Rozvoj internetových televizí v Česku a jejich vliv na lineární televize
Název práce v češtině: | Rozvoj internetových televizí v Česku a jejich vliv na lineární televize |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The evolution of internet televison in Czechia and its impact on linear television |
Klíčová slova: | Internetové televize, lineární televize, technologická konvergence, video, Stream, Netflix, Obbod, Mall.TV, seriály, revoluce v televizní tvorbě. |
Klíčová slova anglicky: | Internet Television, Linear Television, Technological Convergence, Video, Stream, Netflix, Obbod, Mall.TV, TV Series, TV Production Revolution |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Milan Kruml |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 11.07.2018 |
Datum zadání: | 11.07.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2019 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2019 |
Oponenti: | Mgr. Pavel Křemen |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
MCDONALD, Kevin a Daniel SMITH-ROWSEY. The Netflix Effect: Technology and Entertainment in the 21st Century
OWEN, Bruce M. The Internet challenge to television. PULIZZI, Joe a Newt BARRETT. Get Content, Get Customers: Turn Prospects into Buyers with Content Marketing ROSS, M. Sharon. Beyond The Box: Television and the Internet SEPINWALL, Alan. The Revolution Was Televised: The Cops, Crooks, Slingers, and Slayers Who Changed TV Drama Forever SMITH, Michael D. a Rahul TELANG. Streaming, Sharing, Stealing: Big Data and the Future of Entertainment WOLK, Alan. Over the Top: How The Internet Is (Slowly but Surely) Changing The Television Industry |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce Rozvoj internetových televizí v Česku a jejich vliv na lineární televize se zabývá vznikem českých internetových televizí a jejich seriálovou produkcí, kterou zkoumá z hlediska žánrů. Okrajově proto zmiňuje také revolucí v televizní tvorbě na přelomu tisíciletí, kdy americké televizní stanice začaly investovat do kvalitní seriálové tvorby a zkušených tvůrců, následkem čehož v televizi nastalo období označované za zlatý věk televize, které přispělo k masivnímu rozvoji internetových televizí, jež jsou v zahraničí označovány jako streamingové platformy, typu Netflix. Práce se snaží najít a popsat konkrétní projevy vlivu internetových televizí na lineární televize v českém prostředí, kde kvůli novosti tohoto média a velikosti trhu nedochází k většímu odlivu publika od televizních obrazovek k těm počítačovým a celkový vliv jednoho média na druhé je zatím zanedbatelný. Dále se práce snaží nastínit, jakými směry se může ubírat další vývoj internetových televizí a na konkrétních příkladech popisuje obchodní modely, které tyto televize ke svému fungování využívají. Navazující hloubkové rozhovory se poté snaží přijít na to, zda české internetové televize a jejich obsahy odpovídají skutečným požadavkům publika, a zkoumají, jakým způsobem je diváci používají, načež přináší návrhy ke zlepšení. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis The evolution of internet television in Czechia and its impact on linear television deals with the development of Czech internet TVs and their serial production, which it examines in terms of genres. Marginally, the thesis also mentions the revolution in television production at the turn of the millennium, when US networks began investing in high-quality serial production and experienced creators, resulting in a period called the golden age of television that contributed to the massive development of Internet TVs, type Netflix. The thesis tries to find and describe concrete signs of the influence of Internet TVs on linear TVs on the Czech market, where the overall impact of one media on the other is still negligible. Furthermore, the thesis tries to outline the ways in which further development of Internet TVs can go and describes, on specific examples, the business models that these TVs use to operate. Subsequent in-depth interviews try to find out whether Czech Internet TVs and their content meet the real needs of the audience, and explore how viewers use them, and then suggest improvements. |