Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zobrazení vybraných silných ženských postav v seriálech a jejich reflexe v reálném světě
Název práce v češtině: Zobrazení vybraných silných ženských postav v seriálech a jejich reflexe v reálném světě
Název v anglickém jazyce: Showing Chosen Strong Female Characters in TV Series and Their Reflection in the Real World
Klíčová slova: televizní seriály, seriály, silné ženské hrdinky, televizní zábava, ženské publikum, ženský ideál krásy
Klíčová slova anglicky: TV series, TV shows, strong female characters, TV entertainment, female audience, femine beauty ideal
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Milan Kruml
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.07.2018
Datum zadání: 11.07.2018
Datum a čas obhajoby: 29.06.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:21.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 29.06.2020
Oponenti: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ARTHURS, Jane. Television and Sexuality. Berkshire: Open University Press, 2004. ISBN 973355224104.

BEER, David. Popular culture and new media: the politics of circulation. New York: Palgrave Macmillan, 2013. ISBN 978-1-137-27004-7.

BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 8085947676.

BROE, Dennis. Birth of the Binge: Serial TV and the end of leisure. Detroit: Wayne State University Press, 2019. ISBN 978-0-8143-4597-9.

CONBOY, Martin. Tisk a populární kultura. Praha: Akropolis, 2018. ISBN 978-80-7470-229-7.

COOPER-CHEN, Anne. Global Entertainment Media: Content, Audiences, Issues. Manhattan, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, 2005. ISBN 0-8058-5168-2.

CVETKOVICH, Ann. Mixed Feelings: Feminism, Mass Culture, and Victorian Sensationalism. New Jersey: Rutgers University Press, 1992. ISBN 9780813518572.

ČERVENKA, Jan, Markéta ŠKODOVÁ, Vlastimil NEČAS, František KALVAS, Paulína TABERY a Tomáš TRAMPOTA. Agenda-setting: teoretické přístupy. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2008. ISBN 978-80-7330-151-4.

DEUZE, Mark. Media life: Život v médiích. Přeložil Petra IZDNÁ. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. Studia nových médií. ISBN 9788024628158.

ECO, Umberto. Skeptikové a těšitelé. Vyd. 1. [i.e. vyd. 2., V Argu 1.]. Praha: Argo, 2006. ISBN 9788072037063.

FEDROVÁ, Stanislava a Alice JEDLIČKOVÁ (eds.). Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2011. ISBN 978-808-7481-561.

FIALOVÁ, Ludmila. Moderní body image. Praha: Garda, 2006. ISBN 978-80-247-6015-5.

FISKE, John. Jak rozumět populární kultuře. Praha: Akropolis, 2017. POPs. ISBN 978-80-7470-190-0.

GOTRON, Kristyn. Media Audiences: Television, Meaning and Emotion. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2009. ISBN 978 0 7486 2417 1.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

HILL, Anette. Reality TV: Audiences And Popular Factual Television. New York: Routledge, 2005. ISBN 9780415261524.

HOLMES, Su. Entertaining Television: The BBC and Popular Television Culture in the 1950s. Manchester: Manchester University Press, 2008. ISBN 9780719077913.

JERMYN, Deborah. Sex and the City. Detroit: Wayne State University Press, 2009. ISBN 9780814332887.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-802-6207-436.

JOHNSON, Merri Lisa. Third Wave Feminism and Television: Jane Puts it in Box. New York: Bloomsbury Publishing, 2007. ISBN 9781845112462.

KORDA, Jakub. Úvod do studia televize 1: studijní text pro kombinované studium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4212-9.

KUNCZIK, Michael. Základy masové komunikace. Přeložila Štěpánka KUDRNÁČOVÁ, přeložil Milan ŠMÍD. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 807184134x.

LIPOVETSKY, Gilles. Třetí žena: Neměnnost a proměny ženství. Praha: Prostor, 2000. ISBN 9788072600304.

MANKEKAR, Purnima. Screening culture, viewing politics: An ethnography of television, womanhood, and nation in postcolonial India. Duke University Press, 1999.

MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Odeon, 1991. Eseje (Odeon). ISBN 80-207-0296-2.

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 3. Přeložil Marcel KABÁT, přeložil Jan JIRÁK. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073673383.

NDALIANIS, Angela. Neo-Baroque Aesthetics and Contemporary Entertainment (Media in Transition). Massachusetts: The MIT Press, 2005. ISBN 978-0262640619.

PROTESS, David a Maxwell E. MCCOMBS. Agenda Setting Readings on Media, Public Opinion, and Policy making. New York: Taylor & Francis, 2016. ISBN 9781138175990.

SILVERSTONE, Roger. Television and Everyday Life. London: Taylor & Francis, 1994. ISBN 9780415016476.

STRINATI, Dominic. An Introduction to Theories of Popular Culture. London: Routledge, 2004. ISBN 9780415235006.

STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80·85834-60.x.

TALLY, M. The Rise of the Anti-heroine in TV’s Third Golden Age. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2016. ISBN 9781443899369

ZILLMANN, Dolf a Peter VORDERER. Media Entertainment: The Psychology of Its Appeal. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 2000. ISBN 9780585310701.

ADRIAENS, Fien a Sofie VAN BAUWEL. Sex and the City: A Postfeminist Point of View? Or How Popular Culture Functions as a Channel for Feminist Discourse. The Journal of Popular Culture [online]. 2014, 47(1), 174-195 [cit. 2020-05-17]. DOI: 10.1111/j.1540-5931.2011.00869.x. ISSN 00223840. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1111/j.1540-5931.2011.00869.x

JANSOVÁ, Iveta. Proměnlivost pojmu populární kultura v prostředí britských kulturálních studií i mimo ně / The Fluidity of the Term of Popular Culture in the Context of British Cultural Studies and outside of them. Mediální studia / Media Studies [online]. 2016, 10(1), 50-67 [cit. 2020-05-17]. ISSN 18019978. Dostupné z: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=583706

KAMHAWI, Rasha a Maria Elizabeth GRABE. Engaging the Female Audience: An Evolutionary Psychology Perspective on Gendered Responses to News Valence Frames. Journal of Broadcasting & Electronic Media [online]. 2008, 52(1), 33-51 [cit. 2020-05-17]. DOI: 10.1080/08838150701820783. ISSN 0883-8151. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/08838150701820783

OPPENHEIMER, Bonnie, Mark GOODMAN, Carolyn ADAMS‐PRICE, Jim CODLING a Jill Davis COKER. Audience perceptions of strong female characters on television. Communication Research Reports [online]. 2003, 20(2), 161-172 [cit. 2020-05-17]. DOI: 10.1080/08824090309388812. ISSN 0882-4096. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/08824090309388812

PERKINS, Claire a Michele SCHREIBER. Independent women: from film to television. Feminist Media Studies [online]. 2019, 19(7), 919-927 [cit. 2020-05-17]. DOI: 10.1080/14680777.2019.1667059. ISSN 1468-0777. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14680777.2019.1667059

SCHUDSON, Michael. The New Validation of Popular Culture: Sense and Sentimentality in Academia. Critical Studies in Mass Communication [online]. 1987, 4(1), 51-68 [cit. 2020-05-17]. DOI: 10.1080/15295038709360112. ISSN 07393180. Dostupné z: https://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&profile=eds

SNELSON, Tim. From grade B thrillers to deluxe chillers: prestige horror, female audiences, and allegories of spectatorship in The Spiral Staircase (1946). New Review of Film and Television Studies [online]. 2009, 7(2), 173-188 [cit. 2020-05-17]. DOI: 10.1080/17400300902816952. ISSN 1740-0309. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17400300902816952

TIGGEMANN, Marika, Amy SLATER, Belinda BURY, Kimberley HAWKINS a Bonny FIRTH. Disclaimer labels on fashion magazine advertisements: Effects on social comparison and body dissatisfaction. Body Image [online]. 2013, 10(1), 45-53 [cit. 2020-05-20]. DOI: 10.1016/j.bodyim.2012.08.001. ISSN 17401445. Dostupné z: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1740144512000952

ZILLICH, Arne Freya. Watching television with others: The influence of interpersonal communication on entertainment. Communications: The European Journal of Communication Research [online]. 2014, 39(2), 169-192 [cit. 2020-05-17]. DOI: 10.1515/commun-2014-0011. ISSN 03412059. Dostupné z: https://doi-org.ezproxy.is.cuni.cz/10.1515/commun-2014-0011

Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá vlivem seriálů a jejich silných hrdinek na ženské publikum. Cílem této práce je zjistit, zda vybrané silné hrdinky seriálů ovlivňují pohled na ideál ženy, zda se jim divačky snaží nějakým způsobem přiblížit a zda natočení těchto seriálů otevřelo nějaká společenská témata. Tyto cíle byly zformulovány do tří výzkumných otázek, na které bude v závěru odpovězeno. Práce je rozdělena na tři hlavní části – teoretickou, metodologickou a praktickou. Teoretická část má za úkol seznámit čtenáře s teoretickým základem potřebným pro pochopení zkoumané problematiky. Metodologická část představuje výzkum jako takový s jeho výhodami a nevýhodami. Poslední, praktická část, je zaměřená na výzkum a interpretaci získaných dat. Pro výzkum byla vybrána kvalitativní výzkumná technika, konkrétně zakotvená teorie, která je použita pro analýzu a následnou interpretaci dat získaných z rozhovorů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the influence of TV series and their strong heroines on female audience. The aim of this work is to find out whether selected female characters influence the general view of the femine beauty ideal, whether the viewers were in any way inspired by strong female characters and whether these series have opened up some social issues. These goals were formulated into three research questions, which will be answered in the conclusion. The work is divided into three main parts – theoretical, methodological and practical. The theoretical part aims to acquaint the reader with the theoretic basis needed to understand the researched issues. The methodological part presents research methods with all its advantages and disadvantages. The last practical part is focused on research and interpretation of the obtained data. A qualitative method is used to achieve the results, specifically the grounded theory, which is used for the analysis and subsequent interpretation of data obtained from interviews.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK