Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza inzerce v českých magazínech o počítačových hrách v letech 1998 - 2015
Název práce v češtině: Analýza inzerce v českých magazínech o počítačových hrách v letech 1998 - 2015
Název v anglickém jazyce: Analysis of advertising in Czech PC gaming magazines 1998 - 215
Klíčová slova: Score, Level, časopisy, inzerce, počítačové hry, ekonomická krize
Klíčová slova anglicky: Score, Level, magazines, advertising, computer games, economic crisis
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Zbyněk Vlasák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.06.2018
Datum zadání: 12.06.2018
Datum a čas obhajoby: 23.09.2019 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 23.09.2019
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BRUNNER, August. Řeč jako počáteční východisko teorie poznání. Olomouc: Votobia, 1996. Malá díla.
ISBN 80-719-8027-7.

DUBOIS, Pierre-Louis, Alain JOLIBERT a Hans MÜHLBACHER. Marketing management: a value
creation process. 4. vyd. New York: Palgrave Macmillan, 2007. Knihovna světového managementu. ISBN
978-033-3773-192.

DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu: a value creation process. 4. vyd. Brno: Computer Press,
c2007. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-251-145

HOLMAN, Robert, LOUŽEK, Marek, ed. Americká finanční krize: hrozba pro světovou ekonomiku? :
sborník textů. Praha: Centrum pro ekonomiku a politiku, 2008. Ekonomika, právo, politika. ISBN 978-80-
86547-65-7.

KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a
doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-247-
5769-8.

KISLINGEROVÁ, Eva. Podnik v časech krize: jak se nedostat do potíží a jak se dostat z potíží - zkušenosti
ze světové recese let 2007 až 2009. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3136-0.

MCQUAIL, Denis. Mcquail's mass communication theory. 6th ed. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications,
c2010. ISBN 978-1-84920-291-6.

MICHÁLEK, Juraj. Masarykova Univerzita. Masarykova Univerzita [online]. ČR: Masarykova Univerzita,
2002 [cit. 2019-07-26]. Dostupné z: https://www.fi.muni.cz/usr/jkucera/pv109/2002/xmichal5.html

OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. Knihovna světového
managementu. ISBN 978-80-7261-154-6.

REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované
a doplněné vydání. Praha: Grada, 2009. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3006-6.

RIGEL, Filip, Ondřej MORAVEC a Dana ONDREJOVÁ. Reklamní právo. V Praze: C.H. Beck, 2018.
Právní praxe. ISBN 978-80-7400-686-9.

TIŠNOVSKÝ, Pavel. Prehistorie počítačových her (1958–1988)[online]. Praha: Internet Info, 2014 [cit.
2019-07-27]. ISBN 999-00-015-0154-9. Dostupné z: alza.cz
Předběžná náplň práce
Ve své práci se věnuji analýze inzertních příjmů v časopisech o počítačových hrách Score a Level v období od srpna 1998 do ledna 2015. K tomuto tématu mám blízko, jelikož jsem byl dlouhou dobu čtenářem obou časopisů a následně jsem v jednom z nich i pracoval.
Má práce se skládá ze dvou částí – teoretické a praktické. V teoretické části se pokusím popsat ekonomickou situaci provázející sledované období, do něhož spadá i globální ekonomická krize let 2008–2009. Její vznik a dopady na českou ekonomiku v teoretické části shrnu, stejně jako historii herní žurnalistiky u nás.
V praktické části práce se pak snažím analyzovat pomocí kvalitativní a kvantitativní analýzy inzerci v obou sledovaných titulech ve sledovaném období. Na základě výstupů této analýzy se následně pokusím vyvodit souvislosti, s jejichž pomocí bude možné zhodnotit přístup obou časopisů k dopadům ekonomické krize a určit, který z nich se s krizí dokázal vypořádat lépe.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In my work I analyze advertising income in computer gaming magazines Score and Level from August 1998 to January 2015. I find this topic interesting for two reasons: first, I was a longtime reader of both these magazines and second, I worked in one of them for quite a time.
My work consists of two parts - theoretical and practical. In the theoretical part I will try to describe the economic situation accompanying the period under review, including the global economic crisis of 2008-2009. I will try to summarize its origin and impacts on the Czech economy as well as the history of gaming journalism in the Czech Republic.
In the practical part of the thesis I try to analyze by means of qualitative - quantitative analysis the advertising income in both monitored magazines during the monitored period. Based on the outcomes of this analysis, I will try to draw a context with which it would be possible to evaluate the approach of both magazines to the impacts of the economic crisis and to determine which of them managed to deal better with the crisis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK