Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv kognitivní disonance na altruistické chování v neziskovém sektoru
Název práce v češtině: Vliv kognitivní disonance na altruistické chování v neziskovém sektoru
Název v anglickém jazyce: Effect of cognitive dissonance on altruistic behavior in nonprofit sector
Klíčová slova: kognitivní disonance, prosociální chování, altruismus
Klíčová slova anglicky: cognitive dissonance, helping behaviour, altruism
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Marek Vranka
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.08.2018
Datum zadání: 10.08.2018
Datum a čas obhajoby: 19.09.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2019
Oponenti: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1)Amos Tversky a Daniel Kahneman. “Judgment under uncertainty: Heuristics and biases”. In:science185.4157 (1974), s. 1124–1131.
2)Richard H Thaler. “From homo economicus to homo sapiens”. In:Journal of economic perspectives14.1 (2000), s. 133–141
3)AA–Sedley Long.DN (1987): The Hellenistic Philosophers: vol. I. Translations of the Principal Sourceswith Philosophical Commentary; Vol. II, Greek and Latin Texts with Notes and Bibliography. ”morality”
4)Nicolaas J Vriend. “Rational behavior and economic theory”. In:Journal of Economic Behavior &Organization29.2 (1996), s. 263–285
5)William D Crano a Radmila Prislin. “Attitudes and persuasion”. In:Annu. Rev. Psychol.57 (2006),s. 345–374
Předběžná náplň práce
Behaviorální ekonomie je rozvíjející se věda, která teprve nachází uplatnění v nejrůznějších oborech, z nichž jedním je marketing. Prvky z behaviorální ekonomie se začínají uplatňovat zejména v komerční marketingové komunikaci firem i jednotlivců, v neziskovém sektoru se však dosud skrývá nevyužitý potenciál v uplatnění poznatků z této vědy. Práce si klade za cíl ověřit hypotézu, že se principy z behaviorální ekonomie dají uplatnit také v případech, kdy člověk nejedná primárně za účelem maximalizace vlastního užitku, ale z altruistických důvodů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis aims to verify a hypothesis about the effect of cognitive dissonance on human altruistic behaviour.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK