Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Morální vyvázání - podvádění ve škole
Název práce v češtině: Morální vyvázání - podvádění ve škole
Název v anglickém jazyce: Moral disengagement - The cheating in the school
Klíčová slova: Podvádění ve školách, typy podvádění, morálka, morální vyvázání, přesun odpovědnosti
Klíčová slova anglicky: The cheating in the school, type of the cheating, morality, moral disengagement, displacement of responsibility
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jana Poláčková
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.10.2018
Datum zadání: 03.10.2018
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.10.2018
Datum a čas obhajoby: 24.06.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2019
Oponenti: Mgr. Marie Dvorná
 
 
 
Zásady pro vypracování
Uvedení do bakalářské práce.
Zaměření se na definice týkající se tématu práce.
Nahlédnutí do řešení problematiky.
Zahrnutí morálního pohledu na věc.
Nahlédnutí do výzkumu práce.
Závěř
Seznam odborné literatury
BANDURA, A. (1999). Moral disengagement in the perpetration of inhumanities. Personality and Social Psychology Review, 3(3), s. 193-209.

BANDURA, A. Social Cognitive Theory in Cultural Context. Applied psychology, 2002. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/1464-0597.00092

BANDURA, A. Social Learning Theory. Simply Psychology. Study Guides for Psychology Students - Simply Psychology (online), 1977. Dostupné z: https://www.simplypsychology.org/bandura.html

BUREŠ, R. Základy etiky: Učební text pro střední školy. Praha: S & M, 1991. ISBN 80-900096-5-4. české učebnice.

CIZEK, G. J. Detecting and Preventing Classroom Cheating: Promoting Integrity in Assessment. United States: SAGE Publications, 2003. ISBN 0761946551

ČECHOVÁ, B. Čtyři způsoby, jak vyzrát na piráty referátů. Rodina a škola [cze]. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 2007, 54(2), 19. ISSN 0035-7766

ČERMÁK, I. Sociálně kognitivní teorie morálky Alberta Bandury. Etika a dnešek. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1996. s. 63-67. ISBN 80-210-1332-X

DOBROVSKÁ, D. Studentské podvádění pomocí elektronických prostředků. Aula: revue pro vysokoškolskou a vědní politiku. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2006, 14(4), 54-59. ISSN 2533-4433

DVOŘÁKOVÁ, J. Morální usuzování: vliv hodnot, osobnosti a morální identity. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4751-8

GLUCHMAN, V. Člověk a morálka. Brno: Doplněk, 1997. ISBN 80-85765-95-0

HACKLOVÁ, R. & KEBZA, V. Religiozita, spiritualita a zdraví. Československá psychologie: časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Československá akademie věd, 2014, 58(2), 120-140. ISSN 0009-062X

HARTL, P. & HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Třetí, aktualizované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0873-0

JENSEN, et al. It’s Wrong, But Everybody Does It: Academic Dishonesty Among High School and College Students. Contemporary Educational Psychology, 2002, 27, s. 209- 228. ISSN 0361-476X

KRUTECKIJ, V. A. Základy pedagogické psychologie. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1975
MAREŠ, J. & KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 8021010703

MAREŠ, J. Tradiční a netradiční podvádění ve škole. Pedagogika. 2005, 55(2), s. 310-335. ISSN 0031-3815

MCCABE, Donald L. & TREVIÑO L. & MAYER, D. & BUTTERFIELD, K. Cheating in Academic Institutions: A Decade of Research. ETHICS & BEHAVIOR. 2001, 11(3), 219 - 232.

MOORE, C. & DETERT, J. & TREVIÑO, L. & BAKER, V. & MAYER, D. Why employees do bad thongs: Moral disengagement and unethical organizational behavior. Personnel psychology. 2012, 65(1), s. 1- 48.

NOLEN-HOEKSEMA, S. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál, 2012. 3. přeprac. vydání. ISBN 978-80-262-0083-3

PETR, J. Jak se v mozku rodí poctivost. Lidové noviny: založeny 1893 - obnoveny 1988. Praha: Lidové noviny, 2014, 27(212), 16. ISSN 0862-5921

PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2004. ISBN 80-200-1086-6. české učebnice.

PREISS, M. & KRÁMSKÝ, D. & PŘÍHODOVÁ, T. Morální usuzování a jednání jako součást integrity osobnosti. Elektronický časopis ČMPS, 2014. Dostupné z: https://e-psycholog.eu/pdf/preiss_etal2.pdf

PREISS, M. & NOHAVOVÁ, A & DVORSKÁ, K. Podváděli ve škole.: a co v práci?. Psychologie dnes. Praha: Portál, 2012, 18(6), s. 56-59. ISSN 1212-9607

PREISS, M. & NOHAVOVÁ, A. & KLEIN, H & STUCHLÍKOVÁ, I. Na studiích podvádíme víc než Američané. Psychologie dnes. Praha: Portál, 2011, 17(11), 56-59. ISSN 1212-9607

PŘÍHODOVÁ, T. & JIRSOVÁ, T. & PREISS, M. & JURÍČKOVÁ, V. Integrita a spiritualita: Výsledky empirické studie u běžné populace a kontrastních souborů. Psychiatrie. 2017, 21(4), 167 - 174.

SIMS, R. L. The Relationship between academic dishonesty and unethical business practices. Journal of Education for Business. 1993, vol. 68, s. 207–211.

ŠŤÁSTKOVÁ, Z. Taháky - podvod, nebo nadstandardní příprava na zkoušení?. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2008, 16(38), 5. ISSN 1210-8316

TYRLÍK, M. Morální jednání. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-85765-95-0

VRBOVÁ, J. Jak a kdy žáci omlouvají své špatné chování ve škole: role morálního vyvázání se a neutralizace v kontextu školního podvádění starších žáků. Československá psychologie: časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Československá akademie věd, 2014, 58(5), 455-470. ISSN 0009-062X

VRBOVÁ, J. Podvádění a klamání ve škole: otázka stanovení hranic?. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Academie Jana Amose Komenského, oblast Brno, 1873-, 138(2), s. 11-14. ISSN 0323-0449

WHITE, S. Accomplishing ‘the case’ in paediatrics and child health: medicine and morality in inter‐professional talk. ResearchGate: s. 409 - 435. Dostupné z:https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/1467-9566.00302
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK