PŘÍSTUP PEDAGOGŮ K ŽÁKŮM S ADHD SYNDROMEM VE VÝUCE NA 1. STUPNI ZŠ
Název práce v češtině: | PŘÍSTUP PEDAGOGŮ K ŽÁKŮM S ADHD SYNDROMEM VE VÝUCE NA 1. STUPNI ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | TEACHERS´ APPROACH TO STUDENTS WITH ADHD SYNDROME IN BASIC SCHOOL |
Klíčová slova: | ADHD|pedagog|přístup|rodina|základní škola|žák |
Klíčová slova anglicky: | ADHD|approach|pedagogue|primary school|student |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.06.2018 |
Datum zadání: | 12.06.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2019 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude sestávat ze dvou částí: (a) teoretická část, v níž bude shrnuto dosavadní poznání problematiky, (b) empirická část, která bude analyzovat přístup pedagogů k žákům s ADHD syndromem ve výuce na 1. stupni základní školy.
Teoretická část: 1) Teoretické vymezení problematiky ADHD 2) Přístup rodiny k výchově dítěte s ADHD syndromem 3) Přístup školy k výchově a vzdělávání dítěte s ADHD syndromem Prakktická část: 1) Metodologie výzkumu 2) Analýza a interpretace zjištěných dat 3) Závěr |
Seznam odborné literatury |
ANTAL, Martin. To dítě je nepozorné: jak žít s hyperaktivním dítětem : ADHD očima ADHD. Praha: Mladá fronta, 2013. ISBN 978-80-204-2898-1. CARTER, Cheryl R. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0621-7. DRTÍLKOVÁ, Ivana. Hyperaktivní dítě: vše, co potřebujete vědět o dítěti s hyperkinetickou poruchou (ADHD). Praha: Galén, 2007. ISBN 978-80-7262-447-8. DRTÍLKOVÁ, Ivana a Omar ŠERÝ. Hyperkinetická porucha: ADHD. Praha: Galén, c2007. ISBN 9788072624195. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0. GOETZ, Michal a Petra UHLÍKOVÁ. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. Praha: Galén, c2009. ISBN 978-80-7262-630-4. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-485-4. JENETT, Wolfdieter. ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. Brno: Edika, 2013. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-2660-158-6. JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2697-7. LAVER-BRADBURY, Cathy, Margaret THOMPSON a Anne WEEKS. Šest kroků ke zvládnutí ADHD: manuál pro rodiče i učitele. Přeložil Hana ANTONÍNOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1035-1. MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody psychologického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4. REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6. STRAUSS, Anselm a Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. 1. vyd. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. ŠUBRT, Jiří. Soudobá sociologie IV: aktuální a každodenní. 1. vyd. UK Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1789-7. |