Vliv kognitivní disonance na altruistické chování v neziskovém sektoru
Název práce v češtině: | Vliv kognitivní disonance na altruistické chování v neziskovém sektoru |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effect of cognitive dissonance on altruistic behavior in nonprofit sector |
Klíčová slova: | kognitivní disonance, prosociální chování, altruismus |
Klíčová slova anglicky: | cognitive dissonance, helping behaviour, altruism |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 10.08.2018 |
Datum zadání: | 10.08.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 19.09.2019 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.09.2019 |
Oponenti: | Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
1)Amos Tversky a Daniel Kahneman. “Judgment under uncertainty: Heuristics and biases”. In:science185.4157 (1974), s. 1124–1131.
2)Richard H Thaler. “From homo economicus to homo sapiens”. In:Journal of economic perspectives14.1 (2000), s. 133–141 3)AA–Sedley Long.DN (1987): The Hellenistic Philosophers: vol. I. Translations of the Principal Sourceswith Philosophical Commentary; Vol. II, Greek and Latin Texts with Notes and Bibliography. ”morality” 4)Nicolaas J Vriend. “Rational behavior and economic theory”. In:Journal of Economic Behavior &Organization29.2 (1996), s. 263–285 5)William D Crano a Radmila Prislin. “Attitudes and persuasion”. In:Annu. Rev. Psychol.57 (2006),s. 345–374 |
Předběžná náplň práce |
Behaviorální ekonomie je rozvíjející se věda, která teprve nachází uplatnění v nejrůznějších oborech, z nichž jedním je marketing. Prvky z behaviorální ekonomie se začínají uplatňovat zejména v komerční marketingové komunikaci firem i jednotlivců, v neziskovém sektoru se však dosud skrývá nevyužitý potenciál v uplatnění poznatků z této vědy. Práce si klade za cíl ověřit hypotézu, že se principy z behaviorální ekonomie dají uplatnit také v případech, kdy člověk nejedná primárně za účelem maximalizace vlastního užitku, ale z altruistických důvodů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis aims to verify a hypothesis about the effect of cognitive dissonance on human altruistic behaviour. |