Morální vyvázání - podvádění ve škole
Název práce v češtině: | Morální vyvázání - podvádění ve škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Moral disengagement - The cheating in the school |
Klíčová slova: | Podvádění ve školách, typy podvádění, morálka, morální vyvázání, přesun odpovědnosti |
Klíčová slova anglicky: | The cheating in the school, type of the cheating, morality, moral disengagement, displacement of responsibility |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jana Poláčková |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.10.2018 |
Datum zadání: | 03.10.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.10.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2019 |
Oponenti: | Mgr. Marie Dvorná |
Zásady pro vypracování |
Uvedení do bakalářské práce.
Zaměření se na definice týkající se tématu práce. Nahlédnutí do řešení problematiky. Zahrnutí morálního pohledu na věc. Nahlédnutí do výzkumu práce. Závěř |
Seznam odborné literatury |
BANDURA, A. (1999). Moral disengagement in the perpetration of inhumanities. Personality and Social Psychology Review, 3(3), s. 193-209. BANDURA, A. Social Cognitive Theory in Cultural Context. Applied psychology, 2002. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/1464-0597.00092 BANDURA, A. Social Learning Theory. Simply Psychology. Study Guides for Psychology Students - Simply Psychology (online), 1977. Dostupné z: https://www.simplypsychology.org/bandura.html BUREŠ, R. Základy etiky: Učební text pro střední školy. Praha: S & M, 1991. ISBN 80-900096-5-4. české učebnice. CIZEK, G. J. Detecting and Preventing Classroom Cheating: Promoting Integrity in Assessment. United States: SAGE Publications, 2003. ISBN 0761946551 ČECHOVÁ, B. Čtyři způsoby, jak vyzrát na piráty referátů. Rodina a škola [cze]. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 2007, 54(2), 19. ISSN 0035-7766 ČERMÁK, I. Sociálně kognitivní teorie morálky Alberta Bandury. Etika a dnešek. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1996. s. 63-67. ISBN 80-210-1332-X DOBROVSKÁ, D. Studentské podvádění pomocí elektronických prostředků. Aula: revue pro vysokoškolskou a vědní politiku. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2006, 14(4), 54-59. ISSN 2533-4433 DVOŘÁKOVÁ, J. Morální usuzování: vliv hodnot, osobnosti a morální identity. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4751-8 GLUCHMAN, V. Člověk a morálka. Brno: Doplněk, 1997. ISBN 80-85765-95-0 HACKLOVÁ, R. & KEBZA, V. Religiozita, spiritualita a zdraví. Československá psychologie: časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Československá akademie věd, 2014, 58(2), 120-140. ISSN 0009-062X HARTL, P. & HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Třetí, aktualizované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0873-0 JENSEN, et al. It’s Wrong, But Everybody Does It: Academic Dishonesty Among High School and College Students. Contemporary Educational Psychology, 2002, 27, s. 209- 228. ISSN 0361-476X KRUTECKIJ, V. A. Základy pedagogické psychologie. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1975 MAREŠ, J. & KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 8021010703 MAREŠ, J. Tradiční a netradiční podvádění ve škole. Pedagogika. 2005, 55(2), s. 310-335. ISSN 0031-3815 MCCABE, Donald L. & TREVIÑO L. & MAYER, D. & BUTTERFIELD, K. Cheating in Academic Institutions: A Decade of Research. ETHICS & BEHAVIOR. 2001, 11(3), 219 - 232. MOORE, C. & DETERT, J. & TREVIÑO, L. & BAKER, V. & MAYER, D. Why employees do bad thongs: Moral disengagement and unethical organizational behavior. Personnel psychology. 2012, 65(1), s. 1- 48. NOLEN-HOEKSEMA, S. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál, 2012. 3. přeprac. vydání. ISBN 978-80-262-0083-3 PETR, J. Jak se v mozku rodí poctivost. Lidové noviny: založeny 1893 - obnoveny 1988. Praha: Lidové noviny, 2014, 27(212), 16. ISSN 0862-5921 PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2004. ISBN 80-200-1086-6. české učebnice. PREISS, M. & KRÁMSKÝ, D. & PŘÍHODOVÁ, T. Morální usuzování a jednání jako součást integrity osobnosti. Elektronický časopis ČMPS, 2014. Dostupné z: https://e-psycholog.eu/pdf/preiss_etal2.pdf PREISS, M. & NOHAVOVÁ, A & DVORSKÁ, K. Podváděli ve škole.: a co v práci?. Psychologie dnes. Praha: Portál, 2012, 18(6), s. 56-59. ISSN 1212-9607 PREISS, M. & NOHAVOVÁ, A. & KLEIN, H & STUCHLÍKOVÁ, I. Na studiích podvádíme víc než Američané. Psychologie dnes. Praha: Portál, 2011, 17(11), 56-59. ISSN 1212-9607 PŘÍHODOVÁ, T. & JIRSOVÁ, T. & PREISS, M. & JURÍČKOVÁ, V. Integrita a spiritualita: Výsledky empirické studie u běžné populace a kontrastních souborů. Psychiatrie. 2017, 21(4), 167 - 174. SIMS, R. L. The Relationship between academic dishonesty and unethical business practices. Journal of Education for Business. 1993, vol. 68, s. 207–211. ŠŤÁSTKOVÁ, Z. Taháky - podvod, nebo nadstandardní příprava na zkoušení?. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2008, 16(38), 5. ISSN 1210-8316 TYRLÍK, M. Morální jednání. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-85765-95-0 VRBOVÁ, J. Jak a kdy žáci omlouvají své špatné chování ve škole: role morálního vyvázání se a neutralizace v kontextu školního podvádění starších žáků. Československá psychologie: časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Československá akademie věd, 2014, 58(5), 455-470. ISSN 0009-062X VRBOVÁ, J. Podvádění a klamání ve škole: otázka stanovení hranic?. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Academie Jana Amose Komenského, oblast Brno, 1873-, 138(2), s. 11-14. ISSN 0323-0449 WHITE, S. Accomplishing ‘the case’ in paediatrics and child health: medicine and morality in inter‐professional talk. ResearchGate: s. 409 - 435. Dostupné z:https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/1467-9566.00302 |