Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Děti s autismem a jejich integrace do společnosti z perspektivy primárních pečovatelů
Název práce v češtině: Děti s autismem a jejich integrace do společnosti z perspektivy primárních pečovatelů
Název v anglickém jazyce: Children with autism and their integration into society from the perspective of the primary caretakers
Klíčová slova: poruchy autistického spektra, autismus, integrace, PAS, děti s PAS
Klíčová slova anglicky: autism spectrum disorder, autism, integration, ASD, children with ASD
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (23-KS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ema Hrešanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.05.2018
Datum zadání: 31.05.2018
Datum a čas obhajoby: 12.06.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2019
Oponenti: Mgr. Petr Matoušek
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
- Angell, A. M., Solomon, O. (2014). The social life of health records: Understanding families' experiences of autism. Social Science. 117, 50-57
- Desk reference to the diagnostic kriteria from DSM-5. (2013). Washington DC: American Psychiatric Association
- Hollin, G. J. S., Pilnicka, A. (2015). Infancy, autism, and the emergence of a sociály disordered body. Social Science &Medicine. 143, 279-286.
- Kolářková, K. (2012). Jinakost - postižení - kritika: společenské konstrukty nezpůsobilosti a hendikepu: antologie textů z oboru disability studies. Praha: Sociologické nakladatelství
- Murray, Stuart (2008). Representing Autism: Culture, Narative, Fascination. Liverpool: Liverpool University Press.
- Osteen, Mark (2007). Autism and Representation. London: Routledge.
- Silverman, Chloe (2012). Understanding Autism: Parents, Doctors, and the History of a Disorder. Princeton: PrincetonUniversity Press.
- Thorová, Kateřina (2006). Poruchy autistického spektra. Praha: Portál.
Předběžná náplň práce
Tato práce se věnuje tématu autismu ze společensky vědního spektra. Konkrétně se zabývá integrací dětí s poruchou autistického spektra (PAS) do společnosti. Tato oblast není prozkoumaná na území České republiky tak, jako je tomu v zahraničí. Z toho důvodu jsem zvolila výzkum integrace určité skupiny dětí s PAS do společnosti, jako vhodné téma k výzkumu. Práce se zaměřuje na kvalitativní pozorování sociálního prostředí a interakce dětí s PAS ve společnosti. Výzkum je prováděn v prostředí center, která jsou k dispozici pro volnočasové aktivity dětí s PAS, které jsou organizovány Národním ústavem pro autismus. Data jsou sbírána prostřednictvím etnografického zúčastněného pozorování volnočasových aktivit dětí s PAS a jednotlivými rozhovory s rodiči a dětmi. Cílem výzkumu je zjistit jaké jsou problémy s integrací dětí s PAS do společnosti, jaké okolnosti přispívají ke snazší integraci a které jsou naopak překážkami a jakou roli v tomto procesu hrají rodiče dětí s PAS.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The text talks about autism from the spectrum of social science. Specifically it is concentrated on the integration of children with autism spectrum disorder into the society. This area is not really examined in the Czech republic in comparison with other countries. According to this fact, I considered this research of the integration of children with ASD into society as a suitable area to examine. The text focuses on qualitative observation of social environment and interaction of children with ASD in society. The research is performed in the specialized centers for the leisure activities of children with ASD which are organised by National Institute of Autism. The data is collected by ethnographic participated observation of leisure activities for children witch ASD and by interviews with specific parents and children. Aim of the research is to discover the difficulties which are connected with integration of children witch ASD into society, which circumstances make the integration easier and which make it more difficult and what is the parent's role in this process.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK