Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketing a PR českých florbalových klubů v letech 2013 až 2018
Název práce v češtině: Marketing a PR českých florbalových klubů v letech 2013 až 2018
Název v anglickém jazyce: Marketing and PR of czech floorball clubs from 2013 to 2018
Klíčová slova: marketing, public relations, florbal, sport, Český florbal, sponzoring
Klíčová slova anglicky: marketing, public relations, floorball, sport, Czech floorball, sponzoring
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.07.2018
Datum zadání: 11.07.2018
Datum a čas obhajoby: 17.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2019
Oponenti: Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEECH, John G. a Simon CHADWICK. The marketing of sport. New York: Prentice Hall/Financial Times, 2007. ISBN 9780273688266
- Kniha vymezuje základní charakteristiky sportovního marketingu. Údaje zakládá na množství informací získaných z analýzy úspěšného fungování sportovních klubů.

ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. Praha: Olympia, 2009. ISBN 978-80-7376-150-9
- Kniha se zabývá plánováním klubových aktivit, přípravou nabídek pro partnery či fungování sportovní reklamy. Navíc dokáže nastínit, jak se chová sportovní trh.

ČECHÁK, Vladimír, Jiří LINHART. Sociologie sportu. Praha: Olympia, 1986.
- Kniha vkládá tělovýchovný proces do společenských souvislostí a zabývá se tělesnou kulturou nebo také tím, proč se lidé sportu věnují.

GRAHAM, Strdman, Joe Jeff GOLDBLATT, Lisa Delpy NEIROTTI. The ultimate guide to sports marketing. New York: McGraw-Hill, 2001. ISBN 00-713-6124-3.
- Kniha mluví o sportovním marketingu a pohledu na sportovce a jejich návyky. Věnuje se také online komunikaci nebo komunikaci s partnery klubu.

HALADA, Jan, Marketingová komunikace a public relations. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5
- Kniha je vlastně slovníkem hesel z oboru marketingové komunikace a public relations a slouží jako průvodce tímto oborem.

KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
- Kniha definuje základní marketingové pojmy, marketingovou komunikaci a definuje i samotný marketing.

VORÁČEK, Josef. Public relations ve sportovních organizacích. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2027-5
- Kniha přibližuje sport z pohledu marketingu i public relations a zaměřuje se na jejich určitá specifika jako například internetovou komunikaci nebo podnikovou stránku klubu.
Předběžná náplň práce
Florbal je mladý sport. V České republice se teprve dostává na vrchol a aktuálně se blíží ke statusu profesionálního sportu, kterým si budou moci hráči vydělávat. Aby k tomu došlo, je třeba vhodné marketingové komunikace na úrovni celého českého florbalu, ale i samotných klubů, ať už jde o historicky nejúspěšnější český klub Tatran Střešovice, čistě ženský klub Tigers Jižní město, mladý, ale průbojný klub BLACK ANGELS nebo třeba malý klub Lokomotiva Rakovník. Florbal je snadno dostupný sport a stává se velmi oblíbeným. V jednotlivých klubech tak dochází k nárůstu hráčů a fanoušků a s tím také komunikačních aktivit a marketingových a PR nástrojů (včetně sociálních sítí, webových stránek či článků v tištěných médiích). Cílem práce bude analyzovat tyto marketingové a komunikační aktivity a navrhnout zlepšení marketingové komunikace pro další rozvoj florbalu v České republice.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Floorball is a young sport. In the Czech Republic it is on its way to the top and is currently approaching the status of professional sport that enables players to earn by playing it. In order to do so, it is necessary to have appropriate marketing communication at the level of all Czech floorball, but also the clubs themselves, whether it is the most successful Czech club Tatran Střešovice, the purely women's club Tigers South City, a young but progressive club BLACK ANGELS or a small club Lokomotiva Rakovník. Floorball is an easily accessible sport and becomes very popular. There is an increase in the number of both players and fans in the individual clubs together with communication activities and marketing and PR tools (including social media networks, web pages or articles in print media). The aim of this thesis will be to analyse these marketing and communication activities and to improvement of marketing communication for further development of floorball in the Czech Republic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK