Kompetence českého a francouzského ředitele mateřské školy
Název práce v češtině: | Kompetence českého a francouzského ředitele mateřské školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Competences of Czech and French headmaster of kindergarten |
Klíčová slova: | kompetence, mateřská škola, ředitel mateřské školy, případová studie, Francie, ISCED |
Klíčová slova anglicky: | competence, kindergarten, headmaster,case study, France, ISCED |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 03.10.2018 |
Datum zadání: | 03.10.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | RNDr. Jindřich Kitzberger |
Zásady pro vypracování |
Práce bude zpracována v souladu s opatřením děkana č. 12/2017 čj.2062/2017 a v souladu s doporučeními Katedry andragogiky a managementu vzdělávání |
Seznam odborné literatury |
1. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výskumu. 4., rozš. vyd. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2008. ISBN 978-80-223-2391-8.
2. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. 3. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204039 4. SYSLOVÁ Z. a kol., Jak úspěšně řídit mateřskou školu, 2. doplněné a aktualizované vyd., Praha: WoltersKluwer, a. s., 2015, 344 s., ISBN 978-80-7478-859 5. ŠŤASTNÝ, Vít, Zuzana SVOBODOVÁ a Jean-Yves ROCHEX. Školní vzdělávání ve Francii. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3637-5. 6. TROJAN V. 2014. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha : Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-539-9. 7. TROJANOVÁ, Irena, Václav TROJAN a Jindřich KITZBERGER. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-899-2. 8. TROJANOVÁ, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer, 2014. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-656-3. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zaměřuje na způsob práce ředitele jedné mateřské školy ve Francii a sleduje dva základní cíle. Prvním cílem je přiblížit a popsat způsob řízení francouzské mateřské školy, kompetence potřebné k výkonu tohoto povolání ve Francii, náplň práce ředitele mateřské školy a podmínky, za jakých svoji práci vykonává. Druhým cílem práce je pak komparovat náplň práce ředitele mateřské školy ve Francii a v České republice.Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a empirické. Empirická část je realizována jako případová studie v konkrétní francouzské mateřské škole. Je založena na výzkumu v terénu – na pozorování a rozhovorech s její paní ředitelkou. Dává nahlédnout jak do obou mateřských škol, české i francouzské, tak do náplně práce francouzské ředitelky a sleduje, jakým způsobem se pravomoci obou ředitelek liší. Empirickou část uzavírá analýza výzkumných otázek. V závěru pak autorka shrnuje výsledky výzkumného šetření a vybírá několik oblastí řízení školy, ve kterých by na základě tohoto výzkumu mohla Francie sloužit jako inspirace pro český vzdělávací systém. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis focuses on the work of the headmaster of one kindergarten in France and follows two basic goals. The first objective is to describe the way of managing a French kindergarten, the competences needed to practice this profession in France, the content of the job of a kindergarten director and the conditions under which it performs its work. The second aim of the thesis is to compare the content of the work of the headmaster in France and the Czech Republic.The thesis consists of two parts, theoretical and empirical.The empirical part is realized as a case study in a particular French kindergarten. It is based on field research - observation and interviews with her director. It gives a look at both the Czech and French kindergartens and the job of the French director and observes how the powers of the two directors differ. The empirical part is concluded with an analysis of research questions. In conclusion, the author summarizes the results of the research and selects several areas of school management in which, based on this research, France could serve as an inspiration for the Czech education system. |