A chatbot for the banking domain
Název práce v češtině: | Chatbot pro bankovní aplikaci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | A chatbot for the banking domain |
Klíčová slova: | dialogový systém, porozumění přirozeného jazyka, NLP, chatbot, dialogový manažer |
Klíčová slova anglicky: | dialog system, natural language understanding, NLP, chatbot, dialog manager |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav formální a aplikované lingvistiky (32-UFAL) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Ondřej Dušek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.09.2018 |
Datum zadání: | 14.09.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.04.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.07.2019 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 19.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2019 |
Oponenti: | Mgr. Rudolf Rosa, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Vojtěch Hudeček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je implementovat chatbot, tj. textový dialogový systém, pro doménu bankovnictví. Práce bude probíhat ve spolupráci se společností RobotReader, která dodá ontologii domény a ukázkové dialogy.
Součástí práce bude: 1) volba vhodné reprezentace významu pro danou doménu a implementace modulu porozumění jazyka (předpokládá se použití dialogových aktů) 2) implementace pravidlového dialogového manažeru 3) implementace modulu generování jazyka 4) vyhodnocení chatbotu s testovacími uživateli (zejména úspěšnost plnění zadaných úkolů) |
Seznam odborné literatury |
Jurafsky & Martin (2018): Speech & Language processing. 3rd ed. draft (kap. 25-26). https://web.stanford.edu/~jurafsky/slp3/
Janarthanam (2017): Hands-On Chatbots and Conversational UI Development. Packt Publishing. McTear, Callejas, Griol Barres (2016): The Conversational Interface – Talking to Smart Devices. Springer. Lemon & Pietquin (2012): Data-driven Methods for Adaptive Spoken Dialogue Systems: Computational Learning for Conversational Interfaces. Springer. Bohus & Rudnicky (2009): The RavenClaw dialog management framework. Computer Speech & Language 23(3): 332-361. |