Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
A chatbot for the banking domain
Název práce v češtině: Chatbot pro bankovní aplikaci
Název v anglickém jazyce: A chatbot for the banking domain
Klíčová slova: dialogový systém, porozumění přirozeného jazyka, NLP, chatbot, dialogový manažer
Klíčová slova anglicky: dialog system, natural language understanding, NLP, chatbot, dialog manager
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav formální a aplikované lingvistiky (32-UFAL)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Ondřej Dušek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.09.2018
Datum zadání: 14.09.2018
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.04.2019
Datum a čas obhajoby: 05.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.07.2019
Datum odevzdání tištěné podoby:19.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2019
Oponenti: Mgr. Rudolf Rosa, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Vojtěch Hudeček, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je implementovat chatbot, tj. textový dialogový systém, pro doménu bankovnictví. Práce bude probíhat ve spolupráci se společností RobotReader, která dodá ontologii domény a ukázkové dialogy.

Součástí práce bude:
1) volba vhodné reprezentace významu pro danou doménu a implementace modulu porozumění jazyka (předpokládá se použití dialogových aktů)
2) implementace pravidlového dialogového manažeru
3) implementace modulu generování jazyka
4) vyhodnocení chatbotu s testovacími uživateli (zejména úspěšnost plnění zadaných úkolů)
Seznam odborné literatury
Jurafsky & Martin (2018): Speech & Language processing. 3rd ed. draft (kap. 25-26). https://web.stanford.edu/~jurafsky/slp3/
Janarthanam (2017): Hands-On Chatbots and Conversational UI Development. Packt Publishing.
McTear, Callejas, Griol Barres (2016): The Conversational Interface – Talking to Smart Devices. Springer.
Lemon & Pietquin (2012): Data-driven Methods for Adaptive Spoken Dialogue Systems: Computational Learning for Conversational Interfaces. Springer.
Bohus & Rudnicky (2009): The RavenClaw dialog management framework. Computer Speech & Language 23(3): 332-361.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK