adolescentní suicidální populaci.
Seznam odborné literatury
Hawton, K., & Van Heeringen, K. (Eds.). (2000). The international handbook of suicide and attempted suicide. John Wiley & Sons.

Marchant, A., Hawton, K., Stewart, A., Montgomery, P., Singaravelu, V., Lloyd, K., ... & John, A. (2017). A systematic review of the relationship between internet use, self-harm and suicidal behaviour in young people: The good, the bad and the unknown. PLoS one, 12(8).

Miller, A.L., Rathus, J.H., & Linehan, M.M. (2006). Dialectical behavior therapy with suicidal adolescents. Guilford Press.

Twenge, J.M., Joiner, T.E., Rogers, M.L., & Martin, G.N. (2018). Increases in depressive symptoms, suicide-related outcomes, and suicide rates among US adolescents after 2010 and links to increased new media screen time. Clinical Psychological Science, 6(1), 3-17.

Wilburn, V.R., & Smith, D.E. (2005). Stress, self-esteem, and suicidal ideation in late adolescents. Adolescence, 40(157).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK