Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vlastník televize jako novinář, novinář jako vlastník televize na příkladu TV Barrandov
Název práce v češtině: Vlastník televize jako novinář, novinář jako vlastník televize na příkladu TV Barrandov
Název v anglickém jazyce: Owner of a TV Channel as a Journalist, Journalist as an Owner of TV Channel. Example of TV Barrandov
Klíčová slova: Média, televize, vlastník médií, střet zájmů, profesní etika, TV Barrandov
Klíčová slova anglicky: Media, television, media proprietor, conflict of interests, proffesional ethics, TV Barrandov
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.02.2018
Datum zadání: 19.02.2018
Datum a čas obhajoby: 17.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2019
Oponenti: PhDr. Mgr. Martin Lokšík
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. 2011. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3028-8.
CURRAN, James a Jean SEATON. 1998. Power without responsibility: press, broadcasting and the internet in Britain. Fifth edition. London: Routledge. ISBN 978-0-415-71042-8.
FRANKLIN, Bob. 1997. Newszak and news media. New York : Arnold. ISBN 03-406-1416-1.
HABERMAS, Jürgen. 2000. Strukturální přeměna veřejnosti: zkoumání jedné kategorie občanské společnosti. Praha: Filosofia. Morální a politická filosofie. ISBN 80-700-7134-6.
HALLIN, Daniel C. a Paolo MANCINI. 2008. Systémy médií v postmoderním světě: tři modely médií a politiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-377-2.
CHALOUPKOVÁ, Helena a Petr HOLÝ. 2009. Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání a předpisy související: komentář. Praha. ISBN 978-80-7400-143.
JAKUBOWICZ, Karol. 2017. Média a demokracie v 21. století: hledání nových modelů. I. vydání. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8449-0.
KELLER, Jan. 2012. Úvod do sociologie. 6. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-102-2.
KLIMEŠ, David. 2015. Jak zábavné je informovat: infotainment, čili, infozábava v teorii, praxi a českém kontextu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-2973-5.
KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. 2010. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-698-8.
KÖPPLOVÁ, Barbara a Ladislav KÖPPL. 1989. Dějiny světové žurnalistiky. Praha: Novinář. ISBN 80-7077-216-6.
KOVARIK, Bill. 2011. Revolutions in communication: media history from Gutenberg to the digital age. 2. New York: Continuum. ISBN 978-1-4411-9495-4.
LIPPMANN, Walter. 2015. Veřejné mínění. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0939-3.
MCBRIDE, Kelly a Tom ROSENSTIEL. 2014. The new ethics of journalism: principles for the 21st century. Los Angeles: SAGE. ISBN 978-1-6042-6561-3.
MCCHESNEY, Robert Waterman. 2009. Problém médií: jak uvažovat o dnešních médiích. Všeň: Grimmus. ISBN 978-80-902831-2-1.
MCKNIGHT, David. 2012. Rupert Murdoch: profil politické moci. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-2585-0.
MCNAIR, Brian. 2004. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál. ISBN 80-717-8840-6.
MCQUAIL, Denis. 2016. Žurnalistika a společnost. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-3093-9.
EDITED BY CHRISTOPHER MEYERS. 2010. Journalism ethics: a philosophical approach. Oxford: Oxford University press. ISBN 978-019-5370-799.
OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. 2007. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri. ISBN 978-80-7277-266-7.
OSVALDOVÁ, Barbora. 2011. Zpravodajství v médiích. 2., upr. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1899-9.
OSVALDOVÁ, Barbora a Radim KOPÁČ, ed. 2016. Co je bulvár, co je bulvarizace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-3229-2.
OSVALDOVÁ, Barbora a Jana ČEŇKOVÁ. 2017. Česká publicistika mezi dvěma světovými válkami. Praha: Academia. První republika. ISBN 978-80-200-2754-2.
REMIŠOVÁ, Anna. 2010. Etika médií. Bratislava: Kalligram. ISBN 978-808-1013-768.
ROZEHNAL, Aleš. 2011. Zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů: Zákon č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a o změně některých zákonů (zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání) : komentář. Vyd. 2. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-628-8.
RŮŽIČKA, Vlastimil. 2011. Politika a média v konzumní společnosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3667-9.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. 2014. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
SPARKS, Colin a John TULLOCH, ed. 2000. Tabloid tales: global debates over media standards. Lanham, Critical media studies. ISBN 08-476-9572-7.
STÖRIG, Hans Joachim. 2000. Malé dějiny filozofie. 7. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství. ISBN 80-7192-500-2.
TRAMPOTA, Tomáš. 2006. Zpravodajství. Praha: Portál. ISBN 80-736-7096-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4.
VEČEŘA, Pavel. 2015. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.
WEBER, Max a Miloš HAVELKA. 1998. Metodologie, sociologie a politika. Praha: Oikoymenh. Knihovna novověké tradice a současnosti. ISBN 80-860-0548-8.
Předběžná náplň práce
Vlastníkem Televize Barrandov a zároveň moderátorem některých jejích pořadů, jímž se tato práce zabývá, je Jaromír Soukup. Zkoumá, jak tento stav ovlivňuje mediální produkty televize. Zároveň se pokouší charakterizovat Soukupovo novinářské působení; jak v této pozici pracuje, jak fakt, že je zároveň novinářem i vlastníkem daného média ovlivňuje jeho žurnalistickou činnost a kterých pochybení, ať už z hlediska profesionálních zvyklostí nebo profesní novinářské etiky, se jako moderátor dopouští. Samotnou žurnalistickou činnost vlastníka TV Barrandov text staví vedle některých základních pojmů mediální teorie, jakými jsou například objektivita nebo tabloidizace, jejichž deskripce je součástí teoretické části. Zároveň se práce snaží zasadit situaci Televize Barrandov do rámce historického období stranického tisku a také ji srovnat se světovým kontextem politicky aktivních vlastníků médií. Praktickou část lze metodologicky popsat jako obsahovou analýzu. Jejím předmětem je devět vydání různých Soukupových pořadů v předem stanoveném časovém období – dvou týdnů v lednu 2018 mezi prvním a druhým kolem přímé volby českého prezidenta.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main researching object of this thesis is the owner of TV Barrandov Jaromír Soukup, who also hosts some of the channel’s programmes. The thesis examines how this situation affects production of the channel. It also tries to describe Soukup’s journalistic activity; how he works as a journalist, how the fact that he is a journalist and an owner of a medium house at one time affects his journalistic work and which misconducts he as a host does with regard to professional standards or professional journalistic ethics. The thesis compares the channel owner’s journalistic activity to some basic concepts of media theory as for example objectivity or tabloidization. Description of these concepts is a part of the theoretical part of the thesis. The thesis also tries to set the situation to historical framework – it describes period in which media were linked to concrete political parties. The thesis compares Jaromír Soukup to others political active media owners in worldwide context too. The practical part is, methodologically speaking, a content analysis. Object of the research is nine issues of programmes which Soukup hosts in a specific time period – two weeks between first and second round of the direct presidential election in January 2018.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK