Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Stranictví a politická či názorová zaujatost v západních médiích
Název práce v češtině: Stranictví a politická či názorová zaujatost v západních médiích
Název v anglickém jazyce: Partisanship and Political or Opinion Bias in Western Media
Klíčová slova: Média, stranictví, objektivita, brexit, Donald Trump, liberální, konzervativní, Andrej Babiš, Čapí hnízdo,volby
Klíčová slova anglicky: Media, partisanship, objectivity, Brexit, Donald Trump, opinions, liberal, conservative, Andrej Babis, Stork’s nest, election
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Just, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.08.2018
Datum zadání: 08.08.2018
Datum a čas obhajoby: 16.09.2020 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2020
Oponenti: Mgr. Jakub Charvát, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEDNAŘÍK, Petr. JIRÁK, Jan. KÖPPLOVÁ, Barbora. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0553-3.
EMERY, Michael a Edwin EMERY. The Press and Amecia. The Ninth Edition. Needham Heights MA: A Pearson Education Company, 2000. ISBN 0-205-29557-6.
Faris, Robert M., Hal Roberts, Bruce Etling, Nikki Bourassa, Ethan Zuckerman, and Yochai Benkler. 2017. Partisanship, Propaganda, and Disinformation: Online Media and the 2016 U.S. Presidential Election. Berkman Klein Center for Internet & Society Research Paper. Dostupné z: http://nrs.harvard.edu/urn-3:HUL.InstRepos:33759251
Ferguson, Henry, "Partisanship in the Media: A Comprehensive Look at the History and Potential for Bias in News Media" (2016). Advanced Writing: Pop Culture Intersections. 17. http://scholarcommons.scu.edu/engl_176/17
GROSECLOSE, Tim a Jeffrey MILYO. A Measure of Media Bias. Quaterly Journal of Economics [online]. 2005, 120.(4.), 47. Dostupné z: https://www.jstor.org/stable/25098770?seq=2#metadata_info_tab_contents
HARRIS, Bob. Politics and the Rise of the Press: Britain and France 1620-1800. Londýn: Routledge, 1996. ISBN 978-1138154766.
HASHMI, Ali, Shaina HUMPHRIES, Maureen LAFORGE a Jean SONG. Audience Report on CNN [online]. 2012, 2-4. Dostupné z: http://web.media.mit.edu/~a_hashmi/portfolio/audience_report_cnn_ali_hashmi_medill.pdf
KISSINGER, Henry. Uspořádání světa: Státní zájmy, konflikty a mocenská rovnováha. Praha: Prostor, 2016. ISBN 978-80-7260-335-0.
KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-8.
KOVARIK, Bill. Revolutions in Communication. 2nd edition. New York: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 9781628924800.
PROKOP, Dieter. Boj o média. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0618-6.
VOIT, Petr. Knihtisk v 15. a 16. století. Praha, 2008. Univerzita Karlova.
WILLIAMS, Robert C. Horace Greeley: Champion of American Freedom. New York: NYU Press, 2006. ISBN 978-0814794029.

Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce pojednává o explicitní i implicitní názorové podjatosti sdělovacích prostředků v České republice, Velké Británii a USA. První část práce je věnována stručnému historickému vývoji médií jako účastníka společenské debaty, a to především v průběhu dvacátého a dvacátého prvního století. V této části jsou také představena jednotlivá česká i zahraniční média analyzovaná v tomto textu. Následuje analýza a mediální reflexe třecích ploch ve společnosti relevantních pro sledované období a pohled na novinářskou scénu ve zvolených zemích z hlediska politických a názorových inklinací. Samotným jádrem práce je pak analýza přístupu vybraných médií k hybným tématům politické a společenské reality v každé zemi
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis explores the question of explicit and implicit opinion bias of mass media in the Czech Republic, the Great Britain, and the USA. The first section of this work is dedicated to a brief historical development of media as a party in the public debate, with focus on the 20th and 21st century. This is followed by an analysis and media reflection of the dividing topics in the selected time frame and a closer inspection upon the journalistic scenes in the selected countries regarding their political and opinion biases. The main core of this work is an analysis of the selected media’s attitudes towards principal topics of political and societal reality in each country.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK