Internetové memy v prezidentských volbách
Název práce v češtině: | Internetové memy v prezidentských volbách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Internet memes in president elections |
Klíčová slova: | Internetové memy, internet, mem, politika, memetika, volby, srovnání, analýza |
Klíčová slova anglicky: | Internet memes, internet, meme, politics, memetics, elections, comparison, analysis |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Eva Máchová |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 10.08.2018 |
Datum zadání: | 10.08.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 12.06.2019 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.06.2019 |
Oponenti: | PhDr. Kamil Švec, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
NAGLE, Angela. Kill all normies: the online culture wars from Tumblr and 4chan to the alt-right and Trump. Washington, USA: Zero Books, 2017.
Americké volby: nejdražší show světa [online]. 2. vydání. Praha: Institut politického marketingu, 2017. ISBN 978-80-270-1455-2. Dostupné také z: http://nejdrazsishowsveta.cz/ SHIFMAN, Limor. Memes in Digital Culture. London: Massachusetts Institute of Technology, 2014, 200 p. ISBN: 978-0-262-52543-5 SCHILL, Daniel J. a John Allen HENDRICKS. The presidency and social media: discourse, disruption, and digital democracy in the 2016 presidential election. New York, NY: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1138081543. KARINE NAHON AND JEFF HEMSLEY. Going viral. Cambridge: Polity Press, 2013. ISBN 9780745671284. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce Internetové memy v prezidentských volbách se zabývá politickými internetovými memy v USA v období před prezidentskými volbami v roce 2016. Práce je rozdělena na dvě hlavní části – teoretickou a praktickou. V teoretické části je do hloubky rozebrána vědní disciplína memetika a také jsou podány definice internetových memů. U internetových memů jsou dále popsány související aspekty, jako kategorizace, kanály šíření, důvody šíření memů a vlastnosti, které je dělají úspěšnými. Praktická část se snaží odpovědět na otázky, které z vybraných politických internetových memů byly úspěšnější, tedy které z nich byly více replikovány, a jaké možné vlastnosti tuto úspěšnost způsobily. Pro výzkum byla použita metoda srovnávací analýzy. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This Bachelor thesis Internet memes in presidential elections deals with political internet memes in the USA in the period before the presidential elections in 2016. The thesis is divided into two main parts – theoretical and practical. In the theoretical part, memetics as academic discipline, is examined and the definitions of internet memes are listed. Next there are described related aspects of internet memes, like categorization, channels of spreading, reasons why internet memes are being spread and quality traits which make internet memes successful. The practical part tries to answer the question, which of the selected political internet memes are more successful, meaning which ones were more replicated and which quality traits have caused the success of them. For research purposes comparative analysis method was chosen. |