Příroda: druhý domov Mariána Poláka
Název práce v češtině: | Příroda: druhý domov Mariána Poláka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Nature: The second home of Marián Polák |
Klíčová slova: | Dokument, dokumentární film, Marián Polák, příroda, přírodovědný dokument, Planeta Česko, film, natáčení |
Klíčová slova anglicky: | Documentary, document movie, Marián Polák, nature, nature documentary, Planeta Česko, movie, filming |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 07.08.2018 |
Datum zadání: | 07.08.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2019 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2019 |
Oponenti: | prof. MgA. David Jan Novotný |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
GAUTHIER, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-023-6. Kniha francouzského historika filmu a dlouholetého universitního pedagoga je současně historickou i teoretickou prací věnovanou dokumentárnímu filmu. Dějiny zde nejsou odtrženy od teoretického průzkumu, který zpětně, v prolínání s konkrétním materiálem, dovoluje analytičtější výklad, a to jak v rozkrývání jednotlivých děl, tak v pojetí celého obrazu utvářeného dějepisu.
KRESSL, Vladimír. Základy dramaturgie a režie filmové a televizní dokumentární tvorby. 1980. Skripta FAMU. Od literární přípravy dokumentárního filmu k realizaci. Fakta o práci umělecké i technické. ADLER, Rudolf. Cesta k filmovému dokumentu. 2., upr. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 1997. ISBN 80-85883-22-8. Jedná se o ucelený, zobecňující pohled na všechny etapy vzniku autorského filmového a televizního dokumentárního díla, s důrazem na proces dramaturgického myšlení ve všech fázích jeho vzniku. NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0. Klíčová kniha teorie dokumentárního filmu. Je sestavena na základě odpovědí na osm otázek, například - jak se dokumentární filmy liší od ostatních druhů filmu a jaké žánry dokumentu známe. Definuje základní pojmy a zároveň zavádí jednoznačné kategorie, které pomáhají v orientaci různorodé dokumentární kinematografie. BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6. Překlad devátého vydání legendární knihy amerických autorů Davida Bordwella a Kristin Thompsonové. Kniha poprvé vyšla v roce 1979 a od té doby se stala základní učebnicí pro obory filmových studií po celém světě. Vedle zájemců o filmová studia dokáže oslovit i širokou čtenářskou obec svým jasným, přehledným a systematickým výkladem fenoménu filmu |
Předběžná náplň práce |
Český režisér a dokumentarista, který jako první natočil celovečerní film o české přírodě. Marián Polák chtěl ukázat Čechům, a především českým dětem, že i u nás se nachází zajímavá zvířata, která jsou nedoceněná. Cílem bakalářské práce je natočit video profil dokumentaristy Mariána Poláka a poukázat na to, co obnáší natáčení dokumentu o přírodě. Ukázat, že natáčení zvířat ve volné přírodě nezabere jen pár hodin s kamerou, ale několik dní. A to klidně strávených v bažině či v úkrytu bez jídla a pití. Bakalářská práce ve formě video projektu ukáže režiséra dokumentu o české přírodě přímo v akci. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The czech director and documentarist, who as first documentarist shooted a feature movie about czech nature. Marián Polák wanted to show, that even in the Czech republic people can find interesting animals. He wanted to show it to Czechs, especially czech children. The aim of my bachelor thesis is to shoot a video profil of documentarist Marián Polák and show, what filming nature means. Show that filming wild animals does not take a few hours with camera, but even a couple of days. Documentarist often spends these days and hours in the swamp, or in the shelter without food and drink. The bachelor theses will be in the form of videoproject and it will show the director of the nature document right in the action. |