Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Příroda: druhý domov Mariána Poláka
Název práce v češtině: Příroda: druhý domov Mariána Poláka
Název v anglickém jazyce: Nature: The second home of Marián Polák
Klíčová slova: Dokument, dokumentární film, Marián Polák, příroda, přírodovědný dokument, Planeta Česko, film, natáčení
Klíčová slova anglicky: Documentary, document movie, Marián Polák, nature, nature documentary, Planeta Česko, movie, filming
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.08.2018
Datum zadání: 07.08.2018
Datum a čas obhajoby: 18.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2019
Oponenti: prof. MgA. David Jan Novotný
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
GAUTHIER, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-023-6. Kniha francouzského historika filmu a dlouholetého universitního pedagoga je současně historickou i teoretickou prací věnovanou dokumentárnímu filmu. Dějiny zde nejsou odtrženy od teoretického průzkumu, který zpětně, v prolínání s konkrétním materiálem, dovoluje analytičtější výklad, a to jak v rozkrývání jednotlivých děl, tak v pojetí celého obrazu utvářeného dějepisu.
KRESSL, Vladimír. Základy dramaturgie a režie filmové a televizní dokumentární tvorby. 1980. Skripta FAMU. Od literární přípravy dokumentárního filmu k realizaci. Fakta o práci umělecké i technické.
ADLER, Rudolf. Cesta k filmovému dokumentu. 2., upr. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 1997. ISBN 80-85883-22-8. Jedná se o ucelený, zobecňující pohled na všechny etapy vzniku autorského filmového a televizního dokumentárního díla, s důrazem na proces dramaturgického myšlení ve všech fázích jeho vzniku.
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0. Klíčová kniha teorie dokumentárního filmu. Je sestavena na základě odpovědí na osm otázek, například - jak se dokumentární filmy liší od ostatních druhů filmu a jaké žánry dokumentu známe. Definuje základní pojmy a zároveň zavádí jednoznačné kategorie, které pomáhají v orientaci různorodé dokumentární kinematografie.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6. Překlad devátého vydání legendární knihy amerických autorů Davida Bordwella a Kristin Thompsonové. Kniha poprvé vyšla v roce 1979 a od té doby se stala základní učebnicí pro obory filmových studií po celém světě. Vedle zájemců o filmová studia dokáže oslovit i širokou čtenářskou obec svým jasným, přehledným a systematickým výkladem fenoménu filmu
Předběžná náplň práce
Český režisér a dokumentarista, který jako první natočil celovečerní film o české přírodě. Marián Polák chtěl ukázat Čechům, a především českým dětem, že i u nás se nachází zajímavá zvířata, která jsou nedoceněná. Cílem bakalářské práce je natočit video profil dokumentaristy Mariána Poláka a poukázat na to, co obnáší natáčení dokumentu o přírodě. Ukázat, že natáčení zvířat ve volné přírodě nezabere jen pár hodin s kamerou, ale několik dní. A to klidně strávených v bažině či v úkrytu bez jídla a pití. Bakalářská práce ve formě video projektu ukáže režiséra dokumentu o české přírodě přímo v akci.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The czech director and documentarist, who as first documentarist shooted a feature movie about czech nature. Marián Polák wanted to show, that even in the Czech republic people can find interesting animals. He wanted to show it to Czechs, especially czech children. The aim of my bachelor thesis is to shoot a video profil of documentarist Marián Polák and show, what filming nature means. Show that filming wild animals does not take a few hours with camera, but even a couple of days. Documentarist often spends these days and hours in the swamp, or in the shelter without food and drink. The bachelor theses will be in the form of videoproject and it will show the director of the nature document right in the action.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK