Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Ochrana olympijských symbolik ve vztahu k médiím
Název práce v češtině: Ochrana olympijských symbolik ve vztahu k médiím
Název v anglickém jazyce: Protection of Olympic symbols in relation to the media
Klíčová slova: Olympijské symboly, Ochrana olympijských symbolik, Český olympijský výbor, Regulace médií, Olympijské hry Pchjongčchang 2018
Klíčová slova anglicky: Olympic symbols, Protection of olympic symbolism, Czech Olympic Committee, Media regulation, Olympic Games Pyeongchang.
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ondřej Trunečka, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Pavlína Běhounková - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.08.2018
Datum zadání: 08.08.2018
Datum a čas obhajoby: 24.09.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2019
Oponenti: Mgr. Veronika Macková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Tištěné zdroje:
BARTOŇ, Michal. Pluralita médií jako ústavní princip. In: ŠIMÍČEK, Vojtěch. Regulace médií. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2018, ISBN 978-80-210-9080-4.
BILLINGS, Andrew C. Sports Media: Transformation, Integration, Consumption. Corwall: Taylor & Francis, 2014. 213 s. ISBN 978-0-415-88368-9.
BILLINGS, Andrew C. a Marie HARDIN. Routledge Handbook of Sport and New Media. New York: Routledge, 2014, 374 s. ISBN 9781136292125.
CORNWELL, T. Bettina. Sponsorship in Marketing: Effective Communication through Sports, Arts and Events. New York: Routledge, 2014. 164 s. ISBN 9781317810445.
FRÁŇOVÁ, Jana. Olympismus z pohledu práva duševního vlastnictví. 2013. Rigorózní práce. Univerzita Karlova v Praze. Právnická fakulta. Vedoucí práce: JUDr. Irena Holcová.
HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ, ed. Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3752-5.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HUTCHINS, Brett a David ROWE. Sport beyond television: the internet, digital media and the rise of networked media sport. New York: Routledge, 2012. Routledge research in cultural and media studies. 237 s. ISBN 978-041-5887-182.
KALIBA, Jan. Vybrané etické problémy v práci sportovního novináře. 2006. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta sociálních věd. Vedoucí práce: PhDr. Václav Moravec.
KUNZ, Vilém. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 9788024737713.
MACALOON, John J. This Great Symbol: Pierre de Coubertin and the Origins of the Modern Olympic Games. Routledge, 2013. 347 s. ISBN 9781136746147.
MCKELVEY, Steve; GRADY, John. Sponsorship program protection strategies for special sport events: are event organizers outmaneuvering ambush marketers?. Journal of Sport Management, 2008, 22.5: 550-586.
MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha: Academia, 2016. Společnost (Academia). ISBN 978-80-200-2572-2
MULLER, Denis. Journalism Ethics for the Digital Age. Australia: Scribe Publications, 2014. ISBN 9781922070951.
POUPEROVÁ, Olga. Institucionální aspekty regulace médií. Praha: Wolters Kluwer, 2016. Právní monografie (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-80-7552-335-8.
POUPEROVÁ, Olga. Regulace médií. Praha. Leges, 2010. ISBN 978-80-87212-48-6
REMIŠOVÁ, Anna. Etika médií. Bratislava. Kalligram, 2010. ISBN 978-80-8101-376-8
SAIVER, Filip. Ve víru olympijských (o)kruhů. Instinkt. Empresa media, 2018, 2018(6), vydáno 1.2.2018, 16-24.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2015. 270 stran. ISBN 9788024741789.
On-line zdroje:
About IOC Olympic Movement. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2019 [cit. 2019-07-16]. Dostupné z: https://www.olympic.org/about-ioc-olympic-movement
Ambush marketing je součástí každé olympiády. In: Media Guru [online]. Praha: PHD, 2016, 21.7.2016 [cit. 2019-07-18]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2016/07/ambush-marketing-je-soucasti-kazde-olympiady/
AUST, Ondřej. Časopis Instinkt se mění z týdeníku na měsíčník. In: Médiář [online]. Praha: News media, 2.5.2019 [cit. 2019-07-12]. Dostupné z: https://www.mediar.cz/casopis-instinkt-se-meni-z-tydeniku-na-mesicnik/
Budvar zneužil olympiádu v reklamě, potvrdil Nejvyšší soud. In: IDNES.cz [online]. Praha: MF Dnes, 2012, 12. prosince 2012 [cit. 2019-06-26]. Dostupné z: https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/budvar-prohral-spor-s-cov-kvuli-zneuziti-olympijskych-symbolu.A121212_130457_ekoakcie_spi
Commercial opportunities for participants during the Olympic Games Tokyo 2020 presented. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2019, 26. 6. 2019 [cit. 2019-07-26]. Dostupné z: https://www.olympic.org/news/commercial-opportunities-for-participants-during-the-olympic-games-tokyo-2020-presented
Český olympijský výbor: Základní informace. Olympic.cz [online]. Praha, 2019 [cit. 2019-07-15]. Dostupné z: https://www.olympic.cz/text/9--zakladni-informace
Členové Klubu sportovních novinářů. In: Klub sportovních novinářů [online]. Praha: Klub sportovních novinářů, 2016, 2016 [cit. 2019-07-011]. Dostupné z: http://ksn.cz/clenove
HANUŠ, Jan. Můžete na Facebooku používat slovo olympiáda? Zeptali jsme se expertů. In: Info.cz [online]. Praha: CZECH NEWS CENTER, 9. 2. 2018 [cit. 2019-07-09]. Dostupné z: https://www.info.cz/pravo/muzete-na-facebooku-pouzivat-slovo-olympiada-zeptali-jsme-se-expertu-23800.html
Chvilka pro tebe [online]. Praha: Mafra, 2019 [cit. 2019-07-13]. Dostupné z: https://casopisy.mafra.cz/chvilka-pro-tebe
Katka: Časopisy pro ženy. Burda.cz [online]. Praha: Burda International, 2019 [cit. 2019-07-13]. Dostupné z: https://burda.cz/cs/inzerce/casopisy-pro-zeny/katka
National Olympic Committees. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2019 [cit. 2019-07-15]. Dostupné z: https://www.olympic.org/national-olympic-committees
Olympic Games. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2019 [cit. 2019-07-16]. Dostupné z: https://www.olympic.org/olympic-games
Olympijská symbolika: Základní informace. Olympic.cz [online]. Praha, 2019 [cit. 2019-07-15]. Dostupné z: https://www.olympic.cz/text/3--olympijska-symbolika
PALMER, Dan. Australian Olympic Committee confirm relaxation of Rule 40 guidelines. In: Indisdethegames.biz [online]. Buckinghamshire, UK: Dunsar Media Company, 2019, 23 July 2019 [cit. 2019-07-26]. Dostupné z: https://www.insidethegames.biz/index.php/articles/1082489/australia-rule-40-guidelines
Přehled porušení ochrany olympijské symboliky v průběhu ZOH 2018 – Ambush marketing ZOH 2018, Interní neveřejný materiál ČOV. Vytvořeno 6.1.2018 [cit. 2019-07-16].
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. In: MKČR.cz [online]. Praha: Ministerstvo kultury České republiky, 2019 [cit. 2019-07-23]. Dostupné z: https://www.mkcr.cz/rada-pro-rozhlasove-a-televizni-vysilani-487.html
ŠVEC, Michal. Povaha olympijských symbolik, jejich ochrana a podmínky užití. Epravo.cz [online]. 2016 [cit. 2019-05-19]. Dostupné z: https://www.epravo.cz/top/clanky/povaha-olympijskych-symbolik-jejich-ochrana-a-podminky-uziti-100994.html
The Olympic Partner Programme. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2019 [cit. 2019-07-11]. Dostupné z: https://www.olympic.org/partners
Zákony a další předpisy:
Guidelines for editorial use of the olympic properties by media organisations. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2017, 17 JULY 2017 [cit. 2019-07-20]. Dostupné z: https://library.olympic.org/Default/digital-viewer/c-170781
IOC Marketing: Media Guide: Olympic Winter Games PyeongChang 2018. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2018, 2018 [cit. 2019-07-17].
IOC Social Media, Blogging and Internet Guidelines: for participants and other accredited persons at the London 2012 Olympic Games. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2011, 31 Aug 2011 [cit. 2019-07-10].
IOC Social Media, Blogging and Internet Guidelines: for participants and other accredited persons at the Sochi 2014 Olympic Winter Games. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2013, 15 June 2013 [cit. 2019-07-10].
IOC Social and Digital Media Guidelines: for persons accredited to the Games of the XXXI Olympiad Rio 2016. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2015, October 2015 [cit. 2019-07-10].
IOC Social and Digital Media Guidelines: for persons accredited to the XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2017, 2017 [cit. 2019-07-20].
Metodika užívání olympijských symbolik. In: Olympic.cz [online]. Praha: Český olympijský výbor, 2018 [cit. 2019-04-12]. Dostupné z: https://www.olympic.cz/upload/files/Priloha-c-1-Metodika-pro-uzivani-Olympijske-symboliky.pdf
Olympijská charta. In: Olympic.cz [online]. Praha: Český olympijský výbor, 2018 [cit. 2019-05-18]. Dostupné z: https://www.olympic.cz/upload/files/Olympijska-charta-2018.pdf
Olympic Charter. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2017, 15 September 2017 [cit. 2019-07-20]. Dostupné z: https://library.olympic.org/Default/digital-viewer/c-171821
Olympic Charters 1908-2016. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2016, 2016 [cit. 2019-07-21]. Dostupné z: https://www.olympic.org/olympic-studies-centre/collections/official-publications/olympic-charters
Rio 2016 Olympic Games – Rule 40 Guidelines. In: Olympic.org [online]. Lausanne: International Olympic Committee, 2015, 2015 [cit. 2019-07-10].
Sdělení federálního ministerstva zahraničních věcí č. 209/1992 Sb. o sjednání Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod. In: Zákony pro lidi.cz [online]. AION CS 2010-2019 [cit. 2019-04-10]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-209
Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod.
Zákon č. 1/1993 Sb.: Ústava České republiky. [online]. Sbírka zákonů. [cit. 2019-04-10] Dostupné z: https://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html
Zákon č. 46/2000 Sb., O právech a povinnostech při vydávání periodického tisku a o změně některých dalších zákonů (tiskový zákon). In: Zákony pro lidi.cz [online]. AION CS 2010-2019 [2019-07-22]. Dostupné také z: http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-46
Zákon č. 60/2000 Sb. O ochraně olympijských symbolik. In: Zákony pro lidi.cz [online]. AION CS 2010-2019 [cit. 2019-04-10]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-60
Zákon č. 86/1990. In: Koncelik.eu [online]. 2008 [cit. 2019-07-23]. Dostupné z: https://www.koncelik.eu/zakon-86-1990/
Zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů. In: Zákony pro lidi.cz [online]. AION CS 2010-2019 [cit. 2019-07-22]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-231
Zákon č. 483/1991 Sb. Zákon o České televizi. [online]. AION CS 2010-2019 [cit. 2019-07-22]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1991-483
Zákon č. 517/1992 Sb. Zákon České národní rady o České tiskové kanceláři. [online]. AION CS 2010-2019 [cit. 2019-07-22] Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-517
Rozhovory:
ALFÖLDI, Tibor. 2019. Rozhovor s ředitelem komunikace ČOV, Praha, 8. 7. 2019
DIAS, Petr. Rozhovor se zástupcem šéfredaktora Deníku Sport, Praha, 11. 7. 2019
DENEMARK, Martin. Rozhovor s vedoucím redakcí Hospodářských novin. Praha. 19. 7. 2019
EXNER, Jan. 2019. Rozhovor s právníkem ČOV, Praha, 23. 7. 2019
KINDOVÁ, Alena. 2019. Rozhovor s tajemnicí ČOV zodpovědnou za ochranu olympijských symbolik, Praha, 11. 7. 2019
KODĚRA, Petr. Rozhovor se zástupcem ředitele redakcí pro sport a digitální aktivity Deníku, Praha, 11. 7. 2019
ŠUBRTOVÁ, Petra. 2019. Rozhovor s ředitelkou marketingu ČOV, Praha, 11. 7. 2019
E-mailová korespondence:
ŽEHANOVÁ, Barbora. Tisková mluvčí ČOV. Praha. 18. 7. 2019
Analyzované deníky a časopisy:
Deník Sport: Články obsahující klíčová slova olympijský, olympijská, olympiáda a Pchjongčchang 2018. Praha: Czech News Centre, 2018, denní vydání v období 18.1.2018 - 28.2.2018. ISSN: 1210-8383.
Pražský deník: Články obsahující klíčová slova olympijský, olympijská, olympiáda a Pchjongčchang 2018. Praha: Vltava Labe Press, 2018, denní vydání v období 18.1.2018 - 28.2.2018. ISSN: 1802-0569
Hospodářské noviny: Články obsahující klíčová slova olympijský, olympijská, olympiáda a Pchjongčchang 2018. Praha: Economia, 2018, denní vydání v období 18.1.2018 - 28.2.2018. ISSN 1213-7693.
Instinkt: Články obsahující klíčová slova olympijský, olympijská, olympiáda a Pchjongčchang 2018. Praha: Empresa Media, 2018, týdenní vydání v období 18.1.2018 - 28.2.2018 (Vydání 4/2018–9/2018). ISSN 12 13-774X.
Chvilka pro tebe: Články obsahující klíčová slova olympijský, olympijská, olympiáda a Pchjongčchang 2018. Praha: Mafra a.s. (dříve Burda Praha), 2018, týdenní vydání v období 18.1.2018 - 28.1.2018 (Vydání 4, 5, 6, 8, 9 /2018). ISSN 1211-4324.
Katka: Články obsahující klíčová slova olympijský, olympijská, olympiáda a Pchjongčchang 2018. Praha: Burda Praha, 2018, týdenní vydání v období 18.1.2018 - 28.1.2018 (Vydání 4/2018, 6/2018, 7/2018). ISSN 1211-1546.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce Ochrana olympijských symbolik ve vztahu k médiím ukazuje, jakým způsobem si Český olympijský výbor hlídá užívání olympijský symbolik a jakým způsobem k zákonu, který symbolika chrání, přistupují česká média. Cílem diplomové práce je přinést odborný vhled do této problematiky, přehledně shrnout zákonné normy a další doprovodná pravidla Mezinárodního i Českého olympijského výboru a ukázat konkrétní příklady porušení, kterých se česká média při informování o olympijských hrách dopouští. Práce také zjišťuje, proč ke konkrétním chybám v médiu dochází, jak se k ochraně olympijských symbolik v médiu přistupuje či jak se problematikou zabývají v rámci interních struktur. Nedílnou součástí této práce jsou ukázky konkrétních provinění a shrnutí východisek jak ze strany médií, tak Českého olympijského výboru.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis Protection of Olympic Symbols in Relation to the Media shows how the Czech Olympic Committee monitors the use of Olympic Symbols and how the law that protects Olympic symbols is approached by the Czech media. The main goal of this diploma thesis is to bring a professional insight into this issue, to summarize the legal norms and other accompanying rules of the International Olympic Committee and Czech Olympic Committee and to show specific examples of violations by the Czech media in informing about the Olympic Games. The diploma thesis also uncovers why specific errors in the media occur, how media deal with the protection of the Olympic symbols in the media, and how media ensure the abidance of the law within the internal structures. An integral part of this thesis is a general summary of all the rules, examples of the errors and a summary of both the media and the Czech Olympic Committee perspectives on the issue.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK