Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Celebritizace českých youtuberů a blogerů jako součást propagace českých potravinářských firem
Název práce v češtině: Celebritizace českých youtuberů a blogerů jako součást propagace českých potravinářských firem
Název v anglickém jazyce: Celebritization of czech youtubers and bloggers as part of marketing of czech food companies
Klíčová slova: Celebritizace, celebrita, Instagram, micro-celebrita, Coca-Cola, influencer marketing, reklama, sociální sítě, český influencer, sledující
Klíčová slova anglicky: Celebritization, celebrity, Instagram, micro-celebrity, Coca-Cola, influencer marketing, advertisement, social networks, czech influencer, follower
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.06.2018
Datum zadání: 15.06.2018
Datum a čas obhajoby: 18.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2019
Oponenti: Mgr. Jan Miessler
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011, ISBN 978-80-251-3320-0.
BURNS, Kelli. Celeb 2.0: how social media foster our fascination with popular culture. Santa Barbara, Calif.: Praeger/ABC-CLIO, c2009, New directions in media. ISBN 978-0313356889.
BURTON, Graeme. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001, ISBN 80-85947
DEFLEUR, Melvin a Sandra BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ. Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum, 1996, ISBN 80-7184-099-8.
DIAMOND, Stephanie. Digital marketing all-in-one for dummies. Indianapolis, IN: John Wiley, 2019, ISBN 978-1119560234.
GRAY, Noah a Michael FOX. Social Media Marketing: Step by Step Instructions for Advertising Your Business on Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, Pinterest, Linkedin and Various Other Platforms [online]. 2. USA: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2018, [cit. 2019-04-04]. ISBN 1984909932. Dostupné z: https://www.amazon.com/Social-Media-Marketing-2018-Instructions-ebook/dp/B0798B788J/ref=sr_1_1?keywords=social+marketing+noah&qid=1554376519&s=digital-text&sr=1-1
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
LESLIE, Larry. Celebrity in the 21st century: a reference handbook. Santa Barbara, Calif.: ABC-CLIO, c2011, Contemporary world issues. ISBN 978-1598844849.
LEWIS, Tania. Smart living: lifestyle media and popular expertise. New York: Peter Lang, c2008, ISBN 978-0820486772.
MARSHALL, David. A companion to celebrity. Malden, MA: Wiley Blackwell, 2016, ISBN 978-1118475010.
MARSHALL, David. Celebrity and power: fame in contemporary culture. Minneapolis, Minn.: University of Minnesota Press, c1997, ISBN 0-8166-2725-8.
MILES, Jason. Instagram power: build your brand and reach more customers with the power of pictures. New York: McGraw-Hill Education, [2014], ISBN 978-0-07-182700-3.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010, ISBN 978-80-245-1742-1.
POPHAL, Linda. Best Practices In Influencer Marketing [online]. Boston: eBookIt.com, 2016, s. 27 [cit. 2019-04-04]. ISBN 978-1-4566-2721-8. Dostupné z: https://www.ebookit.com/
ROJEK, Chris. Celebrity. London: Reaktion Books, 2001, ISBN 978-1861891044.
TURNER, Graeme. Understanding celebrity. Second edition. Los Angeles: SAGE, [2014], ISBN 978-1-4462-5320-5.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, ISBN 978-80-246-2153-1.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá tématem „Celebritizace českých youtuberů a blogerů jako součást propagace českých potravinářských firem“ a snaží se pomocí kvalitativního výzkumu definovat čtyři výzkumné otázky (jednu hlavní a tři vedlejší). Úvodní část této práce poskytuje vysvětlení, proč se liší od původní teze, v níž je i vysvětleno, že pojmenování youtuber, či bloger je shrnuto jednotným označením micro-celebrita. Práce se zabývá zkoumáním pouze jedné sociální sítě – Instagramem, a to kvůli jeho komplexnosti funkcí této platformy a velké oblibě mezi mládeží. Každopádně mládež není jediná věková kategorie, které je věnována pozornost, výzkum se zaměřuje na průřez věkovými kategoriemi. Teoretická i praktický část práce se zaměřuje na způsob interakce mezi micro-celebritou – sledujícími – produktem (či firmou, kterou micro-celebrity propagují), kde jsou jednotlivé interakce popsány i samostatně, například jakým způsobem firma navazuje spolupráci s micro-celebritou. Praktická část práce obsahuje popis představení hlavního sledovaného produktu Coca-Cola, položení výzkumných otázek a průběh kvalitativního výzkumu, který zahrnuje i grafové znázornění. K dokončení výzkumu bylo zapotřebí několika výzkumných metod – dotazníkové šetření, anketa na Insta Stories, vědecké pozorování. Závěr nabízí shrnutí východisek výzkumu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of this bachelor thesis is "Celebritization of Czech Youtubers and bloggers as a part of marketing of Czech food companies" and tries to define four research questions (one main question and three secondary questions) using qualitative research. The introductory part of this work provides an explanation of why it differs from the original thesis, in which it is explained that the name Youtuber or blogger is summarized by the unified term micro-celebrity. The thesis focus on research of only one social network - Instagram, because of the complexity of this platform and its great popularity among young people. In any case, adolescents are not the only age group that it is focused on, the research also focuses on the cross-section of age groups. The theoretical and practical part of the thesis focuses on ways of interaction between micro-celebrity - followers - product (or company, which is by micro-celebrities promoted). Individual ways of interaction are described separately, for example how the company establishes cooperation with micro-celebrity. The practical part of the work contains description of the main monitored product Coca-Cola, research questions and the course of qualitative research, which includes a graph representation. Several research methods were needed to complete the research - a questionnaire survey, a survey on Insta Stories, and scientific observation. The conclusion offers a summary of the research findings.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK