Využití muzikoterapie v hodinách hudební výchovy
Název práce v češtině: | Využití muzikoterapie v hodinách hudební výchovy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The usage of music therapy during school music classes |
Klíčová slova: | hudební výchova, muzikoterapie, expresivní terapie |
Klíčová slova anglicky: | Music classes, music therapy, expressive therapy |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra hudební výchovy (41-KHV) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Alena Tichá, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 25.03.2018 |
Datum zadání: | 25.03.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 09.06.2020 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R107, 107, didaktická učebna, 1. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.06.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce pojednává o využití muzikoterapie v hodinách hudební výchovy. V teoretické části práce je vymezena muzikoterapie v rámci vědních oborů a její začlenění v rámci systému vzdělávání. Zaměřuje se na metody a formy muzikoterapie využívané v hodinách hudební výchovy.
Hlavním cílem práce je zjistit, jaký vliv má muzikoterapie na zefektivnění výuky a na zlepšení vzdělávacího prostředí. V praktické části bakalářská práce rozvíjí také další dílčí cíle uvedené v následujícím textu. Zabývá se otázkou, jak muzikoterapie motivuje žáky, jak rozvíjí jejich sebedůvěru a cílí na osobní rozvoj, případně má-li vliv na pozitivní ovlivnění vazeb v rámci třídního kolektivu. Dále také, jakým způsobem dochází k rozvoji motivace, sebedůvěry, osobnosti a jedince samotného, či zda může mít pozitivní vliv i na zlepšení komunikace a spolupráce v kolektivu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis deals with the usage of music therapy in school music classes. In the theoretical part of this thesis is the music therapy defined within the fields of science and its inclusion within the fields of system of education. This thesis is focused on forms and methods of music therapy used during school music classes.
The main goal of this thesis is to find out the influence of music therapy on making classes more effective and improving the educational environment. In the practical part the bachelor thesis deals with several questions and expands on another partial goal mentioned in the following text. How does the music therapy motivate students, how does it develop their self-confidence and how it aims at their personal development, eventually whether it has a positive influence on ties in terms of a class collective? Further, also in which way could music therapy influence the development of motivation, self-confidence, personality and the individual himself/herself occur. Among other things, if it can lead to improving communication and collective teamwork. |