Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dynamická diagnostika u dětí s ADHD
Název práce v češtině: Dynamická diagnostika u dětí s ADHD
Název v anglickém jazyce: Dynamic assessement of childern with ADHD
Klíčová slova: ADHD|dynamická diagnostika|intervence|The Seria-Think Instrument|Tzuriel|fáze zprostředkování|kognitivní modifikovatelnost|zkušenost zprostředkovaného učení
Klíčová slova anglicky: ADHD|dynamic assessment|intervention|The Seria-Think Instrument|Tzuriel|mediation phase|cognitive modifiability|mediated learning experience
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.06.2018
Datum zadání: 05.06.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2018
Datum a čas obhajoby: 04.09.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zaměřovat na možnost využití dynamického vyšetření u dětí s ADHD. V teoretické části práce budou popsány základní principy dynamického vyšetření, jeho výhody a nevýhody, budou zmíněny rozdíly mezi statickým a dynamickým vyšetřením. Dále budou uvedeny možnosti využití dynamického vyšetření v oblasti pedagogické a školní psychologie. Speciální důraz bude kladen na dynamické vyšetření podle Tzuriela, jehož nástroje budou využity při sběru výzkumných dat. Další oblast teoretické části práce se bude zabývat specifickými poruchami chování.
Cílem výzkumné části bude sledovat účinek intervence v procesu dynamické diagnostiky na zlepšení kognitivních dovedností u dětí mladšího školního věku s ADHD. Diagnostika i intervence budou přitom zaměřeny na systematické vyhledávání informací a na dodržování sekvencí práce. Jako diagnostický nástroj k zjišťování efektu intervence bude zvolen dynamický test z baterie Dynamická diagnostika malých dětí vytvořené Tzurielem. Výzkum může přispět k potvrzení vhodnosti využívání dynamického vyšetření ke zjištění učebního potenciálu u skupiny znevýhodněných dětí. Může ukázat, jak zacílená intervence vede ke zlepšení výsledků i u jedinců, u kterých je možné předpokládat, že budou při diagnostickém vyšetření skórovat nízko, resp. tradiční vyšetření neodhalí možnosti rozvoje a procesu učení těchto dětí.
Seznam odborné literatury
Drtílková, I., & Šerý, O. (2007). Hyperkinetická porucha/ADHD. Praha: Galén

Feuerstein, R., Feuerstein, R. S., Falik, L., & Rand, Y. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. Praha: Nakladatelství Karolinum.

Haywood, H. C., & Lidz, C. S. (2007). Dymanic Assessment in Practice: Clinical and Educational Applications. Leiden: Cambridge University Press.

Michalová, Z. (2010). Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod: Tobiáš

Paclt, I. (2007). Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada.

Sternberg, R., & Grigorenko, E. (2002). Dynamic Testing. New York: Cambridge University Press

Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer Science.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK