Klima školní třídy a edukační styl učitele
Název práce v češtině: | Klima školní třídy a edukační styl učitele |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Classroom Climate and Teacher’s Educational Style |
Klíčová slova: | Klima školní třídy|školní třída|žák|učitel|edukační styl učitele|edukační vztah a řízení učitele |
Klíčová slova anglicky: | Clasroom climate|classroom|pupil|teacher|education style of teacher|educational relationship|educational leadership |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.04.2018 |
Datum zadání: | 24.04.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.04.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. David Čáp, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je analyzovat vybrané psychologické souvislosti mezi edukačním stylem učitelů a sociálním klimatem školní třídy. Součástí práce bude rozbor teoretických základů zkoumané problematiky a přístupů k jejímu zkoumání. Projekt diplomové práce počítá s vlastním empirickým šetřením, které bude realizované na druhém stupni základních škol. Kvantitativní výzkumný design využije dotazníkové metody ke zjišťování edukačního stylu učitelů a sociálního klimatu třídy. Výsledky budou zpracovány v souladu s kvantitativní metodologií využívající adekvátních statistických postupů. Výsledky budou komparovány s podobně zaměřenými výzkumy v zahraničí a lze předpokládat, že mohou přinést užitečné poznatky pro edukační praxi základních škol u nás. |
Seznam odborné literatury |
ALGOZZINE, B., ALGOZZINE, K., CUSUMANO, D., OLSEN, J. & PRESTON, A. I. (2017). A Review and Analysis of Selected School Climate Measures. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 91:2, 47-58, DOI: 10.1080/00098655.2017.1385999. BALLANTINE, J. H., HAMMACK, F. M. & STUBER, J. (2017). The sociology of education: A systematic analysis. New York and London. Routledge: Taylor & Francis. ISBN: 9781315299907. CURRIE, D., FELDER-PUIG, R. & RAMELOW, D. (2015). The Assessment of School Climate. Review and Appraisal of Published Student-Report Measures. Volume: 33 issue: 8, page(s): 731-743. ČAPEK, R. (2010). Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4. DEGOL, J. & WANG, M. T. (2016). School Climate: a Review of the Construct, Measurement, and Impact on Student Outcomes. Educational Psychology Review. 28: 315.https://doi.org/10.1007/s10648-015-9319-1. DVOŘÁK, P. (2014). Sociální dovednosti učitelů angličtiny v edukačních interakcích na středních školách. Praha. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta. Ústav anglického jazyka a didaktiky. Vedoucí disertační práce doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. TOMKOVÁ, B. (2017). Klima školy, spokojenost a zdraví učitelů v kontextu vybraných proměnných. Praha. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí rigorózní práce PhDr. Iva Štětovská, PhD. |