Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Poruchy příjmu potravy z pohledu učitelů vybraných středních škol
Název práce v češtině: Poruchy příjmu potravy z pohledu učitelů vybraných středních škol
Název v anglickém jazyce: Eating disorders from the perspective of teachers of selected secondary schools
Klíčová slova: Poruchy příjmu potravy, školní prostředí, školní vzdělávací programy, primární prevence
Klíčová slova anglicky: Eating disorders, school environment, school educational programs, primary prevention
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.02.2018
Datum zadání: 28.02.2018
Datum a čas obhajoby: 10.09.2020 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Marie Komorná, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice (poruchy přijmu potravy). V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií navrhne, připraví a realizuje empirické šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Následně navrhne preventivní doporučení a dle možností ho ověří v praxi.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům platného Opatření děkana.
Seznam odborné literatury
ELLIOTT, Julian a Maurice PLACE. Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0182-0.
GROGAN, Sarah. Body image: psychologie nespokojenosti s vlastním tělem. Vyd. 1. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-7169-907-1.
PAPEŽOVÁ, Hana. Bulimia nervosa: příručka pro všechny, kteří nemocí trpí - postižené samotné, jejich rodiny, přátele, partnery a některé odborníky (učitele a lékaře první linie). Praha: Psychiatrické centrum, 2003. ISBN 80-85121-81-6
Předběžná náplň práce
Tématem této bakalářské práce jsou poruchy příjmu potravy, jejich zakotvení ve školních vzdělávacích programech a programech primární prevence středních zdravotnických škol a čtyřletých gymnázií. Cílem práce je porovnání informovanosti pedagogů vybraných středních škol o problematice poruch příjmu potravy a zjištění způsobu realizace prevence poruch příjmu potravy na takto různě zaměřených středních školách. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část si klade za úkol shrnout poznatky o poruchách příjmu potravy v co největší míře komplexnosti, zaměřuje se výhradně na problematiku poruch příjmu potravy u žáků a je východiskem k následnému dotazníkovému šetření. Praktická část se zaměřuje na problematiku poruch příjmu potravy u žáků čtyřletých gymnázií a středních zdravotnických škol. V rámci výzkumného šetření porovnává informovanost pedagogů o problematice PPP a predikaci a realizaci prevence onemocnění v návaznosti na zpracování dané problematiky ve školních vzdělávacích programech a programech primární prevence obou typů škol. Výstupem jsou doporučení pro školy a pedagogy, která vyplývají z výsledků šetření.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of this Bachelor Thesis is eating disorders, their embedding in school educational programs and primary prevention programs of secondary medical schools and four-year grammar schools. The aim of the work is to compare the awareness of teachers of selected secondary schools on the issue of eating disorders and to find out how to implement the prevention of eating disorders in such differently focused secondary schools. The Bachelor Thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part aims to summarize the knowledge about eating disorders in the greatest possible complexity, focuses exclusively on the issue of eating disorders of students and is the starting point for a subsequent questionnaire survey. The practical part focuses on the issue of eating disorders of students from four-year grammar schools and secondary medical schools. As part of the research survey, it compares educators' awareness of eating disorders issues and the prediction and implementation of disease prevention in connection with the processing of the issue in school education programs and primary prevention programs of both types of schools. The output is recommendations for schools and teachers, which result from the results of the survey.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK